Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal laste opp et dokument til en søknad, og dokumentet må ikke være større enn 2MB. Mitt er 5MB, hvordan gjør jeg det mindre? Er jo bare 5 sider, er ikke 5MB da litt mye?

(Som dere sikkert sjønner er jeg helt noob på slike ting) :gjeiper:

Anonym poster: ed94210bca1c39092e813c94749cee92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags program har du skrevet dokumentet i? Har du også lagt ved bilder eller annen grafikk? Det er i såfall det som gjør at filen blir så stor.

Kan du fortelle litt mer slik at vi bedre kan hjelpe deg?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har scannet dokumentet, tror det ligger i et program som heter preview? Det er ingen bilder, det er et vitnemål.

Skrevet

Ok, så du har en Mac med andre ord?

Det enkleste å gjøre er at du reduserer kvaliteten på vitnemålet som du har scannet. Det vil si at du gjør jobben om igjen, og i instillingene før du utfører selve scanningen, så setter du ned fra for eksempel 300 DPI(Dots per inch) til kanskje 100 DPI istedet. Da blir dokumentet ditt mye mindre i størrelse, men det går utover kvaliteten. (Fra 5 MB til kanskje 2MB eller mindre.) Vanligvis så vil ikke dette ha så mye å si da det er snakk om tekst.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Har mac ja. Er dette den eneste måten å gjøre det på? Har ikke scanner selv ser du...

Skrevet

Det er ikke den eneste måten, men den enkleste. Om du har scannet dokumentet som en .pdf fil så mener jeg å tro at må gjøre jobben om igjen. Er det et .jpg bilde, så kan du redusere kvaliteten, men dette kan gjøre teksten uleselig, og det er jo litt mot sin hensikt. Så i dette tilfelle fil du gjøre mindre i størrelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...