Gå til innhold

kaffegjest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det står seremoni i kirken kl... og bryllpsfest kl... ?

Anonym poster: abe1bf85fd903fe441c6173240d84a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det mye informasjon!

Det høres ut som om du er gjest siden det står BRYLLUPSFEST på din invitasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest om kaffegjester her lurer jeg på om det er det jeg er invitert som, siden det ikke står middag... eller kanskje det ikke er middag? Om man er "vanlig" gjest, er det vanlig med mange timer mellom vielse og det neste som skjer? Varer vielsen lenge? Hjelp! Ts.

Skrevet

VI har satt vielsestidspunkt i alle invitasjonene, og satt så middag kl XX for de som er middagsgjester, og for de som er Kaffegjester står det fest,kaker kl. XX.

For meg så høres det ut som du er kaffegjest.

Skrevet

Vel, står det fest klokken 17 eller 21 f.eks? Tidspunktet gir jo en pekepinn liksom :)

AnonymBruker
Skrevet

Om det står vielse kl 12 og bryllupsfest kl 18, hva tror dere da?

Skrevet

Om det står vielse kl 12 og bryllupsfest kl 18, hva tror dere da?

18? Da kan det jo være middag. Sist jeg var i bryllup var middagen 19

Skrevet

Hvorfor ikke gå til kilden å spørre direkte? Det må da være bedre enn å sitte å lure og spørre fremmede på et forum. Regner med at folk ikke inviterer så periferere bekjente at man ikke kan snakke med de før bryllupet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt flaut å spørre, siden kaffegjester er "annenrangs"... det er lenge siden jeg ble invitert

Skrevet

Litt flaut å spørre, siden kaffegjester er "annenrangs"... det er lenge siden jeg ble invitert

Vel, hvis du har bestemt det for at kaffegjester er annenrangs som du selv beskriver det - så er det jo litt trist da. For brudeparet er man jo ikke det siden en prøver å gjøre alle til lags og invitere de man ønsker å ha i bryllupet sitt. Du kommer tydeligvis heller ikke fra et sted hvor kaffegjester er vanlig tradisjon, for der føler man seg heldigvis ikke annenrangs :-)

Men hvis du kjenner brudeparet så dårlig at det er flaut å spørre, og du i tillegg føler deg annenrangs, så er det vel bare å droppe å gå da vel. Enkelt og greit.

Gjest "gjest"
Skrevet

PK: Tror du ikke brudeparet ville kommet med mer utfyllende informasjon hvis TS hadde vært buden til middagen?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Når det står seremoni i kirken kl... og bryllpsfest kl... ?

Her var det sparsomt med informasjon. Kan du ikke oppgi tidspunktene, så er det større sannsynlighet for å vite om du er middags- eller kaffegjest?

Endret av Arabella
Skrevet

Her var det sparsomt med informasjon. Kan du ikke oppgi tidspunktene, så er det større sannsynlighet for å vite om du er middags- eller kaffegjest?

Hun har skrevet nå at vielsen er klokken 12 og festen klokken 18.

TS: jeg tror nok du er bedt til middagen :)

Gjest Adriane
Skrevet

Kjenner du flere andre som er bedt i samme bryllup? Siden du syns det er flaut å spørre brudeparet mener jeg, så kan du evt høre med andre som er invitert, til hvilket klokkeslett de er invitert?

Jeg trodde det var vanlig å skrive "Middag kl. xx.xx" hvis man inviterer til middag, og "Bryllupsfest og kaker kl. xx.xx" hvis man inviterer til kun festen, men det kan godt være at jeg tar feil ;)

Gjest "gjest"
Skrevet

Middag klokken 18? Når skal festen begynne da?

AnonymBruker
Skrevet

Middag klokken 18? Når skal festen begynne da?

Har du aldri vært i bryllup? Middag kl 18.00 er da helt vanlig! Milde himmel altså!

Anonym poster: cb9feb744d868cf0ad8ed9ae85d61d20

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Har du aldri vært i bryllup? Middag kl 18.00 er da helt vanlig! Milde himmel altså!

Nei, det har jeg ikke oppleved. Vi har begynt i firetiden. Sånn at festen kan begynne klokken 19.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg ikke oppleved. Vi har begynt i firetiden. Sånn at festen kan begynne klokken 19.

Jøss det var tidlig.

Gjest "gjest"
Skrevet

Jøss det var tidlig.

Vel, man må alltids regne med forsinkelser, derav så tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...