AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Vi har noen naboer som er helt ville til å bygge på huset sitt. I løpet av de to siste årene har det kommet to tilbygg, det ene med veranda på toppen, et lysthus som de nå er i ferd med å bygge inn, og to garasjer- den ene innredet som et oppholdsrom. Vi trakk først på skuldrene og tenkte at det ikke er vår business, men nå begynner det å ligne littegrann på en sirkustomt. Blir neste prosjekt å fylle hele hagen med tilbygg, eller blir det en ny etasje? Men poenget: er dette i det hele tatt lov? Vi har ikke hørt et pip, og det har heller ikke naboen som blir mest sjenert av tilbyggene (skygge over tomt osv). Jeg er ikke glad i konflikter og vil helst holde meg unna, men nå begynner som sagt det som var en søt liten rød stuga å bli veldig dominerende i terrenget Anonym poster: f569a243bb06cb0ed28e0405bb855c07
Suzy Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Nabovarsel må gis når bygget er på mer enn 15 kvadrat tror jeg, så dette høres ikek helt lovlig ut. Du kan jo sjekke hos kommunen om regluleringsplaner og hva som finnes av tillatelser på eiendommen og deretter snakke med dem. Det er jo ikke god skikk og fylle hele tomta og å ikke ta hensyn til naboer, tross alt...
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Stiller meg bak Suzy på dette ikke høres lovlig ut... Les her hva du kan bygge uten å søke. Anonym poster: 329582744a0e11894e67bca9aff453f9
Marsipan Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Dersom du tenker å sette opp flere små bygninger på eiendommen din, må du søke kommunen om dette - unntaket gjelder bare for én bygning. Så dette høres ikke helt lovlig ut, nei. Ta kontakt med bygningsetaten i kommunen, så tenker jeg de tar seg en tur. Du kan ringe anonymt, men naboen trenger uansett ikke vite hvem som har tipset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå