Gå til innhold

Bryllup i Spania/utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kommende mann og jeg tenker på å gifte oss utenlands. Er det noen som har gode erfaringer å komme med på dette området? Hvor det er koselig og samtidig litt høytidelig? Vi har tenkt litt på Torrevieja, er det noen her som har vært der? Av en eller annen grunn er jeg redd for at det liksom er litt harry å gifte seg i Spania, men jeg håper jeg tar feil. Ellers er det aktuelt med andre steder i Europa som Roma og Paris, men det er så lang ventetid på disse ambassadene.

venter på svar/tips :wink: !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i et super romantisk bryllup i Roma.

Du trenger ikke nædvendigvis gifte deg på amasaden...

I Roma kan du gifte deg borgelig på Panteheon ( tror det skrives slik) der alle italienere gifter seg. De tar et utenlandsk par om dagen. Du trenger en tolk, eller god italiensk kunnskap selv.

Send meg en PM om du vil vite mer.

Skrevet

Jeg giftet meg i Las Vegas, det var en fantastisk opplevelse!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er også mulig å gifte seg i sjømannskirkene.

Skrevet

Jeg giftet meg på Mallorca i sjømannskirken i sommer. Det var kjempe fint. Vi hadde med oss nærmeste familie(foreldre, søsken med barn og våre barn). Ble tilsammen 16 stykker som vi inviterte på en bedre middag på kvelden. Giftet oss kl 12 på dagen og hadde pause slik at alle(utenom meg jeg hadde satt opp håret) kunne bade og slappe av på den varmeste tiden på dagen.

I tillegg fikk vi en kjempe fin ferie med avslappning og kos...

Skrevet

det er en myte at det er lang "ventetid" på ambassadene

jeg skal gifte meg ved en av de travleste i november i år, og vi bestilte nå januar. da vi bestilte var ikke den datoen vi ville ha ledig, men det var flere ledige tidspunkter i år.

dersom du MÅ ha juni/juli så må du være raskt ute med å kapre ønsket dato når listene blir lagt ut, men her er det heller ikke årelange ventelister

ring ambassaden og spør om du er interessert..

eller sjekk hjemmesidene. du finner link de aktuelle ambassandene her;

http://www.brudepikene.no/vielse_i_utlandet.htm

Skrevet

Et godt tips hvis du skal gifte deg "på en populær ambassade i en populær måned", er å følge med på evt. avlysninger.

En venninne av en venninne skal gifte seg i Roma, og hun fulgte visst hele tiden med på ambassadens hjemmeside om dette. Plutselig var det ledig en dato som tidligere var fullbooket, og hun kastet seg på telefonen og "slapp unna" den laaange ventetiden det til tider kan være.

Skrevet
Et "slapp unna" den laaange ventetiden det til tider kan være.

som sagt så har de IKKE ventelister!! de bare fyller opp et hvert års lister fra det tidspunktet de blir "lagt ut"

både paris og roma har fremdeles ledige plasser i år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...