Smarties Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Hei, hvor lang tid beregner dere / brukte dere på å kle på dere? Jeg bor... tja, max 10 min m bil fra kirken, vielsen skal være 12.30. Holder det om jeg er hjemme fra frisøren ca 11.40 tror dere? Jeg tenker at jeg kanskje bør dra til kirken ca 12.15..? (Som brud bør man jo ikke være der altfor tidlig heller.. Tror ikke noen flere skal gifte seg der den dagen, så sånn sett gjør det ikke noe om det i verste fall blir 5 min forsinkelse..) Men altså - tilbake til poenget - hvor lang tid bør jeg beregne på påkledningen??
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Frisøren min satte av en time til "kjolepåkledning" og siste finish. Vi gjorde det jo der da, og jeg hadde hjelp av henne og forloveren. Greit med noen minutter til et glass vann/champagne, siste dotur, minne seg selv på å puste med magen og bare roe ned litt før man farter ut døra... Anonym poster: d8f0c55d5998afb74574e4c4b383e0b6
Smarties Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2012 Har 40 minutter å kjøre fra frisøren og hjem... Så jeg er faktisk inne på tanken å finne en annen frisør som ligger nærmere hjemme... Hmm, vanskelig dette...
Smarties Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2012 Dytter litt på denne... Men AB; 1 time til påkledning..? Jeg tenker at jeg skal jo bare få på undertøyet, underskjørt, kjole og sko, så er jeg jo klar.. og siste dobesøk og titt i speilet..
Gjest Offensive Pie Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Og så er du kanskje nervøs, skjelver litt, trenger å trekke pusten... Slike kjoler er som regel ikke de enkleste å ta på heller. Så skal du fikse sminken - oversminket? Har du satt av en time, har du tid til å fikse. Bedre med for mye tid enn for lite.
Smarties Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2012 "Problemet" er bare at vi skal ha vielsen så tidlig (12.30), så hvis jeg skal ha en time til påkledning må jeg egentlig være ferdig m hår/makeup og hjemme igjen kl 11.. Og det lar seg rett og slett ikke gjøre, med 40 min kjøring til salongen.. Men dette kan jo ikke dere hjelpe meg med.. vil gjerne høre fra fler hvor lang tid dere brukte / har satt av! (Altså til bare påkledning / gjøre seg klar ETTER hår / makeup..)
marta i farta Skrevet 5. juli 2012 #7 Skrevet 5. juli 2012 Jeg tenker 30 min, for jeg er som regel rask ellers og så har jeg tatt på meg kjolen flere ganger og det tar ikke så mange minuttene å få den på. Prøv kjolen og se hvor lang tid det tar deg å få den på :D Men er du en dullejente som skal bare og bare og bare ville jeg satt av mer tid. Dette er jo dagen for at man vil at alt skal vær perfekt så litt dulling hører med uansett
Smarties Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2012 Suzy; jeg har vært inne på tanken. Men er usikker på om de har plass.. (Det kan jeg såklart sjekke opp..) Men det er 40 min å kjøre derfra til kirken, og jeg er redd kjolen da kan bli litt skrukkete..:o/ Ellers er jeg litt sånn at jo mer tid jeg har, jo mer diller jeg, då det er kanskje greit å ikke ha all verdens tid, haha...
Gjest Solstråla88 Skrevet 6. juli 2012 #10 Skrevet 6. juli 2012 Bare påkledingen tok ikke så lang tid. Men jeg var hos frisøren kl.07.00 og vi hadde vielse kl:13.00. Jeg var ferdig ca.kl.12. Men kan være lurt og gjøre det hos frisøren altså, for håret kan legge seg anderledes, friøsren vil nok også jevne ut evt. skjoller du kan få av foundation.
Portvinpiken Skrevet 6. juli 2012 #11 Skrevet 6. juli 2012 Bare påkledingen tok ikke så lang tid. Men jeg var hos frisøren kl.07.00 og vi hadde vielse kl:13.00. Jeg var ferdig ca.kl.12. Men kan være lurt og gjøre det hos frisøren altså, for håret kan legge seg anderledes, friøsren vil nok også jevne ut evt. skjoller du kan få av foundation. 5 timer hos frisøren? 1
Smarties Skrevet 7. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 7. juli 2012 Håret vil nok ikke endre seg, for det skal være ganske stramt i en knute:) Det er ikke plass til å skifte hos frisøren. Hvis det blir skjolder av foundationen vil jeg bli særs misfornøyd med hun som skal sminke meg, for å si det sånn..! :oD Men hun er proff, så det vet jeg går bra.. Men - nå ser det ut til at hele problemstillingen forsvinner, for jeg tror det blir til at ei jeg kjenner som er frisør (og visstnok er veldig flink) kan komme hjem til meg, slik som var meningen i utgangspunktet:) Hurra:))
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. juli 2012 #13 Skrevet 7. juli 2012 5 timer hos frisøren? Vi var 5 stykker da, men jeg hater og ha dårlig tid!! Hadde med meg forlover på morgenen, så kom mine to brudepiker og mamma rundt 10
Portvinpiken Skrevet 7. juli 2012 #14 Skrevet 7. juli 2012 Vi var 5 stykker da, men jeg hater og ha dårlig tid!! Hadde med meg forlover på morgenen, så kom mine to brudepiker og mamma rundt 10 Å ja.... men da må du si det da ;-)
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. juli 2012 #15 Skrevet 8. juli 2012 Å ja.... men da må du si det da ;-) Var vel kansje en viktig detalsj jeg glemte der ja:) Men om det bare var meg måtte jeg faktisk vært der bare 45 min senere, har langt og veldig tykt hår, så det tok litt tid og krølle og tuppere det gitt. Ho brukte vel 2 timer bare på den jobben..
Portvinpiken Skrevet 8. juli 2012 #16 Skrevet 8. juli 2012 Var vel kansje en viktig detalsj jeg glemte der ja:) Men om det bare var meg måtte jeg faktisk vært der bare 45 min senere, har langt og veldig tykt hår, så det tok litt tid og krølle og tuppere det gitt. Ho brukte vel 2 timer bare på den jobben.. Men da blir det jo 4 timer og 15 min bare på bruden... Høres sykt lenge ut altså :-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå