kråkefjas Skrevet 6. juli 2012 #41 Skrevet 6. juli 2012 (endret) Evolusjonen er like sannsynlig som om jeg skulle gå inn i et gammeldags trykkeri, der hver bokstav er en brikke for seg. Så skulle jeg kastet en stor boks med brikker på gulvet og tilfeldig sette dem sammen og så ble det f.eks. en kopi av teksten i denne diskusjonen. Tilfeldigheter kan ikke bli til en meget sammensatt tekst (eller menneskekropp for den sakens skyld). Dette kalles Entropi, slå det opp!! Alt går fra orden til kaos, ikke motsatt. Nå er det allerede mer enn nok kreasjonister i verden, så du trenger ikke trolle. Men for andre kristne tullinger som eventuelt skulle lese tråden: Tenk på alle de tusen trillioner billiarder billioner "tilfeldigheter" som ikke skjedde. Ville du sagt det samme da? Visste dere f.eks. at av aminosyrene som finnes, er halvparten giftige, så om kroppen "tilfeldigvis" var satt sammen av dem, så hadde ingenting i det hele tatt blitt til? Vel, nå vet dere det. Nå taler du plutselig evolusjonens sak igjen. Blir aminosyrene satt sammen en måte som ikke er levedyktig, så ja, da dør de ut. Evolusjon 101. For hver mutasjon som har gitt fordeler kan det være 10000000000000000000000 som ikke har. Dette velger kreasjonister å overse. Til slutt: De fleste forskere går faktisk bort fra evolusjonsteorien pga. manglende bevis, det er bare lekmenn (som dere) igjen som holder fast på den. Som du er klar over er dette selvsagt bare tull. Enhver lekmann og forsker kan bevitne evolusjon med det blotte øye. Endret 7. juli 2012 av kråkefjas 2
HedvigR Skrevet 6. juli 2012 #42 Skrevet 6. juli 2012 Visste dere f.eks. at av aminosyrene som finnes, er halvparten giftige, så om kroppen "tilfeldigvis" var satt sammen av dem, så hadde ingenting i det hele tatt blitt til? Vel, nå vet dere det. Anonym poster: 1eec771ce639de8861e49e29202b0af9 Det er vel heller ingen som mener at vi ble til på første og beste forsøk heller da. Mye utvikling av liv har jo feilet, og aldri blitt ført videre. Og kan du linke til noen av disse seriøse forskerne du snakker om?
Yme Skrevet 6. juli 2012 #43 Skrevet 6. juli 2012 Evolusjonen er like sannsynlig som om jeg skulle gå inn i et gammeldags trykkeri, der hver bokstav er en brikke for seg. Så skulle jeg kastet en stor boks med brikker på gulvet og tilfeldig sette dem sammen og så ble det f.eks. en kopi av teksten i denne diskusjonen. Tilfeldigheter kan ikke bli til en meget sammensatt tekst (eller menneskekropp for den sakens skyld). Dette kalles Entropi, slå det opp!! Alt går fra orden til kaos, ikke motsatt. Jeg skjønner godt at du ikke tror på evolusjon, om det er sånn der du tror det fungerer. Jeg skal gjøre om på eksempelet ditt litt, for å gjøre det litt nærmere hvordan evolusjon fungerer, men det kommer fortsatt til å bli langt unna, fordi det i utgangspunktet er en tilbakestående sammenligning. Vi kan ta utgangspunkt i ordet "menneske" da... Kast de utover gulvet helt til du feks får "_e__e__e", så plukker du opp alle bokstavene utenom akkurat de e-ene... Dette bokstavene som blir liggende, symboliserer mutasjoner som er gunstige for overlevelse, og dermed "overlever" mens de andre dør ut... Kast bokstavene flere ganger, til flere av bokstavene i ordet "menneske" lander på riktig plass... Hver gang en bokstav havner på riktig plass, vil den forbli der, fordi den er gunstig for overlevelse, og dermed ikke dør/blir plukka opp igjen. Da vil du til slutt ha ordet "menneske". Dette var en sammenligning som er marginalt nærmere hvordan evolusjon fungerer, men det er jo absolutt fortsatt en helt talentløs sammenligning, og jeg kan ikke forstå hvordan du har greid å unngå såpass grunnlegende lærdom (barneskolenivå), så du greier å sette sammen en så fjern forståelse av hva evolusjon er... Det er ingen som tror at det fungerer sånn du beskriver det. Visste dere f.eks. at av aminosyrene som finnes, er halvparten giftige, så om kroppen "tilfeldigvis" var satt sammen av dem, så hadde ingenting i det hele tatt blitt til? Vel, nå vet dere det. Jaha, er det derfor slanger, og andre giftige dyr, ikke finnes? Er det derfor ingen dyr kan leve under vann, fordi våre lunger ikke tåler vann? Er det derfor det ikke finnes liv noen steder som har høyere temperatur enn det våre kropper tåler? Åh vent... Det finnes jo giftige dyr... Det finnes dyr som lever under vann, og det finnes nok av organsimer som tåler varmer som hadde drept oss på et blunk. Hadde vi vært lagd av disse giftige aminosyrene dine, hadde vi helt fint levd, men kroppene våre hadde fungert på en annen måte, og hatt andre begrensninger enn vi har. Til slutt: De fleste forskere går faktisk bort fra evolusjonsteorien pga. manglende bevis, det er bare lekmenn (som dere) igjen som holder fast på den. Anonym poster: 1eec771ce639de8861e49e29202b0af9 Det siste avsnittet her er bare... Assa... Hvor får du det fra? Veit du at om ikke evolusjonsteorien var riktig, hadde veldig mange av medisinene vi har idag, ikke fungert? En annen ting er jo at man helt fint kan bevise evolusjon, og de har jo til og med observert encella dyr som utvikler seg til flercella organismer... Men joda, de fleste vitenskapsmenn har nok gått bort ifra evolusjon ja, og det er vel like før de kaster hele tyngdekraftteorien uit av vinduet også, for de greier jo ikke bevise den. 1
Mann 42 Skrevet 7. juli 2012 #44 Skrevet 7. juli 2012 Evolusjonen er like sannsynlig som om jeg skulle gå inn i et gammeldags trykkeri, der hver bokstav er en brikke for seg. Så skulle jeg kastet en stor boks med brikker på gulvet og tilfeldig sette dem sammen og så ble det f.eks. en kopi av teksten i denne diskusjonen. Tilfeldigheter kan ikke bli til en meget sammensatt tekst (eller menneskekropp for den sakens skyld). Dette kalles Entropi, slå det opp!! Alt går fra orden til kaos, ikke motsatt. Visste dere f.eks. at av aminosyrene som finnes, er halvparten giftige, så om kroppen "tilfeldigvis" var satt sammen av dem, så hadde ingenting i det hele tatt blitt til? Vel, nå vet dere det. Til slutt: De fleste forskere går faktisk bort fra evolusjonsteorien pga. manglende bevis, det er bare lekmenn (som dere) igjen som holder fast på den. Anonym poster: 1eec771ce639de8861e49e29202b0af9 Søtt. Hva om du sjekket ut hva evolusjonsteorien faktisk SIER før du begynner å kritisere den. Her skal du få en lignelse, og vi kan holde oss i trykkeriet ditt. Evolusjon er mer som om du kastet en stor boks med alle de forskjellige bokstavene og tegnene utover. Deretter plukker du vekk alle tegn som IKKE ligger på samme sted som bokstavene på denne siden, legger dem i boksen, rister godt, og forsøker igjen. Bokstaver som ligger på rett sted, lar du ligge, og bokstaver som ikke gjør, går tilbake i miksen. Og det som da skjer, er at etter noen relativt få, kanskje noen tusen forsøk, vil du ha replikert teksten på denne siden. Det er sant nok at innen termodynamikken går lukkede systemer mot entropi, men evolusjon er ikke termodynamikk, og heller ikke et lukket system. Derimot finnes det et organiserende prinsipp som kalles naturlig seleksjon, og som gjør at prosesser som den jeg kort beskrev ovenfor, skjer så raskt at de fleste forbauses når de ser det første gang. Ad punkt nr 2: Det er det dummeste jeg noen gang har hørt. "Giftighet" er ikke absolutt. Aminosyrer blir "giftige" fordi når man introduserer dem til andre aminosyrer, så lager de rot i systemet. Men, om jeg får spissformulere: En manns krydder er en annen skapnings gift. Jeg tar salt på egget mitt, og koser meg med det. Deeeelicious!! Strør jeg salt på en snegl, så smelter den. Eller, dvs, den SMELTER ikke, per se. Den ødelegges fordi den ikke har vanntett hud, men en overflate som er semipermeabel, og derfor trekker saltet vann ut av kroppen på den. Så det SER ut som om den smelter. Åkke som, min smakelige frokost er sneglens sikre død. Er så salt giftig? Ad pkt 3: Forskere som avviser evolusjon. Jeg ser at jeg tok feil ovenfor mht det dummeste jeg har hørt. DETTE er det dummeste jeg har hørt. Dessuten er det en direkte løgn. 2
Mann 42 Skrevet 7. juli 2012 #45 Skrevet 7. juli 2012 Har også merket at forferdelig mange tror evolusjon har et mål og en mening. For eksempel var den en her inne som mente hun kunne motbevise evolusjonsteorien ved å bruke smerte som eksempel. Hvis evolusjonen ville at det skulle bli flere mennesker - hvorfor gjorde det da så vondt å føde? Ikke vet jeg, men det ser ut til at det fungerer ganske bra. Å, nei vent nå litt! Det er fordi det er så gøy å pule!
Mann 42 Skrevet 7. juli 2012 #46 Skrevet 7. juli 2012 Det er da fult av beviser som beviser at Evolusjonen er sann. Men det skal sies at svært få troende tror at Jorden bare er 6000 år. Det er en ganske utbredt forestilling blant sk evangeliske kristne. Dvs de som anser bibelen for å være guds ord. Særlig mange av dem i USA. De kommer frem til tallet gjennom å telle opp slektslinjene i bibelen og summere aldere, fra Adam og fremover. 1
Gjest Maruwan Skrevet 7. juli 2012 #47 Skrevet 7. juli 2012 Jeg har sett evolusjon med egne øyne. Det har enhver som har manipulert en bakteriekultur.
Mann 42 Skrevet 7. juli 2012 #48 Skrevet 7. juli 2012 Uansett så er faktumet at de fleste troende i verden ikke tror at verden er 6000 år gammel. Og 40% av Amerikanere er en liten del av verdens troende. Men i tillegg til de 40% av amerikanerne som sier at de tror at verden ble skapt for 10.000 år siden, sk "direct creationism", så er det ENDA 40% som tror på sk indirekte skapning, dvs at utviklingen var styrt av Gud. Mao, ting ble ikke skapt opprinnelig som de er nå, men skapelsen pågår enda. Bare at det ikke er en prosess styrt av naturlig seleksjon. Det er Guds finger som velger hvem som skal leve og dø. Og så er det omtrent 15% av amerikanerne som tror at evolusjonsteorien i det alt vesentlige beskriver hvordan det EGENTLIG gikk til. Det er litt deprimerende. Hvordan kunne dette landet bli en supermakt når under en femtedel av landets innbyggere forstår noe som helst om vitenskap? 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #49 Skrevet 7. juli 2012 Hvis evolusjon er sant er det ingen grunn til å tro på gud lengre. Gud beskriver helt klart ikke evolusjon i mosebok,men at han skapte mannen og kvinnen perfekt. Og hvis du er en av dem som tror at "Bibelen er gammel bok,men det er mye seriøst i den likevel" så skjønner jeg ikke hvordan du med rak rygg og verdighet kan stå foran noen å dømme de,rette de, eller preke ut i fra en bok som er "gammel og feil" Anonym poster: b9ca12488021e1ef1f4197c1e3f6725f
Gjest Maruwan Skrevet 7. juli 2012 #50 Skrevet 7. juli 2012 (endret) Hvis evolusjon er sant er det ingen grunn til å tro på gud lengre. Gud beskriver helt klart ikke evolusjon i mosebok,men at han skapte mannen og kvinnen perfekt. Og hvis du er en av dem som tror at "Bibelen er gammel bok,men det er mye seriøst i den likevel" så skjønner jeg ikke hvordan du med rak rygg og verdighet kan stå foran noen å dømme de,rette de, eller preke ut i fra en bok som er "gammel og feil" Finnes uendelig mange gode argumenter mot religion ("kosmiske zombie-jøder", "syndefall", "jomfrufødsel" o.s.v. o.s.v), men "evolusjon" er ikke en av dem. Det er ingenting som tilsier at evolusjon ikke er en del av skaperverket. Faktisk er kronologien i skapelsesberetningen ikke helt på trynet i hendhold til utviklingen av livet på jorda. Endret 7. juli 2012 av Maruwan
Slimda Skrevet 7. juli 2012 #51 Skrevet 7. juli 2012 1. Evolusjons-teorien. Ordet teori her, brukes i vitenskapelig forstand. En vitenskapelig teori forklarer en hel rekke sammenhengende hypoteser. Evolusjon har vi 100% bevis på. Det er umulig å motsi det. Vi har observert evolusjon i flere tiår nå, og det er ikke lenger vits å diskutere hvorvidt det er sant eller falskt. Eksempler: - Fossile bevis. - Anatomiske likheter med tidligere arter. - Geografisk spredning av arter. - Bakteriers økende resistanse mot antibiotika. (overbruk dreper mesteparten av bakteriene, de som overlever tåler antibiotika bedre, og får dermed nye bakterie-unger som tåler det bedre enn de som først ble drept.) 2. Universet vårt består hovedsaklig av "fem" stoffer: - Hydrogen (91%) - Helium (8.5%) - Oksygen (0.08%) - Karbon (0.04%) - "Annet" (0.38%) Hva er menneskekroppen laget av? - Vann (ca 60% av kroppsvekten. Vann = H2O, Eller, Hydrogen og Oksygen) - Karbon - "Annet" Med unntak av Helium, har kroppen samme sammensetning som resten av universet. Helium er ikke med, fordi Helium ikke kan binde seg med andre atomer. Alt dette, og enda mer, forklares SVÆRT godt i en haug med gode Youtube-videoer. Eksempel: Eller om du vil begynne helt på starten (forklarer alt i atom-nivå om hvordan livet fungerer): Noe mer? Spør meg, jeg kan alt om det der.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #52 Skrevet 7. juli 2012 Finnes uendelig mange gode argumenter mot religion ("kosmiske zombie-jøder", "syndefall", "jomfrufødsel" o.s.v. o.s.v), men "evolusjon" er ikke en av dem. Det er ingenting som tilsier at evolusjon ikke er en del av skaperverket. Faktisk er kronologien i skapelsesberetningen ikke helt på trynet i hendhold til utviklingen av livet på jorda. I følge evolusjon så levde vi under vann engang, i følge bibelen ble vi skapt i "gudsbilde " og var "lik gud" altså,vi så ut som vi ser ut som i dag Anonym poster: b9ca12488021e1ef1f4197c1e3f6725f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #53 Skrevet 7. juli 2012 I følge evolusjon har vi sett sånn her ut engang: I følge bibelen ble vi skapt sånn: Anonym poster: b9ca12488021e1ef1f4197c1e3f6725f
Gjest Maruwan Skrevet 7. juli 2012 #54 Skrevet 7. juli 2012 (endret) I følge evolusjon så levde vi under vann engang, i følge bibelen ble vi skapt i "gudsbilde " og var "lik gud" altså,vi så ut som vi ser ut som i dag Så klart så "vi" like ut som det vi gjør i dag, hvis ikke hadde det ikke vært "oss". "Vi" (som i "mennesket") har aldri levd under vann. Mennesket har alltid vært mennesket. P.S. I følge Bibelen kom fiskene før oss, noe som er helt korrekt i henhold til evolusjonsteorien. Endret 7. juli 2012 av Maruwan
Gjest Maruwan Skrevet 7. juli 2012 #55 Skrevet 7. juli 2012 I følge evolusjon har vi sett sånn her ut engang: Dette er ikke "oss". Dette er det som var før oss.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #56 Skrevet 7. juli 2012 Så klart så "vi" like ut som det vi gjør i dag, hvis ikke hadde det ikke vært "oss". "Vi" (som i "mennesket") har aldri levd under vann. Mennesket har alltid vært mennesket. P.S. I følge Bibelen kom fiskene før oss, noe som er helt korrekt i henhold til evolusjonsteorien. ja,men "vi" hadde ikke eksistert uten "dem" nå syns jeg at du er litt pirkete bryr meg ikke om bibelen fikk 1/199999999999999 riktig, den sier at mennesker ble skapt perfekte og de ble "vi" ikke. Fisken kom heller ikke av seg selv. evolusjonsteorien er super eksempel på at bibelen kan kastes.Til og med kristne vet dette,det er derfor de prøver å motbevise den hele tiden Anonym poster: b9ca12488021e1ef1f4197c1e3f6725f
Gjest Maruwan Skrevet 7. juli 2012 #57 Skrevet 7. juli 2012 (endret) ja,men "vi" hadde ikke eksistert uten "dem" nå syns jeg at du er litt pirkete bryr meg ikke om bibelen fikk 1/199999999999999 riktig, den sier at mennesker ble skapt perfekte og de ble "vi" ikke. Fisken kom heller ikke av seg selv. evolusjonsteorien er super eksempel på at bibelen kan kastes.Til og med kristne vet dette,det er derfor de prøver å motbevise den hele tiden Du, jeg er sikkert like anti-religion som deg, men "evolusjon" er definitivt ikke en av grunnene. Skapelsesberetningen er en av de få tinga som Bibelen faktisk har naila, så jeg ville heller konsentrert meg om de andre 199999999999999 delene som er helt på trynet. Skapelsesberetning beskriver utviklingen fra lys (big bang? energi?) -> masse -> uorganisk materie -> organisk materie -> liv i havet -> liv i lufta -> liv på landjorda -> mennesket. Det fremstår som temmelig korrekt fordi mennesket har vært klar over dette i tusenvis av år, om så i primitive ordelag. Endret 7. juli 2012 av Maruwan
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #58 Skrevet 7. juli 2012 Jeg har sett evolusjon med egne øyne. Det har enhver som har manipulert en bakteriekultur. ....også de som har sett en hund eller hest, eller spist en eller annen form for kål.. Og så er det de av oss som får med oss den stadige økningen av antibiotikaresistens, og det spesielt der de selger antibiotika omtrent som paracet. Anonym poster: 574f72a402f684f6894ede416c197234
Gjest Maruwan Skrevet 7. juli 2012 #59 Skrevet 7. juli 2012 ....også de som har sett en hund eller hest, eller spist en eller annen form for kål.. De har ikke sett selve prosessen, nei. Og så er det de av oss som får med oss den stadige økningen av antibiotikaresistens, og det spesielt der de selger antibiotika omtrent som paracet. Jepp. Det er vel omtrent akkurat det samme som jeg sa.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #60 Skrevet 7. juli 2012 I følge evolusjon så levde vi under vann engang, i følge bibelen ble vi skapt i "gudsbilde " og var "lik gud" altså,vi så ut som vi ser ut som i dag Anonym poster: b9ca12488021e1ef1f4197c1e3f6725f Vi har gjeller i tidlig fosterstadie😊 Anonym poster: 574f72a402f684f6894ede416c197234
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå