Gå til innhold

Hvis evolusjon er sant

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

- Hvorfor finnes det da steiner? Steiner er satt sammen av de samme atomene som oss, så hvorfor har ikke de benyttet de 4,6 milliarder årene ateister sier de har eksistert til å utvikle seg til mennesker?

- Hvis evolusjon er sant, hvorfor finnes det da fisk? Vil du være et menneske med fri vilje, eller en dum fisk som havner i stabburets makrell i tomat-bokser?

Sjakk matt, ateister.

Anonym poster: f149230a9bd9b2f9790fd403c0ab80de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knusende argumenter, TS.

Jeg tror jeg melder meg inn i (Insert insane sektklubbnavn) asap, slik at de kan forklare hvordan det egentlig henger sammen. Noe med en skjeggete mann, kanskje?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenfarclas

Det framstår ikke for meg som særlig nyttig evolusjon om alt i verden eksisterte av mennesker, bare fordi det er så fett å være menneske. Har du forstått hva evolusjon er, TS? At det må være en form for balanse i det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det framstår ikke for meg som særlig nyttig evolusjon om alt i verden eksisterte av mennesker, bare fordi det er så fett å være menneske. Har du forstått hva evolusjon er, TS? At det må være en form for balanse i det hele?

Så du tror at mennesker tok hensyn til naturens balanse da de utviklet seg fra aper? I don't think so...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, men da så! Da er jeg helt nødt til å bli religiøs med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Evolusjon er fakta enkelt og greit.

Jada jeg vet det kalles Evolusjonteorien. Men Gravitasjon er også en teori men jeg ser ikke at du hopper ut av byggninger.

Uansett så har jeg fram til den dag i dag aldri hørt eller sett et godt argument fra verken troende eller ateister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

- Hvorfor finnes det da steiner? Steiner er satt sammen av de samme atomene som oss, så hvorfor har ikke de benyttet de 4,6 milliarder årene ateister sier de har eksistert til å utvikle seg til mennesker?

Hvis det finnes en gud, hvorfor gjorde han deg ikke smart nok til å skjønne hvor dårlige argumentene dine er når så mange andre er smarte nok til det?

Anonym poster: 47e68be9c8b2bcc8c0340091bf6f0fcd

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Evolusjonsprosessen har 3 produkter; tilpasning, biprodukter og støy. Religiøse har ofte en antagelse om at evolusjon bare handler om tilpasning som har en funksjon, men dette er ikke tilfellet.

Evolusjon er dessuten ikke noe som skjer når en art "bestemmer seg" for å utvikle seg. Det skjer når arten er i samspill med miljøet rundt seg, eller opplever konkurranse innad i arten eller fra andre arter i miljøet.

Endret av WendyClear
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest foremma

Det heter en teori fordi ingenting er 100% sikkert.

Men ærlig talt TS, hvis du virkelig vil diskutere dette; it's on!

Steiner har ikke utviklet seg til et menneske fordi det ikke er en levende organisme, og dermed ikke har evnen til å tenke eller utvikle seg. Dessuten trenger vi steiner.

Nå er det vel faktisk slik at fisk har utviklet seg til mennesker alikevel, men dette har vært en lang prosess. Man kan sammenligne dette med et tre, der Stammen er en levende organisme så enkel at det kunne utvikle seg til hva som helst. Denne gikk videre til å bli fisk, til å bli alle slags dyr iløpet av tidens løp.

Jo lenger tid som gikk, jo fler "branches" oppstod. Noen "branches" dør ut, andre klarer seg. Noen tvilling"branches" kjemper mot hverandre om mat osv. til kun en har overlevd. Dette er det vi kaller survival of the fittest.

Nå skal det sies at jeg er utrolig dålig på å forklare, men alikevel burde det jeg har skrevet her motbevise det du skrev.

Selv om jeg har lært gjennom tidens løp at å krangle med troende er meningsløst da de nekter å gi slipp på eventyrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det finnes en Gud, hvorfor har han lagt igjen så mange bevis på at han ikke finnes?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det finnes en Gud, hvorfor har han lagt igjen så mange bevis på at han ikke finnes?

Ærlig talt, dette har vi da fått svar på for lenge siden:

Beviser på at gud ikke finnes teller ikke, for gud sier at bevis forringer tro, og at det derfor ikke skal være noe som beviser hans eksistens. Så vi vil vite det sikkert at han ikke eksisterer den dagen vi finner bevis på at gud eksisterer. Ifølge hans egen logikk finnes han dermed ikke.

Lenge leve babelfisken!

:regn:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke slik at evolusjonen har et mål om at flest mulig mennesker skal utvikle seg, hvor har du det fra? Og steiner er da ikke levende.

Og hvorfor virker det som mange tror at evolusjonen har et bestemt mål og en mening? Det er jo en naturlig prosess som ikke blir styrt, evolusjonen kan ikke "bestemme" seg for å styre noe i en retning...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du tror at mennesker tok hensyn til naturens balanse da de utviklet seg fra aper? I don't think so..

Mennesker utviklet seg ikke fra aper, selv om mange som ikke støtter evolusjonsteorien liker å påstå dette. Beklager dobbeltpost fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke slik at evolusjonen har et mål om at flest mulig mennesker skal utvikle seg, hvor har du det fra? Og steiner er da ikke levende.

Og hvorfor virker det som mange tror at evolusjonen har et bestemt mål og en mening? Det er jo en naturlig prosess som ikke blir styrt, evolusjonen kan ikke "bestemme" seg for å styre noe i en retning...

Har også merket at forferdelig mange tror evolusjon har et mål og en mening. For eksempel var den en her inne som mente hun kunne motbevise evolusjonsteorien ved å bruke smerte som eksempel. Hvis evolusjonen ville at det skulle bli flere mennesker - hvorfor gjorde det da så vondt å føde? :klaske::klaske:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Corto Maltese

Hva slaks beviser ?

Jeg har ikke sett et godt bevis for at Gud ikke finnes. Men for den saks skyld jeg har heller ikke sett et godt bevis for at Gud finnes.

Sannheten er at det er ingen gode beviser som kan bevise eller motbevise Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Sannheten er at det er ingen gode beviser som kan bevise eller motbevise Gud.

Enig i dette. Men Jesus og Muhammed er en helt annen sak. Dette vet vi bare er sprøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Enig i dette. Men Jesus og Muhammed er en helt annen sak. Dette vet vi bare er sprøyt.

Vel om du mener at den ene er Guds sønn og den andre en profet. Så ja da er jeg enig

Men om du mener at de ikke er historiske personer så må jeg beklage og si at det ver vi ikke. Det er fult mulig at de har levd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...