Kosemose Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Snakket med en dame her forleden som skrøt så fælt av neseskyllehorn. Dette hadde stoppet en begynnende bihulebetennelse, m.m. hos henne. Ble veldig nysgjerrig, så om det er noen her som bruker dette og kan si litt om erfaringer? Lurer på om det er vanskelig å få til, hvilke saltoppløsning dere bruker, hvor ofte dere skyller og hvilke effekt dere har.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har et nesehorn, men bruker det mindre enn jeg burde. Siden jeg lett får bihulebetennelse, burde jeg trolig brukt det en gang per uke eller noe for å forebygge. Det blir til at jeg skyller gjennom når ting er begynt å tette seg, og da er det ofte litt for sent. Uansett: det er ikke vanskelig å bruke, men det er litt sølete. Bruker vanlig salt som dette, kroppstemperert og dosert i henhold til hva som står i anbefalingen som fulgte med (ca en teskje i nesehornet). Jeg pleier å stå over vasken på badet eller over badekaret når jeg bruker nesehornet, og jeg er som regel ganske så lettkledd. Dette fordi man kan være noe udelikat under prosessen
kissi Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har samme erfaring som gjest over meg. Jeg bruker det mindre enn jeg sikkert burde. Det er nok fordi det er litt knotete, og det blir litt søl. Men dama du snakka med har rett i å anbefale det! Jeg gjør det samme til folk, fordi det hjelper veldig!
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Uansett: det er ikke vanskelig å bruke, men det er litt sølete. Bruker vanlig salt som dette, kroppstemperert og dosert i henhold til hva som står i anbefalingen som fulgte med (ca en teskje i nesehornet). Her mener jeg selvsagt at det er vannet til saltløsningen som skal være kroppstemperert, ikke saltet
Kosemose Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2012 Her mener jeg selvsagt at det er vannet til saltløsningen som skal være kroppstemperert, ikke saltet Det ante meg Takk for svar begge to Tror jeg skal kjøpe meg et sånt et! (er det noen grense for hvor ofte man kan bruke dette, tror dere? )
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 I følge pakningsvedlegget, som jeg akkurat fant her, er det ingen grenser for hvor mye man kan bruke det. I praksis gidder man neppe å bruke det daglig i lengden, men det er bare noe jeg sier basert på det jeg selv har erfart. Andre kan sikkert bli mer iherdige "nesehornister" enn jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå