Gjest Skorpion ikke pålogget Skrevet 10. februar 2004 #1 Skrevet 10. februar 2004 Jeg er i min 11 uke, og gleder meg snart til at uke 12 også er overstått. Det er liksom en liten milepæl. Jeg har fått vite at min manns søster ble født med klumpfot, og lurer litt på hvor stor sannsynlighet det er for at vi kan få et barn med det samme. Min mann har det som sagt ikke, men det kan vel ligge noe til genene i familien. Hvor arvelig er klumpfot, og er det noen som kjenner til hvorfor det kan oppstå? Kan man se det på ultralyden? :-? Takknmelig for svar!
Ann Forup Skrevet 10. februar 2004 #2 Skrevet 10. februar 2004 hei ingen grund til nervøsitet klumpfod er ikke en avelig fejl, det er bare verdens små luner som kommer av og til desværre, og nu hvor vi er en emlet arvelige ting så er der jo også ganespaltning og hareskår som min x-mand havede, den findes der faktisk to udgaver av en er arvelig og den anden ikke han var af den sidste og jeg har født 3 velskabte jenter, så nyd dit svanger skab, og jeg er ikke så sikker på at klumpfod kan ses på ul da må de vel måle begge fødderne for at se forskel på størrelsen.
Fibonacci Skrevet 10. februar 2004 #3 Skrevet 10. februar 2004 Min svigerinne har to barn som ble født med klumpfot, den ene bare litt så det holdt med massaje og den andre måtte opereres, men begge to blir helt fine i beina. De blir kanskje ingen store idrettsstjerner, men det er det jo ikke så mange som blir uansett! På sistnevnte barn (den mest alvorlige) kunne de se det på ultralyd at føttene pekte innover. Dette kunne de se ganske tidlig såvidt jeg husker. Om det er arvelig eller ikke vet jeg lite om, men her var det jo to søsken som fikk det så det er nok ikke bare tilfeldigheter. Jeg tror kanskje det er en kombinasjon av flere ting. Men det kan rettes på og det er ikke verdens undergang!! Mine to tantebarn er verdens skjønneste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå