Gå til innhold

desperat bryllupsgjest!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Til helgen skal jeg i bryllup, og er av den ekstremt lite jålete typen kombinert med konstant dårlig tid, så jeg kommer meg ikke på shopping. Jeg har funnet noen alternativer i skapet mitt; håper dere kan komme med tips til hva jeg skal gå med.

Jeg har:

- 1 lyseblå calvin klein kjole: satt sammen to alternativ av denne, se vedlegg.

- 1 sort maxikjole med stor rød blomst: http://www.boohoo.com/usa/clothing/dresses/icat/dresses/maxi-dresses/candice-large-floral-print-maxi-dress/invt/azz64019?utm_source=AWIN&utm_medium=AFF&cm_mmc=Affiliates-_-Affiliate_Window-_-92295-_-0&awc=2319_1341386464_16c667a774c737222f030180baf980d4 - min er mer tildekket oppe, og er one-shoulder.

Tilbehør:

- 1 par sorte sko, Clarks (lignende ses på bilde alternativ1)

- 1 par lyse med kilehæl

- 1 par høyehæler multicolor (lignende ses på bilde alternativ2)

- 1 hvit/lys veske

- 1 sort

Har også noen enkle smykker. Stilen jeg ønsker, er klassisk, jeg liker Jackie Kennedy stilen veldig godt, hadde jeg bare hatt tid til shopping, hadde jeg sett etter noe i den stilen. Ellers; håret mitt er langt, brunt og jeg har tenkt å ha det i en hårbun. Neglene mine ser sjelden noe annet enn hestehår, lær og spon, så de må jeg kamuflere så godt jeg kan med lys neglelakk.

Noen som har tips til meg; basert på det jeg allerede har? Jeg har også en sort klassisk kjole, men man går vel ikke med sort i bryllup?

post-6024-0-65933900-1341386231_thumb.jp

post-6024-0-84988900-1341386257_thumb.jp

Endret av Xtra_lilje
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står det noen kleskode på invitasjonen?

Personlig liker jeg Calvin Klein kjolen, og kanskje aller best alternativet med svarte sko. Men så er jeg veldig klassisk og enkel i stilen selv, og foretrekker det. :)

Har vært i mange bryllup de siste årene, senest for et par helger siden, og det har vært stor spredning i hva folk går med i de bryllupene. Så mitt råd er å gå med det du føler deg mest komfortabel i, synes begge kjolene kan brukes om det ikke står noen spesiell kleskode.

• Liker 1
Skrevet

Kleskoden er mørk dress/smoking :)

Skrevet

Da ville nok jeg ha gått for alternativ 1. Alternativ 2 hadde nok fungerte bedre om det var dress som kleskoden.

Når det er smoking så skal man egentlig gå med lang kjole, men til mørk dress så kan man bruke knelange kjoler.

Skrevet

Da ville nok jeg ha gått for alternativ 1. Alternativ 2 hadde nok fungerte bedre om det var dress som kleskoden.

Når det er smoking så skal man egentlig gå med lang kjole, men til mørk dress så kan man bruke knelange kjoler.

Hva mener du med dress? Er det en annen kleskode enn mørk dress? :blink: Fant denne artikkelen: http://www.klikk.no/produkthjemmesider/dittbryllup/article477661.ece, så er vel bare til galla det er et krav med lang kjole? kjolen er litt mer blå i virkeligheten enn på bildet; er usikker på om det da kan bli litt for sterke kontraster med sort? Og - smykke/ikke smykke? Har ganske lite smykker; noen enkle armbånd med perler og et halssmykke med en enkel blå sten.

Skrevet

Alternativ 1 går fint både til mørk dress og smoking.

Link

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Lyseblå kjole med multifargede sko. De skoene var litt mer feststemte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...