Zoë Castillo Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Jeg er ei trebarnsmor i 20-åra, som aldri har vært særlig forfengelig. Jeg bruker sjampo, balsam, intimsåpe, hudkrem, ansiktskrem, solkrem, mascara og lypsyl. Jeg er ikke spesielt naturlig vakker, og sliter med både tørr/nuppete hud, hormonkviser, slitt hår og tørr/flassete hodebunn. Jeg må med andre ord legge om egenpleie-rutinene mine en smule. Men det finnes så mange produkter! Jeg har verken tid eller penger til å teste ut alt mulig, og jeg vet ikke hva halvparten av disse produktene er godt for, eller hvordan de skal brukes. SÅ; hvilke typer produkter bruker dere, fra topp til tå, og hvordan brukes de? Ikke nødvendigvis merke, men produkttype. Bruker dere lang tid på badet om morgenen?
Wonders Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 på morgenen varierer det mellom 1,5 timer om jeg skal gjøre noe og alt skal sitte hele dagen, til max 5 minutter. Jeg dusjer som regel på kvelden og håndkletørker håret, det sliter ikke så mye, jeg har bedre tid, og kan ha balsam/hårkur fra Redken(kjøpt på SmartClub på ALna billig) i over natten for å mykne håret. Mens jeg ser på tv pleier jeg å ta fotbad med grønnsåpe, skraper av død hud og klipper negler. Smører føttene med fet krem og tar på tykke sokker så jeg kan bevege meg til kremen er trukket helt inn. Etter dusj smører jeg også inn føttene og tar på tykke sokker, så blir aldri huden hard. Jeg liker antibaktrielle hansker, de samler ikke på bakterier så klart, og jeg kan peele meg i dusjen. Jeg bruker fet niveakrem på kvelden for huden er ofte tørr 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Wonders, den niveakremen, funker den virkelig for deg? Jeg fikk en mengde kviser, og styggere, mer fuktfattig hud etter en runde med den..... Anonym poster: 2bad5bb3ca6f2155179e55271421186f 2
Wonders Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Øyenbryn er viktig, det er rammen for ansiktet. Jeg kjøper disse på Vita, og napper om jeg må. Napping tar tid og er litt vondt så et lite barberblad til øyenbryn er digg. Og med litt gloss med farge på leppa ser alle velstellte ut. Om jeg skal noe og ikke er forberedt har jeg en slik, med min favorittparfyme. Orker ikke bære rundt på hele flasken. 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Morgen: Vask med ansiktsvask, toner og fuktighetskrem. Bruker så foundation, blush, bronzer, øyenbrynsskygge, to øyenskyggeprimere, to øyenskygger, mascara og lip gloss. (høres mye ut, men jeg ser ikke så veldig sminka ut ) Kveld: Vask med ansiktsvask, dra av mascaraen (dustemascara som kan plukkes av når den er våt, kan ikke fjernes med sminkefjerner), fjerne evt resten av sminke og masse fuktighetskrem (jeg har rimelig tørr hud). Dusj: Vasker håret med shampoo og balsam, bruker hårkur ca en gang i uka. Skrubber ansikt og kropp ca annenhver gang og smører inn med fuktighetskrem etterpå (dog ikke den samme på kropp og ansikt). Anonym poster: 6e66e94ec7632e16c2ba6b852d70632d
Honesty Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 (endret) Jeg er veldig glad i å teste ut nye produkter, og har vel mer enn de fleste i skapene, men jeg har også to små barn, og er i tillegg utålmodig av natur. Om morgenen dusjer jeg, barberer legger osv, vasker håret og bruker kur/balsam. Etterpå smører jeg krem/lotion der det trengs (typisk overarmer, tørre legger, knær og albuer), har serum/olje i håret, og smører ansiktet med serum og deretter krem. Deretter blir det gjerne til at jeg fikser barn(a), og så sminker jeg meg mens jeg spiser frokost, og håret tørker. Hverdagssminken er begrenset til foundation (evt. med pudder dersom det er flytende), concealer under øynene, øyenbrynspudder, mascara, en lys baseskygge på øyelokket, samt rouge, og eventuelt eyeliner dersom jeg har tid. Før vi forlater huset drar jeg gjennom håret med rettetangen og styler det, som oftest bare med spray. På leppene bruker jeg nesten bare leppepomade, eller en transparent leppestift. Nå er jeg litt småforelsket i Clinique Superbalm, som gir både pleie og farge til leppene. Huden min er tørr og sensitiv, og jeg har det bedre dersom jeg ikke bruker mye peeling og masker. Derimot bruker jeg ulike serum under hudkremen, og alltid enten dagkrem med solbeskyttelse eller separat solbeskyttelse over dersom jeg skal være i sola. Hendene smøres, og neglene klippes og files (jeg har sterke negler som tåler ALT, og som gror som gress), men jeg liker ikke neglelakk så godt, så det blir veldig sjelden (selv om jeg går i fella og kjøper dem...) Endret 4. juli 2012 av Honesty
Amens Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Jeg er nok ikke den som bruker mest tid på kroppen til vanlig, men jeg har blitt mye mer bevist siden jeg skal gifte meg senere i sommer. Vasker håret annenhver dag, og bruker da enten balsam eller kur siden håret har blitt litt tørrere med årene. Jeg bruker en hudkrem med E-vitamin da huden min danner lett arr og E-vitmain skal vist hjelpe med å dempe dem. Fjerner alltid sminken på kvelden (det har hjulpet mot kviser og sorte prikker) også bruker jeg en krem fra Biotherm som jeg ikke husker navnet på (den er oransje hvertfall) og gjør at huden er myk og ikke helt blek på morningen. Av sminke bruker jeg som regel jeg Mineral Hygenics pudder og litt mascara. Håret blir som regel flettet eller satt opp på en måte som ikke krever perfeksjon og tid..
Gjest Nanne70 Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Hvis du har tørr, nuppete hud på kroppen og vil ha et rimelig alternativ, foreslår jeg HTH hudlotion. Den inneholder karbamid og melkesyre og du får vanligvis kjøpt den i dagligvare. Ellers får du kjøpt gode bodylotions på apoteket, det er bare å spørre betjeningen. Du kan også bruke en dusjolje eller en fuktighetsgivende dusjsåpe. Når det gjelder håret, ta deg en tur til frisøren og klipp vekk de slitte tuppene. Bruk en sjampo for tørr hodebunn (etter å ha brukt opp diverse dyre flasker med frisørsjampo for tørr hodebunn som ikke hjalp det spøtt, bruker jeg nå Head & Shoulders Dry Scalp Care og hodebunnen min har aldri vært så fin), en mild balsam i hårspissene og hårkur etpar ganger i uka. Hårkur bør du nok kjøpe hos frisøren. Når det gjelder hormonkvisene dine, vet jeg at minipillen kan hjelpe mot dette. Ellers kan du forsøke et kosttilskudd med noe som heter nattlysolje, det får du bl.a. kjøpt på helsekost. Jeg har gode erfaringer med et produkt som heter Efamol. Når det gjelder ansiktskrem, bør du faktisk bruke litt tid og penger på å finne en god krem for din hudtype, og her bør du ligge unna dagligvaren, for å si det sånn! Selv foretrekker jeg merker som bl.a. REN, Decleor og md formulations, men disse er relativt dyre. Du får imidlertid kjøpt prøvesett med 4 stk REN produkter til ulike hudtuper hos Vitusapotek og i større Cubus-filialer til en rimelig penge, så det er kanskje verdt å prøve? F.eks. dette settettil sensitiv hud. Min daglige egenpleierutine ser omtrent slik ut: Morgen: Styler håret (10 min), renser ansikt og tar på serum, øyekrem og fuktighetskrem, deretter litt foundation/pudder, blush eller bronser, øyeskygge og maskara (10 min). Kveld: Fjerner sminke, dusjer, vasker håret og bruker balsam. Tar på serum, nattkrem og øyekrem. Smører inn føttene med fotkrem hvis de er tørre eller har hard hud. (20-25 min). Ellers bruker jeg peeling og ansiktsmaske etpar ganger i uka, det samme gjelder hårkur. Kroppsskrubb etpar ganger i uka. Hårfjerning ved behov - enten barbering i dusjen eller så bruker jeg epilator når jeg har tid. Tånegler klippes ved behov, og jeg steller fingerneglene èn til to ganger i uka, men bruker håndkrem daglig.
Wonders Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 om du har langt nok så flett det gjerne, det er alltid vakkert.
Zoë Castillo Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. juli 2012 Takk for svar, alle sammen! De skal finleses nøye. Mange av dere skriver "serum", hva er det, og hvor bruker dere det? Jeg har hormonspiral, og merker ikke noe økning i kviser etter at jeg fikk satt inn denne for et halvår siden (fødsel for 1 år siden). Jeg har klippet tuppene, men håret er ekstremt tørt likevel. Jeg har en hårkur fra KMS California som har hjulpet litt. Hodebunnen min finner jeg ingen råd for. Jeg har prøvd så mye forskjellig, men ingen ting hjelper. Synes også det er vanskelig å vite om jeg faktisk har tørr hodebunn, eller om det er sopp eller flass. Håret er tørt i tuppene, men blir fort fett i hodebunnen. Til ansiktet bruker jeg en Weleda hudkrem som jeg har kjøpt på Iherb, den synes jeg fungerer fint. Men nå har jeg gått med min "ubehandlede" blandingshud i alle år, og jeg legger lista ganske lavt for hva jeg anser som ok hud. Ansiktet mitt hadde nok tålt litt ansiktsvann, for å si det sånn! Er Weleda et ok merke? Kan jeg kjøpe flere produkter i den serien? Ellers har jeg kjøpt Jojobaolje som jeg bruker på kroppen, og nuppene har blitt litt bedre. Wonders: Hvor kjøper du de skrubbevottene? Er de engangs? Kom gjerne med flere tips!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 Mange av dere skriver "serum", hva er det, og hvor bruker dere det? Et serum er et produkt som brukes i ansiktet før fuktighetskrem. Et serum er ofte mer rettet inn på et spesifikt problem og er mer konsentrert enn en krem. Det finnes altså ulike serum for ulike behov (renseserum, fuktserum, serum som gir glød osv.) Anonym poster: d7f133465c51107a5f5faa107d701ae8
Gjest Uanonymbruker Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 Farget dagkrem er gull på de morgenene jeg har det travelt, stikk til frisøren å få vippene farget, da kan du slippe unna med å ikke bruke mascara, samtidig kan du få brynene farget og formet så slipper du å tenke på dem også. Og mens du er hos frisøren så spør hvilke produkter de anbefaler for ditt hår. Negler og føtter fikser du på kvelden når barna har lagt seg og du sitter og ser på TV i sofaen og leggene høvler du over når du dusjer uansett
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #13 Skrevet 4. juli 2012 Takk for svar, alle sammen! De skal finleses nøye. Mange av dere skriver "serum", hva er det, og hvor bruker dere det? Jeg har hormonspiral, og merker ikke noe økning i kviser etter at jeg fikk satt inn denne for et halvår siden (fødsel for 1 år siden). Jeg har klippet tuppene, men håret er ekstremt tørt likevel. Jeg har en hårkur fra KMS California som har hjulpet litt. Hodebunnen min finner jeg ingen råd for. Jeg har prøvd så mye forskjellig, men ingen ting hjelper. Synes også det er vanskelig å vite om jeg faktisk har tørr hodebunn, eller om det er sopp eller flass. Håret er tørt i tuppene, men blir fort fett i hodebunnen. Til ansiktet bruker jeg en Weleda hudkrem som jeg har kjøpt på Iherb, den synes jeg fungerer fint. Men nå har jeg gått med min "ubehandlede" blandingshud i alle år, og jeg legger lista ganske lavt for hva jeg anser som ok hud. Ansiktet mitt hadde nok tålt litt ansiktsvann, for å si det sånn! Er Weleda et ok merke? Kan jeg kjøpe flere produkter i den serien? Ellers har jeg kjøpt Jojobaolje som jeg bruker på kroppen, og nuppene har blitt litt bedre. Wonders: Hvor kjøper du de skrubbevottene? Er de engangs? Kom gjerne med flere tips! Skrubbevotter får du kjøpt overalt nesten, men jeg synes de til Body Shop sine er mye bedre enn de fra HM. Jeg ville fått heftige utbrudd av Weleda, men så har jeg hud som kun tåler nøytrale produkter ala Dermalogica - samt litt glycolsyrerens avogtil for å sette igang fornyelsesprosessi huden. Serum har jeg ikke fått noe ut av(prøvd MD sitt) - men enkelte sverger jo til det. Jeg steller både hår og bruker sminke hver dag, men jeg ser ikke stylet ut. Bruker hårolje i tuppene, og litt hår produkter - men styler det ikke noe videre enn det. Av sminke fokuserer jeg mest på øyne og blush - og tar avogtil på lipgloss/farget leppepomade. Leppestift til anledninger, eller når jeg føler for det. I starten vil man bruke litt ekstra tid på å få inn rutiner - og jeg bruker nok mer enn 10 minutter, fordi jeg er nøye med øyensminken. Duser ut farger, tar bort overflødig kajal/mascara etc. Jeg tenker slik at jeg jo like gjerne kan gjøre meg litt flid med utseendet som å la være, fordi jeg føler meg litt mer fresh da. Jeg ser ikek poenget med å kun gå med mascara bare fordi "jeg vil være naturlig" når jeg vet at litt øyenskygge gjør resultatet enda bedre = jeg føler meg bedre. Jeg ville ikke prøvd masse produkter, det forverrer huden noe innmari. Veldig mange sverger til merker som har gitt meg megautbrudd, så jeg holder meg til det jeg vet funker. Anonym poster: 1dcaa2cc2239936ebfeb384c39fb214d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #14 Skrevet 4. juli 2012 Mine superenkle tips er litt kokosnøttolje i lengdene på håret, det samler det sammen så det ikke ser så tørt ut. Ofte bruker jeg hårruller som får være i en time eller mer, dette skaper volum og samler håret ennå mer. Eller papiljotter for å lage krøller. Lillithedarkmoon på youtube har maaange fine frisyrer og tips. Det noe som heter shellac (andre merker også, neglelakk som varer like lenge som gele) for neglene. Kjøper du ikke inn uv-lampe og lakk selv (noe som er dyrt det og) kan det riktignok bli dyrt å dra til manikyrist hele tiden. Alternativet er da å kjøpe en neglebåndskjærer på vita, noen lakker (H&M sine er ikke ille de om du vil ha mange farger), og seche vite dry fast top coat. Varer ikke i 2 uker, men neglene vil se bra ut og tørker raskt. Husk en tykk krem for neglebåndene. Her liker jeg Lush lemony flutter, men andre kremer med mye shea butter funker. En kveld i uken eller to anbefaler jeg å bruke md formulations face & body scrub i ansiktet, etterfulgt med en god og tykk krem, eventuelt fuktmaske. Selv liker jeg å bruke en av Decleors balmer. For hormonkviser kan nattlysolje (evening primrose oil) og/eller burdocktilskudd funke. Finn en passende foundation (her kan du be om prøver hos parfymerier), og om morgenen etter ansiktet har fått sugd i seg fuktighetskremen så påfør litt (blandet med fuktigshetskrem om den er tykk eller veldig dekkende). Bruk et matt brunt solpudder og svak rosa/fersken blush for å skape litt liv. Se litt på youtube etter tips. Jeg liker youtubekanalen til pixiwoo. Husk å fjerne all sminke før du legger deg. Anonym poster: 1ce2fe932a1a86051f5f61f94b743e64
Zoë Castillo Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #15 Skrevet 4. juli 2012 Men hva kan egentlig produkter til ansiktet hjelpe meg med? Med kroppen er det innlysende: Jeg bør bruke vott for å fjerne døde hudceller, og sannsynligvis tilføre mer fukt/olje enn det jeg gjør nå. Med ansiktshuden er det så mye mer komplisert! Jeg har litt rødmusset hud (altså rosa undertona med rosa kinn), blandingshud, ingen direkte oljete felt, litt hudormer i neseområdet men ikke noe veldig sjenerende, tidvise hormonkviser på haka. Så lenge Weledakremen og vasking med vann holder kvisene borte, vil da andre produkter kunne forbedre huden min ytterligere? Rødmussetheten og blankheten er vel bare sånn hudtypen min er? Den er jo ikke fet, direkte.
Gjest _La Femme Skrevet 4. juli 2012 #16 Skrevet 4. juli 2012 (endret) Tørr/nuppete hud: Smør inn huden med babyolje en gang i blant etter du har vært i dusjen. Finn deg en hudkrem som passer til din type hud. Hvis du har tørr hud er det viktig at hudkremen din passer for nettopp tørr hud, og at den ikke inneholder parfyme f.eks. Dette kan du få hjelp til på f.eks. apoteket. Det er heller ikke dumt å dra til en hudlege for å spørre om hvilken produkter som passer ens hud, men det er svært lang ventetid. Slitt/tørt hår: Det som hjelper mot slitt og tørt hår er faktisk å skjemme bort seg selv (og håret) en gang i blant. Man skulle tro at å klippe og farge håret slet på håret, men faktisk kan det være det motsatte. Hvor ofte farger du håret? Hvis man omtrent aldri farger håret, kan håret ha godt av å bli farget med gode hårfarger innimellom. Da får man den glansen tilbake, og håret ser ikke så slitt ut. Det må ikke være bleiking eller harde hårfarger, men hårfarger med mer naturlige ingredienser. Generelt: Jeg syns at foundation er en skikkelig uting for huden, det tetter porer og har man bare litt feil farge ser man rimelig dum ut. Men noen ganger trenger man en god foundation hvis man har litt fargeforskjeller i ansiktet. Det du bør gjøre er å kjøpe en foundation som passer akkurat din hud! Og det kan du få hjelp til på et parfymeri. Du skal aldri teste foundation på hånden, fordi hånden er forskjellig fra ansiktet. Du må teste foundationen i ansiktet og i godt lys. Over foundation bør du ha et slags pudder til å jevne ut og for at foundationen ikke skal gi deg denne maske-effekten. Pudder kan kjøpes overalt og det er egentlig bare å finne en farge som er mest mulig lik den fargen du har på foundationen. Kanskje en ørliten tendens mørkere. Videre bør du ha en god blush. Blush kan fremheve ansiktstrekkene dine, og fremheve bl.a. kinnbeinene. Det beste er å smile mens du legger foundation og legge en stripe øverst på kinnbein. Blushens farge bør være naturlig, ikke superrød eller rosa. Den kan være mer brunaktig, men det kommer helt an på hvilken hudtone du er. Annen make-up: Jeg syns litt foundation (om man trenger), pudderet oppå, litt blush og mascara er nok til hverdagssminke. Men man ønsker jo gjerne noe annet når man skal på fest eller på byen eller noe slikt. Da må man ha en god øyenskygge i sminkepungen. Øyenskyggen skal ha en farge som passer øynene dine - IKKE klærne du har på deg! Mange tenker slik at de har rosa topp på seg, dermed tar de rosa øyenskygge. Det kan bli utrolig fælt dersom deres øyne ikke passer til rosa. Her ser du et bilde av et hjul som viser deg hvilken farge på øyenskyggen du skal ha. Det skal være den motsatte fargen av den øyefargen du har. Så har du grønne øyne skal du ha litt rød-brun-aktige fargetoner. Det er mange metoder å legge øyenskygge, og disse metodene kan du se filmer av på f.eks. Youtube eller lignende. Mange som legger øyenskygge bruker en kajal (blyant) for å fremheve øynene eller gjøre de mindre. Alt etter. Jeg liker best sort eller brun farge på kajalen. Så legger jeg ei helt tynn linje nederst på øyelokket der øyevippene begynner. Deretter legger jeg øyenskygge over linjen. Jeg bruker ikke kajal under øyet, for jeg syns det får en litt for dramatisk effekt. Tips: Alt dette blir jo bare min beskrivelse av sminke til deg. Men det viktigste er at du eksperimenterer og prøver deg litt fram. Så lenge man ikke ser ut som en sirkusklovn eller brunkremberte, er det jo greit. Og det er flere ting som hjelper for å se vakker ut som ikke er "falskt": God søvn, masse frisk luft, rent vann, at man lever en sunn livsstil med både å spise sunt og å trene. Endret 4. juli 2012 av _La Femme
Chocoholic Skrevet 4. juli 2012 #17 Skrevet 4. juli 2012 Jeg er ei trebarnsmor i 20-åra, som aldri har vært særlig forfengelig. Jeg bruker sjampo, balsam, intimsåpe, hudkrem, ansiktskrem, solkrem, mascara og lypsyl. Jeg er ikke spesielt naturlig vakker, og sliter med både tørr/nuppete hud, hormonkviser, slitt hår og tørr/flassete hodebunn. Jeg må med andre ord legge om egenpleie-rutinene mine en smule. Men det finnes så mange produkter! Jeg har verken tid eller penger til å teste ut alt mulig, og jeg vet ikke hva halvparten av disse produktene er godt for, eller hvordan de skal brukes. SÅ; hvilke typer produkter bruker dere, fra topp til tå, og hvordan brukes de? Ikke nødvendigvis merke, men produkttype. Bruker dere lang tid på badet om morgenen? Jeg bruker en hel haug, og selv om jeg ikke er en slående skjønnhet så synes jeg det hjelper jeg føler meg ihvertfall vel med alle disse tinga. Det jeg bruker mest tid på er å holde hud og hår sunt, og så kommer sminken i etterkant. Hår Frisørprodukter, sjampo, balsam, hårkur og leave-in produkter. Bruker hårkur 1 gang i uken om sommeren, 2 om vinteren, brukes mellom sjampo og balsam. Tar i leave-in produkter, jeg har en proteinkur og en hårolje jeg tar i vått hår, og så har jeg en fuktighetskrem for hår liggende i veska som jeg tar i om jeg synes håret trenger et fuktighetsboost (alt kjøpes på feelunique, sparer masse penger på det). Jeg gidder aldri style håret, om jeg gjør så fletter jeg håret kvelden før når håret er fuktig, og så får jeg fine bølger dagen etterpå. Godt tips hvis du vil gjøre noe med håret uten å bruke tid på det. Hud Ansikt: Rens,toner, serum, dagkrem, nattkrem, skrubb, rensemaske og fuktmaske. Vasker huden med rens, påfører toner og lar den trekke inn, påfører serum og lar den trekke inn, og så påfører jeg enten dag- eller nattkrem avhenging av hvilken tid på døgnet det er. Bruker skrubb en gang om uken sammen med fuktmaske, og så bruker jeg rensemaske om jeg får urenheter. Har også et SOS-produkt liggende som jeg påfører oppå kviser som popper opp. Kropp: Vokser beina 1 gang i mnd, i mellomtiden så skrubber jeg huden 1 gang i uken, påfører bodybutter hver kveld og fuktighetlotion hver morgen. Tar fotbad og steller negler på hender og føtter annenhver uke... Om morgenen tar jeg hudgreiene for ansikt først, og totalt bruker jeg 10 min på å stå opp, finne klær, stelle meg og ta hudrutinen - trenger 15 min ekstra om jeg skal dusje i tillegg. Dette gjør jeg alltid uansett fordi hud og hår er det viktigste for å se bra ut - hjelper lite med fin sminke om huden ser helt jævlig ut. Påfører bodylotion. Deretter sminker jeg meg, og det viktigste jeg gjør er basen: foundation, kremblush, concealer, pudder og øyebryn. Har jeg dette og en lypsyl er jeg klar for dagen, men jeg vil helst ta øynene også og da bruker jeg en primer (har så fete øyelokk), 1 nøytral halvskimrende brun øyeskygge på looket, sort vinget eyeliner, blyantliner som matcher øyeskyggen på våtkanten og maskara. Da påfører jeg gjerne en highlighter på kinnbeina også. Hele sminkerutinen tar meg ca 8 min (ja, jeg har timet det ). Så ja, jeg trenger rundt 20 minutter på hele jålegreiene om morgenen. Men jeg forstår jo at med barn så er det ikke så lett å få 20 min for seg selv om morgenen, og da vil jeg si at det viktigste er å få hud- og hårpleierutiner i orden - man trenger heller ikke så mye sminke da heller. Så få gode produkter, og om du vil sminke deg, fokuser på å få huden fin og glødende, ta bittelitt eyeliner ved vipperoten (tightline) og påfør maskara, og få en lipgloss/krem med litt farge som også gir fukt. Clarins instant light lip perfector er en lip balm med leppegloss effekt som er helt nydelig og 1 tube varer lenge.
Wonders Skrevet 4. juli 2012 #18 Skrevet 4. juli 2012 (endret) så enkelt kan det gjøres. Rette pene bryn og gloss på leppene Endret 4. juli 2012 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #19 Skrevet 4. juli 2012 Jeg bruker kun shampo, dusjsåpe, tannkrem og fluor, satt litt på spissen. Hender jeg bruker mascara av skjønnhetsprodukter, men det er faktisk det eneste. Er med andre ord langt ifra forfengelig når det kommer til produkter! Men jeg har sunn og glatt hud og langt og sunt hår, og ser derfor ikke nødvendigheten med å bruke så mange produkter. Har alltid foretrukket minst mulig. Er derimot veldig bevisst på hva jeg spiser, det har også stor innvirkning på utseendet. Anonym poster: c7e52990fb505d10f811d3acd9af3abf
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #20 Skrevet 5. juli 2012 Øyenbryn er viktig, det er rammen for ansiktet. Jeg kjøper disse på Vita, og napper om jeg må. Napping tar tid og er litt vondt så et lite barberblad til øyenbryn er digg. GASP! Finnes sånt?! Og her har jeg gått rundt som en anna idiot og brukt vanlig barberhøvel for å slippe å må nappe alt(må jo litt til med pinsetten likevel men). U just made my day:P Anonym poster: cf82c37e1bd3c531a6e83193d5c3cbaf Anonym poster: cf82c37e1bd3c531a6e83193d5c3cbaf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå