Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe meg ny koffert og har da sett på Samsonite pga at de har 10 års internasjonal garanti. Men har nå funnet ut at dette bare gjelder de harde koffertene. De myke har kun 5 år. Men av de modellene jeg har sett på så veier den mye ca 2 kg mindre enn den harde og har plass til like mye. Lurer derfor veldig på hva jeg skal velge??? Noen som har noen gode tips? Er det evnt noen andre merker med internasjonal garanti som jeg bør vurdere?

Anonym poster: 5278f4bda26da3a3ae73626b51af45b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samsonite er helt fantastiske. Etter hver flytur må du selv gå over kofferten før dere forlater pickup båndet på flyplassen.

Min harde koffert bulet plutselig utover etter reisen. J tok den m t skranken t flyselskapet rett etter jeg forlot bagasjebåndet. Kofferten hadde hvite lange striper, og d så ut som den skulle sprekke åpen når som helst.

Jeg fikk lapp av flyselskapet, tok m i butikken å fikk ny koffert.

Så ta vare på kvitteringen i 10 år samme hva.

Reiseforsikringen dekker også noe.

• Liker 1
Skrevet

Med myk, mener du da i stoff? Samsonite har noen i plast som er mykere enn de i hardplast, men mye sterkere og lettere - dette pga materialet. Jeg har selv typen som heter Cosmolite, og den er det 10 års garanti på. Har reist mye med den, og den anbefales!

Evt annet merke som har gode kofferter er Victorinox. Disse har du livstidsgaranti på og er det eneste koffertmerket som dekker flyskader i garantien. Anbefaler deg å gå innom en butikk som selger kofferter, har selv jobbet i en slik butikk, og mange av de ansatte har gode kunnskaper om dette.

Skrevet

Jeg vil anbefale de myke like mye som de harde selv om de har kortere garantid. En myk samsonite kan du nok regne med å ha i 10-20 år. B-lite er en veldig bra koffert fordi den er så lett.

Skrevet

Hard. Flyselskap dekker ikke skade med mindre det er pakket forsvarlig (hardcase). Og for din egen del så er sjansen større for at tingene dine ikke blir ødelagt..

• Liker 1
Skrevet

Hei

Jeg har en hard koffert og jeg tror jeg vil gå for det neste gang også - spesielt hvis du reiser me. En kollega av meg kjøpte en myk plast variant fra Samsonaite og den revnet etter 1 1/2 år og glidelåsen har også feilet en del ganger. Og selv om det er 5 eller 10 års garanti så sa Samsonite bare at han skulle tatt dette opp med flyselskapet som han benyttet da dette skjedde og han fikk ingenting dekket.

• Liker 2
Skrevet

Hard. Flyselskap dekker ikke skade med mindre det er pakket forsvarlig (hardcase). Og for din egen del så er sjansen større for at tingene dine ikke blir ødelagt..

Dette er feil, alle flyselskap er pålagt å dekke flyskader på alt fra myke bager og stoffkofferter til hardplastkofferter. Når det er sagt finnes det enkelte stoffkofferter som er mye bedre en hardplastkofferter. F.eks. stoffkoffertene til Victorinox er mye bedre enn hardplastkoffertene til Carlton. På samme måte er stoffkoffertene til Carlton mye bedre enn hardplastkoffertene til samme merke.

Skrevet

Jeg liker ikke harde kofferter (aller mest fordi jeg da ikke kan utvide, som man kan med stoff, og fordi jeg synes stoffkofferter er finere. Ja, jeg synes faktisk det er viktig at selv kofferten har fin. Jeg har stoffvarianten i serien B-lite, som veier veldig lite, har fire hjul og er veldig bra.

Gjest Sophie Magdalene
Skrevet

Jeg valgte en myk Samsonite B-lite med 4 hjul sist jeg kjøpte koffert.

Den er veier utrolig lite og rommer vanvittig mye ..

AnonymBruker
Skrevet

Den 5 års garantien som er på koffertene i stoff, er den også internasjonal?

Anonym poster: 5278f4bda26da3a3ae73626b51af45b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...