Gå til innhold

Hva skjer neste mnd når jeg går ned i stillingsprosent?

Anbefalte innlegg

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Hei

Jeg har et 50% vikariat frem til 14.08. Da går keg ned i den faste stillingsprosenten min igjen som er 30%. jeg har ferie fra 16.07 - 12.08

Hvordan gjør de dette med lønna? Får jeg halve lønna fra hver stillingsprosent på en måte? Eller?

Har i tillegg 5 ekstravakter denne mnd som kommer med neste mnd, heldigvis..da jeg tror jeg mister noe av det jeg er vant med og tjene nå.

Jobber i kommunen, vi har lønn den 12 hver mnd , som er for den mnd vi får lønns, heter vel forskuddslønn da på en måte da man ikke har jobbet hele mnd man får lønn for enda..

Håper noen aner noe av dette..får ikke sove, bekymret for lønn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vel ha full lønn til og med august, for du går jo ikke ned i stillingsprosent før etter utbetaling i august. Når det gjelder ferie og trekk for det, ble du vel trukket for det ved ferielønnsutbetalingen, så det skal du vel ikke bli påvirket for når det gjelder vanlig lønnsutbetaling i august. Hvis du er stresset for lønn, kontakter du lønnskontoret i kommunen, det er jo er de som kan gi deg et korrekt svar, og ingen tilfeldig synser på et nettforum.

Gjest Chevy
Skrevet (endret)

. Edit

Endret av Chevy
AnonymBruker
Skrevet

Du får 50% lønn (av lønn i full stilling) fram til 14.08, og 30% lønn fra og med 15.08. Eventuelle ekstravakter kommer i tillegg.

Ferietrekket har blitt gjort i den stillingsprosenten du hadde i juni (50%, regner jeg med) Dvs. at hvis du har feriedager til gode som du avvikler i 30% stilling skal du ha overskytende ferietrekk utbetalt.

Anonym poster: 997e014f2db7627dcfb23ad443e43666

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...