Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo, beklager om innlegget mitt blir langt....

Nå har det seg slik at kjæresten min reiser bort i 6 uker, han blir kanskje borte i 12 uker. Dermed får jeg 100% fritid (er student og jobber bare i helgene), så tenkte kanskje at nå er det på tide med trening og endringer i kostholdet. Med andre ord forandre livsstilen min.

Slik det er i skrivende stund, spiser jeg bare ett måltid for dag. Jeg står opp ganske sent på dagen og spiser ett måltid, i 5-tiden på dagen, noen ganger om kvelden. Det jeg spiser er fryktelig usunne ting som for eksempel ferdigpizza (grandiosa er en slem gjenganger), hjemmelaget pizza med bare kjøttdeig, tomatsaus og pepperoni + litt ost, en slags spesialitet kjæresten min lager som består av mye pasta og bernaisesaus (høres drit ekkelt ut, men er faktisk godt, men tok et lite overslag på kaloriinnholdet og fuckings 1400 kalorier, kanskje til og med mer!!!!), hamburger og sånne ting. Alt er forresten "hjemmelaget", vi kjøper sjeldent ferdige burgere på bensinstasjonen osv, om det skulle ha noe å si. Jeg bor sammen med kjæresten og han er så kresen. Det eneste "sunne" vi lager er faktisk wok. Lager utrolig god wok! Vi spiser det så sjeldent, men kanskje vi kan spise det litt oftere...? Woken består av woknudler, wok grønnsaker, kjøttdeig og en slags saus.

Jeg spiser ikke frukt. Jeg elsker frukt, men av en eller annen merkelig grunn spiser jeg det ikke.. Jeg er ikke så veldig glad i grønnsaker, med andre ord er salat ganske vanskelig å spise, jeg takler ikke smaken av salat. Har smakt til med dressinger og lignende, jeg blir kvalm etter kanskje 10 tugger. Jeg liker det bare ikke, dessverre.. Og ja, jeg har prøvd å mikse og trikse med alle slags mulige grønnsaker og tilbehør, funker ikke for meg for fem øre! Eneste jeg er glad i er vanlige salatblad (kinakål osv), kan gjerne blande dette inn i tacoen eller legge et par blad på hamburgeren. Har sånn forresten en fantastisk lidenskap for hvitløksdressing.. For meg er det ingenting som heter pizza med dressing på, det er dressing MED pizza... Ekkelt.. :fnise:

Jeg trener ikke. Jeg sliter med enorm prestasjonsangst, har derfor ikke gym på skolen heller. Jeg takler ikke å trene foran andre, jeg har prøvd å overkomme denne skrekken men det er så vanskelig! Heldigvis har jeg stående en tredemølle, sånne håndmanualer eller hva det heter (små vekter) og en slags ro benk. Slik som jeg drar meg selv opp med, om dere skjønner, vet ikke hva det heter. Tungt, og kjenner det spesielt i armene, ryggen og magen! Jeg trente tidligere yoga og pilates, liker faktisk å trene dette, syns det er gøy. Er ganske tøyelig av meg, har myk kropp fra naturen sin side, så kan bøye meg i mange forskjellige stillinger. Greier ikke spagaten liksom, men er passe myk i kroppen. :)

Motivasjonen min er at jeg vil få flott kropp, jeg har lyst å se bra ut! Jeg har lyst å få en slank kropp ettersom jeg er SVÆRT opptatt av klær, men det er ikke alle klærne jeg liker som jeg kan bruke, rett og slett fordi de ikke kler en lubben kropp. :( En annen motivasjon er jo at kjæresten min blir borte lenge, har litt lyst til å overraske han og kanskje gå ned et par kilo og bli litt fastere i fisken til han kommer hjem! :) De spesifikke kroppsdelene jeg vil trene er:

- Armene. Alltid drømt om sterke armer! Vil ikke ha store muskelarmer, men markerte muskler som er sterke.

- Fast og sterk rumpe! Har så lyst på en skikkelig "bootylicious" bakdel.

- Markert ryggmuskler.

Jeg er ikke så opptatt av lårene og magen, men vil jo så klart ha en passe slank kropp. Er for det meste armene, rumpa og ryggen jeg vil trene mest.. Går det forresten an å trene brystpartiet? Har hørt at man kan få litt mer markert kløft, men vet ikke hvordan.

Så alt i alt trenger jeg bare litt råd om trening og kosthold. Spesielt trening, kosthold kan jeg forsåvidt ordne med selv, jeg vet hva som er feil osv.

Tusen takk for eventuelle svar. :) Er forresten 173 cm høy og veier 73 kg. Er ganske kraftig, svært kraftige lår, flat rumpe (BLÆ VIL HA STOR OG FIN), og muffintop (mye fett på hoftene)... Har timeglassform i utgangspunktet. Smal midje (er 75 cm rundt midjen) og litt over 100 cm rundt puppene og hoftene.

Anonym poster: 62d7d3898e8264c14844c967939a4e87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter..

Skrevet

Du bør i alle fall starte med å spise flere og sunnere måltider. Mer grønnsaker! Og hva med å teste ut en treningsvideo du kan bruke hjemme? Da slipper du å gå på treningsstudio. Jeg holder på med "30 day shred" akkurat nå, denne kan du kjøpe, laste ned eller se på youtube.

Lykke til:-)

AnonymBruker
Skrevet

30 days shred kan jeg ikke starte med akkurat nå dessverre, ettersom jeg skal på ferie om 1 uke, og blir borte i 2 uker. Men har tenkt å prøve ut 30 days shred når jeg kommer hjem!

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har tips?

Skrevet

Skal du ha en sterk rygg og trene rygg mye, MÅ du også trene magen. Ellers blir det "skeivt fordelt". Coremusklene (rygg og mage) må trenes likt.

Skrevet

Skal du ha den kroppen du ønsker, så finnes det ingen unnskyldninger! Jeg annbefaler at du starter med 30 days shred nå, og begynner igjen når du kommer fra ferie. Løp med på G-sport å kjøp deg noen lette manualer og en treningsmatte. Du kommer til å elske føelsen etterpå!

Lykke til :)

Gjest *Maja*
Skrevet

Invester i joggesko. Jogge kan du gjøre overalt! OG det brenner fett som bare juling :)

• Liker 1
Skrevet

Et kjapt slag i trynet for å informere litt: En grandiosa inneholder ca like mye som den middagen du syns var sinnsykt mye kalorier i. You're welcome.

Først av alt ville jeg satt av litt tid for å informere meg selv litt. Bruk diett.no f.eks til å plotte inn matvarer og finne ut hva som er hva i. Spis nyttig mat, mat som gir deg noe utenom sukker og en kjapp energiburst. Så kan du begynne å sette opp tips til middager du har lyst til å lage. Handle inn alt til en uke, og sette opp en middagsliste, det er lettere å holde seg til. Og bytt ut pasta med fullkornspasta etc.

AnonymBruker
Skrevet

Alle kostholdsendringer vil være en utfordring og det vil kreve viljestyrke å endre det.

Veldig mange får gode resultater med kosthold i retningen lavkarbo. Det er nok lettere å begynne med en gradvis reduksjon av mengde karbohydrater og en gradvis økning av fettt.

Typiske LCHF-dietter lar deg spise så mye grønnsaker og fett du orker, en gitt mengde protein og en begrenset mengde "hele" karbohydrater. Med det mener jeg produkter som utelukkende er en karbohydratrik kilde som f.eks. brød, pasta, ris, alle kornslag og mel.

Vitaminer, fiber osv sporstoffer får du i deg fra grønnsaker og kjøtt. Frukt bør du søke å unngå siden en gjerne fører til flere og gjør det vanskelig å bli kvitt sugar-cravingsene. Når du er på matchvekt eller godt i gang kan du spise mer frukt.

Anonym poster: e4f4b36bb6424baa13cc38fb4f7b25d2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke at du ikke trenger å spise sunner (for det bør du virkelig), men er du virkelig så tjukk med 1,73 m og 73 kg? Du er vel innenfor normalen vektmessig. Jeg er like høy som deg og veier bare 4-5 kg mindre enn deg, ser absolutt på meg selv som slank, med flat mage og 66 cm rundt midjen. Men hos meg ligger nok fettet på rumpe/lår.

Anonym poster: 37efbb49a8ea28d6c59966d69511515b

Gjest Nanne70
Skrevet

Invester i joggesko. Jogge kan du gjøre overalt! OG det brenner fett som bare juling :)

Second that! Får kjempefine resultater nå som jeg har fått ordentlig fart på jogginga:)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Du kan begynne med:

1. Spis mindre posjoner enn du pleide. Pleide du å spise to skåler ed pastabernaise? Kutt ut den ene.

2. Jogg mer. Det hjelper å jogge ute i marka om du har "prestasjonsangst", da blir det bare deg og naturen :) Og naturen dømmer deg ikke for å ha dårlig kondis ;)

3. Overtal samboer til å bli med. Du kommer ikke til å klare dette om samboer suller rundt og vil spise grandiosa

4. Få i deg en grønnsak og en frukt om dagen, uansett om du ikke liker det. Du MÅ. Det er sunt og bra for deg. Etter et par uker SKAl du øke antallet, spis to frukt og to grønnsaker per dag. Synes du de smaker vondt, prøv å tilbered på nye måter hver gang, da er det større sjangse for å finne en variant du liker :)

Skrevet

Uansett om du ikke går ned bemerkelsesverdige kilo på 12 uker, vil du føle deg såpass mye bedre innen han kommer hjem at du vil stråle :jepp:

Det vil han definitivt legge merke til. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Av den pastagreia spiste jeg bare en halv porsjon. Med andre ord en halv skål, ettersom jeg blir VELDIG fort mett.

Har allerede begynt å endre på kostholdet mitt, i dag har jeg spist bare en brødskive, for jeg er ikke sulten... Er et eller annet som feiler magen min, jeg er liksom ikke sulten hele tiden... Har drukket en boks pepsi max også, men det er jo bedre det enn flere bokser med energidrikker eller et glass vanlig brus som cola for eksempel. :)

I morgen skal jeg på fjellet med mor og skal trene litt på en stepmaskin jeg har liggende (har startet en ny tråd om dette). Og ja, samboer blir med på dette med kostholdet, men jeg har sagt at han skal få lage seg det han vil når han vil, og at jeg kanskje smaker, men at det ikke blir hver dag slik som før. Jeg vil ikke bli en typisk nazi på kosthold, altså to ganger i uken kan jeg spiste ett pizzastykke eller en skål av den spesialiteten hans som inneholder en milliard kalorier.. For spiser jeg ellers sunt, så skader ikke det kostholdet. Om det så gjør, får det bare være, for jeg vil ikke unngå kos engang i blant. :) Men godteriet kutter jeg helt ut. Typen spiser aldri godteri, så derfor blir det enkelt!

Nå skal jeg jo snart på ferie, så da blir det mye svømming ettersom vi har hus med badebasseng, og det blir god mat på restauranter. Har lest litt om hvordan jeg skal bestille mat, og hva som er lurt å bestille, ikke bestille osv. Gleder meg. :D Svømming er jo god trening! Og det blir mye gåing siden vi er på ferie, for da skal vi jo over alt og se på alt.

Tusen takk for gode råd, men ser at noen av dere ikke har lagt merke til at jeg sliter med prestasjonsangst.. Jogging i natur går ikke, jeg bor i en liten bygd der alle er over alt, derfor går det bare ikke. Men jeg har tredemølle og DET går fint! Kanskje etterhvert tør jeg å jogge i naturen også... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...