Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Miranda2011
Skrevet

I følge Feng Shui skal man ikke ha speil på soverommet, kan føre til at en tredjepart kommer mellom paret som sover der bl.a. Hva tror dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest villrev
Skrevet

en tredjepart, hvordan da? som en ånd eller noe sånt?

Gjest Miranda2011
Skrevet

Nei, en mann eller dame

Gjest villrev
Skrevet

Nei, en mann eller dame

:klo: jeg skjønner ikke helt

Gjest RompeRusk
Skrevet

Tror TS mener at en tredje person vil blande seg inn i forholdet mellom de som sover på rommet

Gjest Miranda2011
Skrevet

Tror TS mener at en tredje person vil blande seg inn i forholdet mellom de som sover på rommet

Jeg forklarte meg dårlig, ser jeg, leste om dette at speil kan føre til problem i ekteskapet

Gjest Maruwan
Skrevet

I følge Feng Shui skal man ikke ha speil på soverommet, kan føre til at en tredjepart kommer mellom paret som sover der bl.a. Hva tror dere om dette?

Har lest en del "gullkorn" fra Feng Shui. Var bl.a. ett eller annet om man skulle drite i hagen til en rik mann, grave det ned og sette en frosk i inngangsdøra. Da skal en visstnok ha hell i næringslivet.

Er ikke sikkert jeg husker det helt korrekt, men husk ihvertfall: Bare fordi det er kinesisk så betyr det ikke at det er smart.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Har lest en del "gullkorn" fra Feng Shui. Var bl.a. ett eller annet om man skulle drite i hagen til en rik mann, grave det ned og sette en frosk i inngangsdøra. Da skal en visstnok ha hell i næringslivet.

Er ikke sikkert jeg husker det helt korrekt, men husk ihvertfall: Bare fordi det er kinesisk så betyr det ikke at det er smart.

Nei, håper ikke det er sant, har et garderobeskap på 4,5 meter med speildører, uff

Gjest Maruwan
Skrevet

Nei, håper ikke det er sant, har et garderobeskap på 4,5 meter med speildører, uff

Slapp helt av. Feng Shui er bare piss fra ende til annen.

• Liker 1
Gjest Miranda2011
Skrevet

Takk:)

Gjest villrev
Skrevet

Javel.. jeg tror ikke noe på akkurat det i hvertfall :) Ser ikke noen sammenheng mellom et speil på soverommet og at det blir trøbbel i forholdet. Jeg synes enkelte feng shui-ting kan være fornuftig, som f.eks å ikke oppbevare ting under senga.

AnonymBruker
Skrevet

Speil får rommet til å virke større og mer åpent, så det er nok ikke noe galt i det. Jeg tror innredningen av et rom kan ha noe å si for psyken, men feng shui tror jeg ikke det grann på.

Anonym poster: f0edd4bf682d00cc99b9bf61e2b447ca

Skrevet

Det kommer litt an på. Hvis man leser feng shui`s anbefalinger om innretning av en bolig, men med fokus på strategisk forsvar, så er det mye fornuftig der. Det var iallfall det første som sprang meg i øynene da jeg leste litt om temaet for noen år siden.

"Jøss, dette er ikke "Min første bok om gode vibrasjoner"", tenkte jeg.

"Det er "Defensiv innredning for dummies", og kunne like gjerne hett "My home is my castle"".

Jeg er rimelig sikker på at om man kan sin Feng Shui, så vil man være bra rustet ved den kommende zombie-apokalypsen.

Skrevet

Javel.. jeg tror ikke noe på akkurat det i hvertfall :) Ser ikke noen sammenheng mellom et speil på soverommet og at det blir trøbbel i forholdet. Jeg synes enkelte feng shui-ting kan være fornuftig, som f.eks å ikke oppbevare ting under senga.

Det er IDIOTISK å oppbevare ting under senga i en verdensdel med giftslanger og andre kryp. Det siste du vil, er at et eller annet krek skal ta bolig under senga di.

Speil på soverommet? Vel, hvis tredjeparten i forholdet er en sneaky ninja, så er det bortimot suicidalt å gi ham muligheten til å få et overblikk over hva som rører seg i den delen av rommet som han ikke kan se uten å faktisk gå INN i det. Det negerer fullstendig den taktiske fordelen ved å anlegge soveplassen utenfor en direkte synslinje utenfra, og regelen om å sove med hodet BORT fra døren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...