Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at jeg blir druknet i et hav av fakta,meninger og tips når det gjelder slanking. Så nå må jeg rett og slette spørre rett ut.

Jeg er jente på 20 som er normalvektig. Eneste problemet mitt er at jeg har mage-fettet.

Jeg vet at punktslanking ikke funker(eller gjør det?)

Jeg jogger 2-3 ganger i uken og spiser sunt,men unner meg godteri i helgene.

Etter å ha trent føler jeg med en gang at magen er strammere,men etter noen timer er den slapp og stor igjen.

Kommer det til å funke hvis jeg tar oftere mageøvelser?

Eneste måten man får trent mage på,er jo mageøvelser,så hvis jeg øver magen ofte og får magemuskler burde det vel ikke være så mye fett der? strammer vel opp? Eller er jeg VIRKELIG nødt til å kutte ut enda mer i kostholdet?

Føler at det er mer enn begrenset allerede :sjenert:

TL;DR: Er det mulig å få tynnere mage ved å trene ofte?

Anonym poster: 945a94b349e7ab7e3a1c70a70dbddbd8

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg føler at jeg blir druknet i et hav av fakta,meninger og tips når det gjelder slanking. Så nå må jeg rett og slette spørre rett ut.

Jeg er jente på 20 som er normalvektig. Eneste problemet mitt er at jeg har mage-fettet.

Jeg vet at punktslanking ikke funker(eller gjør det?)

Jeg jogger 2-3 ganger i uken og spiser sunt,men unner meg godteri i helgene.

Etter å ha trent føler jeg med en gang at magen er strammere,men etter noen timer er den slapp og stor igjen.

Kommer det til å funke hvis jeg tar oftere mageøvelser?

Eneste måten man får trent mage på,er jo mageøvelser,så hvis jeg øver magen ofte og får magemuskler burde det vel ikke være så mye fett der? strammer vel opp? Eller er jeg VIRKELIG nødt til å kutte ut enda mer i kostholdet?

Føler at det er mer enn begrenset allerede :sjenert:

TL;DR: Er det mulig å få tynnere mage ved å trene ofte?

At magen føles fastere etter en treningsøkt er naturlig da du har mindre vann og salter i kroppen. Det er sikkert også noeen timer etter siste måltid, så du har heller ikke noe vomfyll; derfor føles magen strammere. I sekundet du spiser så fyller magen med vann og vomfyll og en føler seg gjerne litt oppblåst, men det er slik det skal være. Forvinner igjen når maten er fordøyd.

Du kan IKKE punktslanke. Du kan ta så mange mageøvelser du bare orker, men magen vil IKKE endre seg så lenge fettprosenten ikke går ned.

Om du har fett oppå magemusklene så vil ikke magemusklene bli synlige uansett hvor mye du trener magen. Kostholdet er alfa omega for å gå nedd i fettprosent, men ikke for lite næring, for da brenner du bort muskelmassen som også er med på å brenne fett.

Spis gode kilder til proteiner, trege karbs, godt fett, grønnsaker og frukt fremfor annet snacks. Drikk kun vann i hverdagene.

Jogging er SUPERT for å brenne fett! Har selv jogget i et par år og det er definitvt den treningsformen som har gitt meg raske og varige resultater.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:) får vel kutte ned enda mer på godteriet... :tristbla:

Gjest Payandeh
Skrevet

Det eneste som funker er å løpe masse, helst intervaller. Selvfølgelig kutte ut junk, og drikke masse vann. OG TA MAAAAAANGE forskjellig typer mageøvelser fordelt utover uken. Det funket i hvert fall for meg, elsker magen min nå! F.eks søk litt rundt på youtube, masse enkle øvelser som gjør underverker!

Skrevet

jeg er også normalvektig, men blir ikke kvitt magefettet.. greia er at når jeg trener intervall, jogging, løping, så blir jeg bare "beinete", kragebein,skulderbein,ryggrad,hoftebein blir for synlige... men magefettet forsvinner ikke... WHYY??

• Liker 1
Gjest *Maja*
Skrevet

Takk for svar:) får vel kutte ned enda mer på godteriet... :tristbla:

Ha en dag i uka der du koser deg med litt godt, men i små mengder. Spiser du sunt resten av uka og er flink å trene så skader det ikke å karbe seg opp litt iblandt.

Jeg trener aldri magen, men den er allikevel fast og definert, nettopp fordi fettprosenten er lav.

Skrevet

Mine tips til deg er unngå raske karbohydrater og usunn mat, generelt. Selv unner jeg meg også godterier i ny og ned, og det skal man ha lov til! For å opprettholde en fin og stram mage trener jeg tre styrkeøvelser som jeg anser som særdeles viktige; knebøy, markløft og benkpress. Du trener hele kroppen, og det er jo kjekt å se fit ut! Dette kombineres med andre styrkeøvelser, forslag kan ses på fitnessbloggen.no eller så kan du høre med en treningsveileder om tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...