AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Jeg skal til syden om en måned, og har lyst til å være bittelitt brun før jeg drar. Problemet er at jeg ALDRI har vært i nærheten av et solarium, langt mindre et solstudio. Jeg lurer vel egentlig på alt fra hvordan man betaler, hvor lenge man skal ligge, eventuelle uskrevne regler, samt hvor høy faktor man bør bruke... Noen vennlige sjeler som har lyst til å opplyse meg? Anonym poster: 1f6d81163435d7cfdc3417de55cf986e
Nuffen Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Hei! Det jeg har lyst til å si aller først, er at du må være forsiktig første gangen du tar sol, i og med at det er vanskelig å vite hvor mye huden din tåler. På de fleste solstudioer er det en oversikt som viser hvor lenge du bør sole deg i forhold til om det er første gangen eller ikke, og også i forhold til hva slags hudtype du har. Det er bilder på oversikten, så du finner raskt ut hvem som er mest lik deg. For eksempel tåler folk med veldig lys hud/rødt hår/fregner mindre enn andre. Mulig det også står på den oversikten hva slags faktor man bør bruke, det er jeg ikke sikker på... Sannsynligvis er det også en automat der hvor du får kjøpt forskjellige typer solkrem, samt beskyttelsesbriller. Du bør investere i slike briller, så du får beskyttet øynene dine. De er veldig små, og dekker akkurat selve øyet, så du får ikke stooore hvite ringer rundt øynene etterpå . Hvis du går på et av disse kjente studioene (a la Brun og Blid), så er det iallfall betalingsautomat (mynt) utenfor døren til rommet du skal bruke. Der står det også hva det koster. Vær litt obs på at det kan være forskjellige type senger, så jo bedre/mer fancy seng, jo dyrere er det. (Men til gjengjeld, så trenger man ikke like mange minuttene der.) Som regel er det slik at sengen starter automatisk etter to (?) minutter etter du har lagt på siste mynten, så du må være rask inn. -Hvis du da ikke har gjort klar sengen på forhånd, da. Husk å spraye sengen og tørke av før du legger deg der. (Det finnes på rommet.) Det skal man gjøre både før og etter man soler seg. Jeg stoler ikke på den som har vært der før meg, så jeg tørker alltid over først for å være på den sikre siden. Guffent å ligge i andres svette... På de fleste senger er det forskjellige innstillinger for vifter og styrken på ansiktssolen, så det kan du styre som du vil. Radio er det også ofte på de sengene, så du kan regulere volumet selv også. Tror vel ikke det er så mye mer å huske på da... Jo, forresten så er det jo vanlig at man ligger i bare trusa, trenger ikke bh lissom. Ja, og så bør du ha minst mulig sminke på deg, slik at fargen blir finere. (Visstnok. Har aldri tenkt noe over det, jeg.) Lykke til, da. Det går så fint, så . Du skjønner alt når du først kommer dit. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå