Au12345 Skrevet 3. juli 2012 #1 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg klarte kunstverket å gå i fella med en heller useriøs nettstedsdriver. Siden er sidesprang.no, og tilbyr dating i forskjellige former, hevder de selv. Firmaet kaller seg Jadorra S.a.r.l. En kveld jeg kom hjem etter en del drikking (og derfor ikke tenkte så klart), falt jeg for deres "prøvemedlemskap": kr 28,- for 14 dager. Jeg var dum nomk til å betalte med bankkort. Det jeg ikke leste, som stod et ganske annet sted på siden, var at prøvemedlemsskapet ble etter disse 14 dagene automatisk fornyet til full premiummedlemskap etter disse 14 dagene, hvilket resulterte i et, for meg, uforberedt trekk den 3/4 på kr 1197,-, etter 14 dager. Da jeg fant ut dette ringte jeg banken og prøvde å få dem til å stanse transaksjonen, men det var for sent, og de bad meg kontakte motparten om jeg skulle få gjort noe. Jaja, tenkte jeg, de pengene er vel tapt, men jeg er da en erfaring rikere, og det skal ikke skje igjen. På nettsiden stod det at neste automatiske trekk ville skje tre måneder senere, dvs 2/7, så jeg hadde god tid på meg. Jeg fant et nummer på siden, og ringte motparten. Dette viste seg å være et firma situert i Luxemburg. Vedkommende pratet middelmådig engelsk. Jeg sa jeg ønsket å avslutte medlemskapet, og han spurte etter e-mail, kundenr og brukernavn - mer enn nok til å kunne identifisere min profil - og sa han skulle fikse det - altså fikk jeg et muntlig løfte om at ting skulle ordne seg. Jeg oppfattet dog det hele som rimelig useriøst, så for sikkerhetsskyld sperret jeg bankkortet. Og ganske riktig; i dag 3/7 fikk jeg purremail om at de savner kr 1197,-, og at jeg er bundet av norsk (!) lov til å betale det jeg skylder, da jeg har brutt avtalen og kontrakten inngått. "Kontrakt"? Jeg har da ikke signert noe? De truer med inkasso og advokat om jeg ikke betaler, og anbefaler meg å betale med en gang for å hindre flere utgifter. Noen som har noen formeninger om seriøsiteten i dette? Jeg HAR sagt i fra at jeg ønsket "medlemsskapet" avsluttet, og det er de som ikke har gjort sin jobb. Jeg sendte en mail til deres kundeservice i dag, men fikk den i retur. Jeg tenker å ringe i morgen. Og: Har de noe de skal ha sagt med tanke på det de hevder om norsk lov? Jeg er usikker, men kan kanskje få dokumentert via telefonlogg at jeg pratet med noen i firmaet 6/4. Det er en svenske med tilsvarende problem her: http://www.familjeliv.se/Forum-21-84/m57584542-1.html Håper på innspill! Takk Hilsen Naiv og fortvilet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #2 Del Skrevet 4. juli 2012 Helsikkes idioter. Stakkars deg, ring en advokat! Anonym poster: 8df56950fb65c8f0c85594adac8baaa0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #3 Del Skrevet 4. juli 2012 Hahaha - TS forventer vel svar som dette, og jeg er den første som ikke klarer å dy meg! Sånt får man for å gå inn på en nettside som oppfordrer til utroskap Beklager - null sympati her. Anonym poster: f009fd9062727278d8b96f254b5df01b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 4. juli 2012 #4 Del Skrevet 4. juli 2012 Det må da finnes retningslinjer/vilkår som forteller deg hvordan man avslutter abonnementet? Du får jo ikke avsluttet bare ved å stanse innbetalingene.. Det gjelder iallefall for det meste av abonnementer jeg har hatt, om enn på helt andre ting enn dating.. Ved å ha foretatt første innbetaling kan du jo f.eks ha bundet deg til et år. Let etter vilkår, finner du dem ikke så kontakter du selskapet og finner ut hvordan du kommer deg ut av avtalen, eventuelt hvor lang bindingstiden er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 4. juli 2012 #5 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Kan det ha stått bindingstid med liten skrift? En elektronisk signatur er også en signatur... Endret 4. juli 2012 av Chloe- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Au12345 Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Jeg synes heller ikke jeg bør ha noen sympati. Jeg ber heller ikke om det, jeg ber om råd og hjelp. Som jeg skrev i første innlegg, så har jeg fulgt ettsidens "retningslinjer" og bedt om oppsigelse på den måten de bad meg om - muntlig via telefon. Dette har de nå endret til "skriftlig via mail". Jeg føler derfor jeg har gjort mitt. Men retarden i andre enden av linja gjorde tydeligvis ikke sitt - dvs han gjorde ikke det han faktisk sa til meg over telefonen at han skulle gjøre. Jeg har dog nå fått svar på min skriftelige klage (i form av mail) om at kravet er urimelig. Jeg fikk et tydeligvis ganske så autogenerert svar tilbake. Men jeg fikk svar! Dvs at jeg *kan forvente* de har lest min skriftelige klage. Og da kan i hensyn til norsk lov IKKE ta saken videre til inkasso, frem til min klage er tatt til følge, og tvisten mellom oss er løst - hvilket de neppe gidder å sette seg ned å gjøre. MEN: akkurat det regner jeg dog med at de luxemburgiske idiotene ikke gidder å skjønne. Endret 4. juli 2012 av Au12345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #7 Del Skrevet 5. juli 2012 Det burde være nokså åpenbart at dette er et svindelforetak etter at de trakk deg 1197 kr, så du skulle sagt opp skriftlig første gang. Du burde også lagret siden med retningslinjer, for det er vanlig at de endrer den. For å i det minste kunne bevise at du har ringt dem bør du få en utskrift av telefonsamtalene dine for den perioden. Anonym poster: ef0e23a6ee035c6f80dfdef379ee6dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Au12345 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 5. juli 2012 I tilfelle noen bryr seg om sakens gang: Fikk svar på en sint oppfølginsmail jeg sendte etter deres første svar: "Hej igen! Ditt ärende är avslutat! Du kan alltså bortse från betalningspåminnelsen. Inga ytterligare betalningar kommer krävas. Mvh Kundservice" Jøsses, det får'n si. Jeg forventet definivt ikke at de skulle gi seg så kjapt. Jaja. Jeg ble så (positivt) overasket at jeg svarte dem og skrev takk for hjelpen og samarbeidsvilligheten. Menmen ... får kanskje en ny purring neste uke ... de virker jo ikke akkurat spesielt seriøse i hva de sier eller skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. juli 2012 #9 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Javel for et sjokk at de trakk seg. Nå går du til politiet å anmelder dem for svindelforsøk Endret 5. juli 2012 av Evilposelos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 6. juli 2012 #10 Del Skrevet 6. juli 2012 I verste fall, sperr kortet - og meld inn transaksjonen som blir trukket. Da kan det hende at banken for deg medhold og returnerer pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulykka Skrevet 5. november 2012 #11 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) hei er en som har gått på samme smellen som deg på samme dating side. og jeg har sagt opp abennomentet for 6 mnd siden og fikk bekreftet oppsigelsen via mail og slettet alle mail og alt med kundenr og alt. og fikk plutselig en faktura for 1 uke siden. og er du kvitt problemene nå? og hva måtte til for at det stoppet? kan banken stoppe det slik at de ikke trekker mere? svar mvh fortvilet og ydmyk ungdom Endret 5. november 2012 av ulykka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkengrapefrukt Skrevet 5. november 2012 #12 Del Skrevet 5. november 2012 Tror dette er noe Forbrukerinspektørene på NRK, evt. TV2 hjelper deg, kunne vært interesserte i. Send dem en mail, da vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulykka Skrevet 7. november 2012 #13 Del Skrevet 7. november 2012 hehe var ganske enkelt å melde seg ut når jeg nevnte saksøking skal si de fikk fart på sakene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulykka Skrevet 7. november 2012 #14 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) får bare håpe det har ordnet seg Endret 7. november 2012 av ulykka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå