Gå til innhold

Lommekniv: Hvilken produsent er best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal kjøpe en lommekniv i gave, men jeg har ikke peiling på hvilke produsenter som lager lommekniver med god kvalitet. Jeg kunne tenke meg en kniv med mulighet for inngravering (eventuelt på futeralet).

Lommekniven kommer til å bli brukt til diverse småtterier som å klippe over fiskesnøre eller skru i en skrue her og der på hytta.

Håper dere kan komme med noen tips til meg :)

(Jeg velger å huke av for AnonymBruker slik at ikke gavemotakeren skal få rede på dette).

Anonym poster: 0290943c7d54a7b1226254676abfbe27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på om det er multiverktøy eller "speiderkniv" du tenker på.

Jeg har en speiderkniv, en enkel kniv med slire, en medium swiss army og en leatherman, alle er gode til sitt bruk, selv om leatherman'en er den som blir mest brukt på årlig basis.

Som ren lommekniv er swiss army-knivene veldig populære og mye brukt på verdensbasis. De kommer i fire forskjellige størrelser; liten med kniv og fil, liten med kniv, fil, saks tannpirker og pinsett, medium med to kniver, saks, fil, korketrekker, tannpirker og pinsett, og den store med "alt" inkludert boksåpner.

Jeg ville tatt meg en tur på en XXL-butikk og sett over hva de har i jaktseksjonen. Der har de også god greie på kniver, og de har muligheter for gravering og sliregravering. Da kan du beskrive hva du har i tankene som gave og de kan hjelpe deg å finne den perfekte gavekniven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Minya. Selv har jeg en Leatherman som blir flittig brukt. Det er stort sett kniv, tang, avbiter og skrutrekker det går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på multiverktøy?

Villmarksliv testet for 1,5 år siden multiverktøy, og Leatherman Wave gikk av med seieren. Jeg har gitt den i gave noen ganger, og mottakeren har satt stor pris på den. Jeg har den også selv og liker den godt.

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article711144.ece

Endret: glemte å legge ved lenke...

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...