Gå til innhold

Så min gamle lærer i dag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag gikk jeg meg på min gamle lærer. (frøken)

Hun er pensjonist nå,og har ikke sett henne på 30 år minst.

Jeg så på blikket at hun kjente meg igjen.

Fra vi gikk i 1. klasse var hun stygg med meg. Jeg var flink fra dag 1.

Hun snakket ikke til meg, eller hilste om jeg traff på henne i fritiden. Hun og fam. bodde like i nærheten.

Til jul og sommer var det vanlig å gi gave til frøken. Hun tok fra meg den lysten, men jeg ble "tvunget"

Hun tok i mot og sa takk, og så tomt ut i luften. Jeg fikk aldri en sjangs til den meggen.

Tror ikke hun lurte på hvorfor jeg ikke kom på gjenforeningsfesten.

I dag er det fb-side for skolen vår. Jeg er ikke med. Ser det dukker opp " historier" fra en svunnen tid i skoleverket. Noe som enkelte forklarer med at det var slik i den tiden.

Ja, hun har ødelagt mye den kjerringen.

Jeg så øynene dine i dag, hva er du redd for? For at jeg skal konfrontere deg?

Jeg blir kvalm når jeg ser bilde av deg på fb, der du står med blomsterbuketten som du har fått av tidligere elever som du skriver.

I dag ,vet jeg at du ville være så fin av deg. Javel, du var vel det....

du er noe av det styggeste jeg minnes, gjort av mennesker.

Neste gang du sitter på kafeen sammen med din mann, så skal jeg presentere meg. Fortelle deg at jeg har klart meg godt, tross dine ødeleggelser

Anonym poster: eab3f262c555abf89d934f55043d7d70

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor spør du henne ikke, be om hennes versjon? Spør hvorfor hun ikke likte deg?

Gjest klyyyyy
Skrevet (endret)

Hvem bryr seg om hva læreren tenkte om deg 30år etter.

Endret av klyyyyy
  • Liker 16
Skrevet

Er du fortsatt sur/såret fordi læreren din ikke likte deg 30 år etter? Eller er det noe mer til historien du ikke forteller? :klo:

• Liker 4
Skrevet

Jeg er alt for det å gå videre, bearbeide, glemme og legge bak seg det vonde, men jeg kan godt forstå at man får et skikkelig sår av å bli behandlet dårlig som barn av en lærer. Lærere skal bygge opp alle barn, lærere skal ikke fryse ut noen av de små barna. Som voksen er det kansje ekstra trist å tenke på at man ble dårlig behandlet av sin lærer som barn, for det skal jo ikke skje.

Men jeg tror TS at den dama ignorerte deg fordi hun skammet seg - og skammer seg kansje ennå..

Skrevet

Hva var det egentlig som skjedde, da? Kan det være at du som barn mistolket det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag gikk jeg meg på min gamle lærer. (frøken)

Hun er pensjonist nå,og har ikke sett henne på 30 år minst.

Jeg så på blikket at hun kjente meg igjen.

Fra vi gikk i 1. klasse var hun stygg med meg. Jeg var flink fra dag 1.

Hun snakket ikke til meg, eller hilste om jeg traff på henne i fritiden. Hun og fam. bodde like i nærheten.

Til jul og sommer var det vanlig å gi gave til frøken. Hun tok fra meg den lysten, men jeg ble "tvunget"

Hun tok i mot og sa takk, og så tomt ut i luften. Jeg fikk aldri en sjangs til den meggen.

Tror ikke hun lurte på hvorfor jeg ikke kom på gjenforeningsfesten.

I dag er det fb-side for skolen vår. Jeg er ikke med. Ser det dukker opp " historier" fra en svunnen tid i skoleverket. Noe som enkelte forklarer med at det var slik i den tiden.

Ja, hun har ødelagt mye den kjerringen.

Jeg så øynene dine i dag, hva er du redd for? For at jeg skal konfrontere deg?

Jeg blir kvalm når jeg ser bilde av deg på fb, der du står med blomsterbuketten som du har fått av tidligere elever som du skriver.

I dag ,vet jeg at du ville være så fin av deg. Javel, du var vel det....

du er noe av det styggeste jeg minnes, gjort av mennesker.

Neste gang du sitter på kafeen sammen med din mann, så skal jeg presentere meg. Fortelle deg at jeg har klart meg godt, tross dine ødeleggelser

Uff, høres ut som en urettferdig lærer. Jeg er lærer selv, og jeg anstrenger meg hver dag for å passe på at jeg "ser" alle elevene, og behandler alle med respekt og gir positive tilbakemeldinger på evner og egenskaper de har. Synes det var skikkelig trist å høre om hvordan en lærer klarte å ødelegge noe av skolegangene din, slik skal det ikke være.

Synes du burde konfrontere henne en dag, om du klarer det -helst mens det er flere enn henne som hører på, f.eks. mannen hennes. Men bare gjør det om det får deg til å føle deg bedre.

Anonym poster: c2b569efbd1eeec0d1ed142da8b3a381

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alt for det å gå videre, bearbeide, glemme og legge bak seg det vonde, men jeg kan godt forstå at man får et skikkelig sår av å bli behandlet dårlig som barn av en lærer. Lærere skal bygge opp alle barn, lærere skal ikke fryse ut noen av de små barna. Som voksen er det kansje ekstra trist å tenke på at man ble dårlig behandlet av sin lærer som barn, for det skal jo ikke skje.

Men jeg tror TS at den dama ignorerte deg fordi hun skammet seg - og skammer seg kansje ennå..

Jeg har lagt det bak meg, men synet av henne i går gjorde noe....

Håper skammen veltet opp i henne.

AnonymBruker
Skrevet

Uff, høres ut som en urettferdig lærer. Jeg er lærer selv, og jeg anstrenger meg hver dag for å passe på at jeg "ser" alle elevene, og behandler alle med respekt og gir positive tilbakemeldinger på evner og egenskaper de har. Synes det var skikkelig trist å høre om hvordan en lærer klarte å ødelegge noe av skolegangene din, slik skal det ikke være.

Synes du burde konfrontere henne en dag, om du klarer det -helst mens det er flere enn henne som hører på, f.eks. mannen hennes. Men bare gjør det om det får deg til å føle deg bedre.

Anonym poster: c2b569efbd1eeec0d1ed142da8b3a381

Urettferdig lærer? Udugelig lærer.

Den gang var det vel vanlig å få jobb som lærer etter gymnaset,eller 1 år på lærerskolen.

Eks. Hun viste oss noe i matte. Jeg gjorde som hun sa,men det ble feil.(lærere hjør også feil)

Jeg rakk opp hånden,og sa hva jeg oppdaget. Det endte i nedsatt oppførselkarakter. (hun kalte det å vær frekk)

I håndarbeide fikk vi velge mellom to ting. Jeg hadde gledet meg til å sy en ting,og snakket mye om det. De andre fikk velge fritt, men hun valgte for meg. Det jeg ikke hadde lyst til, og som jeg ikke ville klare. Resultat: dårlig karakter

Hvert år skulle vi ha skuespill ved avslutning. Vi skrev lapper,hvor vi skrev ned ønsket. Så ble det loddtrekning. Ikke et år var jeg med. Det rare er at de samme elevene stilte opp hvert år, med få innslag av nye. Foreldre i sin naivitet trodde det var for at deres unger var så gode.

Vi pleide å ha skiturer i januar-februar. Det var ikke slik at alle hadde allverdes utstyr.

Å,som jeg gledet meg. Fortalte ivrig at til jul skulle jeg få nye ski og sko. Hun arrangerte en ekstra skitur før jul. Hun hadde ikke alternativ til oss som ikke hadde ski.

Vi fikk skulking påført i meldingsboken.

Jeg kunne lagt ut mye om denne damen,men dette får holde.

Hun klarte å drepe noe i meg den gangen,men heldigvis kom jeg til en U-skole med gode lærere.

Kommer på en sak til, vi hadde hatt prøve og alt var rett. Pent gjort var det også. Karakteren var langt under det jeg ventet meg. En klassevenn fikk mg, så jeg spurte henne om hvorfor den forskjellen. Svaret var at det var x antall meget å dele ut, så hun måtte ta et valg.

Ikke en gang prøvde hun.........

AnonymBruker
Skrevet

Hva var det egentlig som skjedde, da? Kan det være at du som barn mistolket det?

Nei, jeg har ikke mistolket dette som barn. Etterhistorien om henne viser det.

Når du spør slik, så får det meg til å tenke på alle barna som blir mobbet i dag. Har voksne denne instillingen? Mistolker du?

• Liker 2
Skrevet

Hvilke foreldre har du da, som syns dette var greit?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke foreldre har du da, som syns dette var greit?

Læreren fikk meg til å føle at det var MIN skyld,mine feil. Den gang var lærerens ord rett.

Det var elevens "fantasier".

Det tok faktisk mange år før mine foreldre,skjønte dette.

Eks. Ved avgang i barneskolen satte hun veldige dårlige karakterer i alt. Mine foreldre skjønte ingenting,for jeg var flink med lekser,kunne mye.

Da jeg beg. på u-skolen skjønte ikke lærer der hvorfor jeg hadde så dårlige karakterer. Etter et år der,lå jeg milevis foran de andre,og karakterene var milevis fra det jeg kom med.

Eks. En elev i paralellklassen,en "urokråke" protesterte mot beh. høylydt. Ble sendt til rektor.

Ble ikke trodd. Meldingen til foreldrene var at eleven snakket stygt og løgnaktig om lærer.

Det ble bestilt time til psykolog. Gutten gikk til psykologen lenge, uten å endre på historien.

Tror det er mange slike lærere fra den gangen, som ødela mye.

Et annet eks. var om hun så mobbing i skolegården,så snudde hun seg, så hun slapp å se.

Skrevet

Bare ett spørsmål egentlig. Hadde du karakterer på barneskolen? Det fikk ikke jeg før på ungdomsskolen, og det er 30 år siden jeg gikk ut derfra nå...

Ellers, så tror jeg ikke det hjelper om du konfronterer henne. Hvis ikke det hjelper deg da. Hun vil nok ikke innrømme det hun har gjort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare ett spørsmål egentlig. Hadde du karakterer på barneskolen? Det fikk ikke jeg før på ungdomsskolen, og det er 30 år siden jeg gikk ut derfra nå...

Ellers, så tror jeg ikke det hjelper om du konfronterer henne. Hvis ikke det hjelper deg da. Hun vil nok ikke innrømme det hun har gjort.

Ja,fra fjerde klasse. Før det fikk vi skriftlige vurderinger.

Skrevet

Jeg lurer på om du gikk på barneskolen på den tiden da min eldre søster gikk - hun har dysleksi og ble stemplet som dum av læreren, og resultatet var så klart at hun ikke tok noe videre utdanning etter ungdomskolen. Min søster er godt over 40 nå.

Det var mange udugelige lærere før i tiden, som rett og slett manglet kunnskap og viten om pedagogikk - De bare visste ikke. Jeg tror din lærer manglet noe da, kansje noe som heter empati. Jeg kan nemlig ikke fatte at et normalt friskt menneske kan oppføre seg som du beskriver.

AnonymBruker
Skrevet

Steinerskolen?

Anonym poster: c9a57c07d46b507c9e4716fbf0898566

• Liker 1
Skrevet (endret)

uff høres ut som en ufyselig lærer! husker at mamma fortalte meg om en lærer de hadde som kunne finne på å kaste nøkler på elevene! Hun ble etterhvert så utrygg og redd læreren at hun ville sove hos foreldrene sine. Han jobbet i mange år som lærer men til slutt tror jeg han ikke fikk være klasseforstander ivertfall (håper han fikk sparken.) Hun har truffet andre som har vært elevene hans som har fortalt om lignende tilfeller hvor de ble mobbet av ham. tragiske greier,tror han egentlig ikke ville bli lærer en gang men at det bare ble sånn..

Du kunne jo kanskje konfrontere henne med det,slipper du å tenke mer på det.

Endret av audrey_k90
AnonymBruker
Skrevet

uff høres ut som en ufyselig lærer! husker at mamma fortalte meg om en lærer de hadde som kunne finne på å kaste nøkler på elevene! Hun ble etterhvert så utrygg og redd læreren at hun ville sove hos foreldrene sine. Han jobbet i mange år som lærer men til slutt tror jeg han ikke fikk være klasseforstander ivertfall (håper han fikk sparken.) Hun har truffet andre som har vært elevene hans som har fortalt om lignende tilfeller hvor de ble mobbet av ham. tragiske greier,tror han egentlig ikke ville bli lærer en gang men at det bare ble sånn..

Du kunne jo kanskje konfrontere henne med det,slipper du å tenke mer på det.

Det var mange av disse lærerne i den tiden. Mange "tapere" av lærere.

Jeg vet i dag, at de som var utdannet, og ville elevens beste,ble aldri lenge på den skolen.

Ikke bare min skole, men det var mange slike.

Det kunne fort bli en taper av meg, men jeg har klart meg godt.

Det var en del elever som hadde det vanskelig hjemme. (sosialklienter,alkoholikere til foreldre,og de tykke) Lærerne gjorde det ikke enkelt for de elevene.

Mange av de ble tapere, noen er døde, noen uføretrygdet.

Du skriver at en lærer kastet nøkler, det er bare barnematen. Her kløp de hardt i armer, vred ører rundt,kastet elever på gangen...historien er lang.

Det er mange elever det er snakk om, men ingen snakker om det i dag.

Lærerne satte skrekk i oss. Mange turde ikke si noe hjemme.

En grusom tid for mange.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var mange av disse lærerne i den tiden. Mange "tapere" av lærere.

Jeg vet i dag, at de som var utdannet, og ville elevens beste,ble aldri lenge på den skolen.

Ikke bare min skole, men det var mange slike.

Det kunne fort bli en taper av meg, men jeg har klart meg godt.

Det var en del elever som hadde det vanskelig hjemme. (sosialklienter,alkoholikere til foreldre,og de tykke) Lærerne gjorde det ikke enkelt for de elevene.

Mange av de ble tapere, noen er døde, noen uføretrygdet.

Du skriver at en lærer kastet nøkler, det er bare barnematen. Her kløp de hardt i armer, vred ører rundt,kastet elever på gangen...historien er lang.

Det er mange elever det er snakk om, men ingen snakker om det i dag.

Lærerne satte skrekk i oss. Mange turde ikke si noe hjemme.

En grusom tid for mange.

Kunne ønske du klarte å kopnfrontere henne. Bor du / kommer du fra et lite bygdesamfunn eller en liten by? Tenk om du turde å skrive om dette i lokalavisen? Eller stille opp i en reportasje/bli intervjuet?

Kanskje læreren din innerst inne egenlig var misunnelig på deg? Fordi hun så at du egentlig var flink og hadde muligheter i livet?

Skrevet

Steinerskolen?

Anonym poster: c9a57c07d46b507c9e4716fbf0898566

Er ikke karakterer der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...