Gå til innhold

Forskjellen mellom ONS og sex på første date.

Anbefalte innlegg

Gjest Anna.S
Skrevet

Den kvinnerlige seksuelle frigjøringen er ikke der mange skulle ønske den var, og det fører til mange diskusjoner rundt dette med å ha tidlig sex eller ikke tidlig sex når man dater. Enkelte mener at man har full rett til å ha sex på første date hvis man føler det for det, mens andre som meg mener at det er best å vente til man har blitt bedre kjent og kanksje også helt til man har blitt kjærester.

Men, selv om jeg mener det, så mener jeg ikke at kvinner ikke skal ha ONS! Det å ha ONS og det å være på date er to forskjellige ting, og det er DER jeg mener at kvinner må tenke over konsekvenser og handlinger.

Når man er på en date er det for å bli kjent og se om man kanskje har lyst til å fortsette å treffes. Man ser også ofte om det er potensiale for at man kan bli kjærester. Det betyr at man ser etter ting som er litt dypere enn en seksuell tilfredstillelse. I de fleste tilfeller fører det at man har sex med hverandre til at det dreier seg om sex. Jeg sier ikke alltid, for jeg vet det er mange som har møtt hverandre og hatt sex på første daten og blitt kjærester, men i de fleste tilfeller mister man lit fokus på å bli kjent med hverandre og blir heller knulle kompisser fremfor å fortsette å date.

En annen faktor er den at enkelte menn ( ja jeg sier enkelte, ikke alle) utnytter date arenaer for å få seg sex. Enkelte av disse er også ekstremt slu når de skal få fisken i garnet og kan utgi seg for å ha ærlige hensikter og også fortelle om hvordan de mener jenta er perfekt for han og hvor glad han er for å ha truffet henne. Alt for å få det han vil og så er det bye bye etterpå.

Jaja, hans taper sier noen, men er det egentlig det? Eller er det jenta som sitter igjen dagen etter å er lei seg sitt tap. SOm føler seg utnyttet og lurt? Og kommer hun til å ha sex med noen på første date igjen etter det? tror ikke det. Dermed er den seksuelle frigjøringen forsvunnet fordi jentene som har blitt pult og lurt ikke vet om de har blitt pult og lurt fordi de har hatt sex på første date, eller fordi mannen/gutten rett og slett bare var en player som ikke hadde vært intressert uansett.

For å slippe å sitte å lure, eller føle seg dum, så er jeg altså ganske bastant på at man ikke har sex på første date. De mennene som kun er ute etter en ting vil da forsvinne og de mennene som virkelig er intressert vil ha lyst til å bli bedre kjent og gi det den tiden det trengs før man går steget og har sex.

Jeg blir rett og slett litt lei meg når enkelte kvinner sier at jenter må ha sex når de føler for det fordi idiotene vil forsvinne uansett og de skikkelige mennene vil bli værende uansett. Hvorfor skal kvinner utsette seg selv for ydmykelsen og sårheten bare fordi vi skal ha like mye sex som gutta??

Når det kommer til ONS blir det jo noe helt annet. Da vet man hva man går til og kan ikke klandre noen hvis den andre ikke vil treffes mer. Takler man ikke en avvisning etter et ONS så bør man ikke ha ONS heller.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne posten, men jeg synes bare det er viktig å se at det faktisk går ann å mener at man kan ha sex så mye man vil, selv om man ikke bør ha sex på første date.

Jeg synes det er like synd som alle andre at kvinner som har sex blir sett på som løse på tråden, men så lenge verden er som den er, synes jeg det er viktig at vi tar hensyn til våre egne følelser og respekterer andres valg uten å si at de går i mot likestillingen eller lignende utsagn.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mener at man har full rett til å ha sex på første date hvis man føler det for det

Selvfølgelig har man det.

mens andre som meg mener at det er best å vente til man har blitt bedre kjent og kanksje også helt til man har blitt kjærester.

Ja, det er best,men man har likevel rett til å ha sex på første date. Særlig lurt er det ikke, og personlig har jeg ingen interesse av å involvere meg med jenter som ikke legger mer i sex enn som så.

Det samme gjelder ONS-jenter. Det blir for dumt når en jente skal holde igjen sexen med gutter som hun er genuint interessert i, men deler ut rundhåndig til de som ikke er interessante. Lite sjarmerende, rett og slett.

Anonym poster: ae99222a6bb65a6567001dfc045e3b4b

• Liker 4
Gjest Anna.S
Skrevet

Lite sjarmerende, rett og slett.

Men er det lite sjarmerende fordi de da lurer mennene til å tro at de er pripne, eller det lite sjarmerende at de har ONS?

Og takk for bemerkningen om den setningen som kom litt feil ut. Jeg mener jo også at man har full rett til det, som også enkelte andre mener, men som deg at det ikke er så veldig lurt :)

AnonymBruker
Skrevet

Men er det lite sjarmerende fordi de da lurer mennene til å tro at de er pripne, eller det lite sjarmerende at de har ONS?

ONS er i seg selv lite sjarmerende, synes jeg. Krydret med dobbeltmoral blir det enda verre. Jeg har mer respekt for jenter som er konsekvente hedonister på sexfronten, enn de som til vanlig er det, men forsøker å gjøre det til noe intimt spesielt straks de møter en gutt de liker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ONS er i seg selv lite sjarmerende, synes jeg. Krydret med dobbeltmoral blir det enda verre. Jeg har mer respekt for jenter som er konsekvente hedonister på sexfronten, enn de som til vanlig er det, men forsøker å gjøre det til noe intimt spesielt straks de møter en gutt de liker.

Er enig i det. Men jeg vil anta det er flere gutter enn jenter oppfører seg på den måten.

Anonym poster: c1f122e4d63a16c1606b0237e58a9b6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med sex på første date om begge er tent på hverandre?

Anonym poster: 200a18527d86cf9aa54df1eb77b53a8b

• Liker 2
Gjest Janus
Skrevet

For min del er det ikke et mål i seg selv å ha sex eller ikke sex på første date, men jeg ser på det som veldig naturlig med lett kroppskontakt og gjerne kyssing. Og om jeg får kysse er jeg som regel fornøyd, ettersom jeg liker det nesten bedre. ;)

Noen ganger er det naturlig veldig raskt, andre ganger tar det litt lengre tid og noen ganger blir det aldri naturlig uansett hvor lang tid man bruker. La ting eskalere naturlig og vær ærlig om hvem du er og hva du ønsker i livet.

Hvorfor må kjærlighet og romantikk reduseres til et knippe regler og et spill hvor man nærmest flytter rundt brikker på et brett og må forutse "motstanderens" neste trekk?

Men selvsagt, har du som kvinne eller mann et problem med å ha sex med noen du liker om du ikke har en garanti for at du får en reprise eller et nytt møte, så skjønner jeg om du er tilbakeholden. Jeg tror bare ikke det er noen garanti for at personen vil bli værende selv om du venter med sex til etter flere møter.

Folk har uansett ulike syn på dette, så det viktigste er at du gjør det som er rett for DEG.

:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er enig i det. Men jeg vil anta det er flere gutter enn jenter oppfører seg på den måten.

Anonym poster: c1f122e4d63a16c1606b0237e58a9b6f

Jeg vet ikke. Det som er sikkert er at det er mer sosialt akseptert for gutter enn jenter å oppføre seg slik.

• Liker 2
Gjest Anna.S
Skrevet

Noen ganger er det naturlig veldig raskt, andre ganger tar det litt lengre tid og noen ganger blir det aldri naturlig uansett hvor lang tid man bruker. La ting eskalere naturlig og vær ærlig om hvem du er og hva du ønsker i livet.

Inviterer du alltid datene dine med hjem på første date? Eventuelt er det vanlig i din omgangskrets?

Gjest Anna.S
Skrevet

Hvorfor må kjærlighet og romantikk reduseres til et knippe regler og et spill hvor man nærmest flytter rundt brikker på et brett og må forutse "motstanderens" neste trekk?

Forhåndsregler er noe annet enn spilleregler. Dessuten så skjønner jeg ikke hvorfor man mixer seksuell tilfredstillelse og dating. Jeg mener at hvis man dater så må målet i se selv være at man skal finne seg en partner. Hvis man ikke har noe konkret mål med datingen og ikke vet om man er klar for et forhold så må man gi beskjed om det.

• Liker 1
Gjest Chloè
Skrevet

Selvfølgelig er det best å ikke ha sex på første date. Den tror jeg de fleste ser. Men av og til klikker det bare, å hvis begge to vil, så hvorfor ikke. Hvorfor må det være regler for alt? Så hvis jeg har sex med en gutt på første date så dumper han meg fordi jeg er løs? Han er da like mye med på det som meg, hvorfor skal det ikke være jeg som dumper han? Ingenting vi gjør er jo godt nok. Holder man igjen på sexen er man luremus og prippen, har man ONS / sex på første date er man løs og ikke kjærestemateriale. Vel, hva pokker da? Gutten er like mye med på det som jenta, alikvel sitter man igjen med dritten. Men sånn kommer det vel alltid til å være.

Jeg gidder ikke følge flere "regler" eller tenke på hva alle andre måtte mene. Hver mann og situasjon er annderledes

Gjest Janus
Skrevet

Inviterer du alltid datene dine med hjem på første date? Eventuelt er det vanlig i din omgangskrets?

Nei.

Ja.

Jeg har aldri vært i det dere her inne definerer som et seriøst forhold, men blant de kvinner jeg har vært sammen med og som jeg har ekstremt høye tanker om fortsatt, så har tidlig intimitet aldri vært negativt.

Det er særlig to jeg tenker fortsatt mye på og hvor jeg angrer på at jeg ikke tok en sjangse. Begge var jeg veldig raskt intime med. Den første under en time. En fantastisk kvinne. :)

Jeg mener at hvis man dater så må målet i seg selv være at man skal finne seg en partner. Hvis man ikke har noe konkret mål med datingen og ikke vet om man er klar for et forhold så må man gi beskjed om det.

Å finne en partner er ikke et mål i seg selv for min del. Hvorfor skulle det være det?

Kanskje er nettop det en hindring for mange som søker en partner?

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det best å ikke ha sex på første date... så hvorfor ikke?

:popcorn:

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Jeg avskyr dating, jeg blåser i regler , jeg gjør det som føles riktig og naturlig, når det føles riktig og naturlig. Har jeg lyst har jeg lov. Og jeg har aldri følt meg brukt, lurt eller såret.

Mitt inntrykk er at mange gjør ting unødvendig komplisert.

• Liker 4
Gjest Chloè
Skrevet

:popcorn:

Det var ikke det jeg skrev, så hva mener du?

Gjest Anna.S
Skrevet

Å finne en partner er ikke et mål i seg selv for min del. Hvorfor skulle det være det?

Kanskje er nettop det en hindring for mange som søker en partner?

Fordi hvis man dater så er det fordi man søker etter en kjæreste. Man dater for å finne ut om man passer sammen og målet er at man enten blir kjærester eller søker videre. Det kan være en ide at du informerer de du treffer om at du ikke er ute etter forhold slik at de ikke har forventninger om det. Du kan heller si at du ikke har som mål å få deg kjæreste men om det ville skjedd så er det hyggelig. På den måten ved de at du kan ha lyst på kjæreste hvis den rette dukker opp, uten at de føler seg lurt hvis du ikke vil noe mer enn å bare ha sex.

Gjest Anna.S
Skrevet

Har jeg lyst har jeg lov. Og jeg har aldri følt meg brukt, lurt eller såret.

Selvfølgelig har du det! Det har alle! Men det er veldig mange som ikke takler det på samme måten som deg og da kan det være greit med forhåndsregler for sin egen psyke.

Jeg tror folk gjør ting komplisert fordi de analyserer for mye. Ved å ha enkle prinsipper slipper man å gruble over hva personen mener og ønsker og vil. Man er klar i tale og slipper unødvendige forventinger.

Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg gidder ikke følge flere "regler" eller tenke på hva alle andre måtte mene. Hver mann og situasjon er annderledes

Men det er alikevell enkelte ting man kan lære av ut i fra hvordan man selv reagerer. Alt det du ramset opp er bekymringer kvinner skaper i sitt eget hodet, ofte fordi de har utført handlnger som de tror har utløst en reaksjon hos partneren de ikke liker. SOm at han dumper dem. Da må de finne ut hvorfor, og at de har hatt sex er ofte noe de ser på som årsaken. I sitt hodet. Har de ikke hatt sex med han er det enklere for dem å innse at hun bare ikke var den rette for han. Enkelt og greit.

Noen regler er faktisk til for å gjøre ting enklere og ikke mer komplisert :)

Gjest Janus
Skrevet (endret)

Det kan være en ide at du informerer de du treffer om at du ikke er ute etter forhold slik at de ikke har forventninger om det. Du kan heller si at du ikke har som mål å få deg kjæreste men om det ville skjedd så er det hyggelig. På den måten ved de at du kan ha lyst på kjæreste hvis den rette dukker opp, uten at de føler seg lurt hvis du ikke vil noe mer enn å bare ha sex.

Selvsagt informerer jeg om det veldig tidlig og det nevnte jeg også i min første post: "La ting eskalere naturlig og vær ærlig om hvem du er og hva du ønsker i livet."

Tidligere har jeg vært kategorisk avvisende til et seriøst forhold, men nå i det siste er jeg i det minste åpen for muligheten, selv om jeg er skeptisk.

Endret av Janus
Gjest Vampen
Skrevet

Selvfølgelig har du det! Det har alle! Men det er veldig mange som ikke takler det på samme måten som deg og da kan det være greit med forhåndsregler for sin egen psyke.

Jeg tror folk gjør ting komplisert fordi de analyserer for mye. Ved å ha enkle prinsipper slipper man å gruble over hva personen mener og ønsker og vil. Man er klar i tale og slipper unødvendige forventinger.

På grunn av sex, dating og sånn? Altså det som er tema i denne tråden? Nei, det har jeg faktisk aldri. Jeg har konsekvent operert etter har jeg lyst har jeg lov, og det ser nesten ut til å funke bedre enn alle reglene mange kjører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...