AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 men de forlanger at jeg er i stillingen til den nye er kommet og er oppegående i "min" stilling. Hva er det med arbeidsgivere i dag? hadde du gjort dette eller hadde du bare gått? Sjefen er en dame som ikke har det så godt med seg selv, hun får det ikke til og de ansatte er veldig misfornøyde med både avdelingen og sjefen.. kanskje likegodt å ikke være der siden uansett hvor mye jeg gjør blir det aldri godt nok! Blir det samme som å høste en dårlig referanse? hva sier man til neste arbeidsgiver uten å "klage"? Anonym poster: 89bb670f988cce563eef9ac7c01428fe
Rosalie Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Hva man sier til neste arbeidsgiver? At man søker nye utfordringer, og at det var på tide å gå videre. At du søker ny jobb er da ingen grunn til å gi deg dårlig referanse.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Ja, du kan så si. Tror sjefer virkelig at en ansatt som er i ferd med å bli erstattet virkelig vil legge noe særlig innsats for lære opp den nye slike at vedkommende kan ta jobben fra en? Anonym poster: f108f637ec07a1b334f55d66506899e2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Har vært i samme situasjon. I mitt tilfelle likte ikke sjefen kvinnelige kolleger (sjalu?), så hun baksnakket og plaget oss kvinnelige kolleger mens mennene var hun snill mot. Mennene skjønte ikke hvorfor vi kvinner ikke likte sjefen, kvinnene sluttet en etter en. Jeg var vikar og hørte selv igjennom de tynne veggene at hun baksnakket meg, om at jeg ikke fortjente å jobbe der, uten å begrunne det. De andre kollegaene likte meg og sa at jeg var dyktig til å være ung og nyutdannet. De lyste ut en fast stilling og ansatte en som aldri hadde jobbet med noe sånt før og jeg hadde vært der i 2 år, i ettertid har jeg hørt at han ikke gjør en så veldig bra jobb egentlig. Men men, jeg kunne ikke gjøre noe med det, man må ikke gi vikarer fast jobb når noen andre også søker på jobben. Jeg var veldig demotivert etter jeg ikke fikk jobben og har dessverre ingen råd å komme med. Men ikke gi opp, du finner en annen jobb Du får prøve å være litt positiv, i håp om å få en god referanse. Jeg har ikke brukt min eks-sjef som referanse, tør ikke. Har heldigvis andre jeg kan bruke. Anonym poster: f3eeed9c77edb48ea575d6f8fd17e1b0
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 § 14-3. Fortrinnsrett for deltidsansatte (1) Deltidsansatte har fortrinnsrett til utvidet stilling fremfor at arbeidsgiver foretar ny ansettelse i virksomheten. Anonym poster: a8538bf0173c025a88369791d121ac37
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Deltidsansatte har kun fortrinnsrett om de er fast ansatt, vikarer har ikke fortrinnsrett. Antar ut fra historien at ts er vikar. Anonym poster: 057ee5066474241b20601885474a845d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Jeg ble forbigått jeg også. Sjefen var alltid fornøyd med jobben jeg gjorde, aldri noe klager blablabla. Jeg var den første til å bli ansatt i bedriften, og jeg har til og med vært ansvarlig for å lære opp sjefen i å gjøre jobben sin. Jeg jobber 50% fast, tre måneder etter jeg begynte kom det en ny ansatt som også fikk 50% fast. Etter ett år så fikk hun plutselig 100% stilling, mens jeg fortsatt var i 50%. Jeg spurte hvorfor og jeg fikk beskjed om at det måtte jeg bare finne meg i fordi den andre ansatte hadde mann,barn og hus å tenke på. Etter det så dreit jeg egentlig i jobben, gjorde så lite jeg kunne komme unna med, og det gjør jeg fortsatt. Heldigvis nesten ferdig med drittjobben og jeg kommer til å gjøre -enda- mindre enn vanlig fram til sluttdato. Anonym poster: 2f78941cf0cafa9734dd5ac29f024ed8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Jeg har også vært i en liknende situasjon; Jeg begynte som deltidsansatt, fikk deretter 100% stilling og etter der igjen ble jeg avdelingsleder. Jeg ba flere ganger om få en ny kontrakt med ny stillingsbeskrivelse, men fikk til svar at det ikke var nødvendig, da ingenting kom til å bli annerledes om jeg fikk ny kontrakt. Plutselig en dag så jeg at stillingen min var utlyst. Da jeg tok dette opp med sjefen, sa h*n at jeg ikke var ansatt som avdelingsleder, men at jeg bare fungerte som det. Hyggelig. Aldri fått noen klager eller hørt at jeg gjør en dårlig jobb, utelukkende bare skryt. Anonym poster: 94c388c884045d923d7c90da38ef7ac4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå