Gjest Marillia Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Datteren min striper håret hver måned. I tillegg bruker hun løshår i mange varianter, hvilket må koste rundt 6-7000 kr pr år. Hun mener jeg skal betale alt, jeg mener frisør (innen rimlighetens grenser) er mer enn nok, og løshår må hun betale selv. Hun fyller straks 17 år. Hva får din tenåringsdatter?
Nerdemamma Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Jeg har ikke noen tenåringsdatter, men kjenner en del mødre til tenåringsdøttre. Og etter det jeg ser der så er jeg enig med deg. Frisør opp til et visst punkt, og extensions er noe de betaler selv. Ei jobber ekstra hjemme (utenom vanlig husarbeid) og får betalt for det. Andre har helgjobber/kveldsjobber. Når jeg var 17 år hadde jeg flyttet for meg selv og hadde ingen foreldre til å betale unødvendig luksus for meg. Nå sier jeg ikke at alle 17 åringer er modne til å bo for seg selv, men de er uten tvil gamle nok til å tjene penger til slikt selv. 1
Gjest Ida Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Shit! Så masse penger kan du selvsagt ikke bruke på løshår. Frisør kan du godt betale for, men løshåret?? Løshår er noe hun selv vil ha, ikke noe hun trenger. Jeg foreslår at jenta får seg en jobb slik at hun kan betale for dette selv:) Lykke til, håper dere finner en god løsning:) 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 betaler du virkelig så mye?? Vil du være moren min? Eneste mamma betaler er sjampo og balsam! Anonym poster: e5af8188ef55de7458963306f3e6fd05 7
Gjest kittycat Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Nej herregud. Striping og hår og extensions er ikke livsviktig. Skjønner at hun føler behovet for å gjøre det, men ikke at du skal betale! Tenker at extension er bare en dum uvane, for når man tar det av ser man ikke så bra ut. Ser fake ut også. Jeg er selv 17 og bleker og farget håret mitt regelmessig for å få det lysblondt. Opptatt av å bruke skikkelig shampo/kur og betaler det selv. Jeg får 250 i ukepenger og sparer opp. Og selv om jeg skulle hatt penger til å gi min datter på 17 farging av frisør + extension ville jeg ikke gjort det. Tenk på de som ikke har hår, eller er fornøyd med fargen/lengden, de bruker ikke akkurat 7000 i året.
Silfen Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Jeg har en som straks er fjorten og jeg betaler ingenting annet enn normal klipp. Skal hun mer så får hun stå for det selv.
Gjest kittycat Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 Ja og så vil jeg si at jeg hadde vært flau om noen hadde spurt meg: betalr du virkelig flere tusenlapper for HÅRET til jenta di?
Gjest Marillia Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Ja og så vil jeg si at jeg hadde vært flau om noen hadde spurt meg: betalr du virkelig flere tusenlapper for HÅRET til jenta di? Frisør koster fort flere tusenlapper i året. Å betale frisør (som sagt kun innenfor rimlighetens grenser)kan jeg gjøre, å betale løshår er jeg ikke videre interessert i. Hun får ganske mye penger i bursdag- og julegave, og bør kunne betale løshåret med dette, samt lommepenger. Eller enda bedre; jobbe mer...
skruf Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 Betaler du virkelig dette for henne?!?!? Har ei tenåringsjente selv, på 15.5 år. Jeg betaler for vanlig klipp, og shampo, balsam og hårkur bruker vi av den samme som jeg handler fra blivakker.no. Vil hun stripe håret, eller farge så får hun betale selv. Nå har hun langt hår, så extentions er ikke aktuelt, men ville hun ha hatt det så skulle hun ha betalt selv!
Djungelvrål Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Kan hun ikke ha helgejobb?? Nei, jeg hadde IKKE betalt for løshår til mange tusen i året. Ikke striping hver gang hos frisør heller. Hun er gammel nok til å finansiere dette selv.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #11 Skrevet 3. juli 2012 Ikke tale om at jeg hadde betalt for noe annet enn vanlig klipp en gang i blant for min tenåringsdatter (med 'i blant' mener jeg ikke hver måned) Vil hun ha løshår og frisørstriper får hun betale det selv! Jeg ser heller ikke helt hvordan slike kostbare frisørvaner er forenelig med fremtidig studentøkonomi og etableringsfase. På tide at hun lærer at hvis hun skal ha dyre frisørbehandlinger må hun jobbe for det! Anonym poster: 199bb425e15708bc09d6db7f00a84562
Gjest Candy Pie Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 Jeg har betalt extension selv siden jeg var 16 år. Var også da jeg begynte å bruke det. Nå bruker jeg kun clips og det hender mamma kjøper en pakke om jeg ikke har så masse penger den og den måneden osv. Men det skjer ikke så ofte så klart. Extension er veldig viktig for meg, og clipsene varer ikke så lenge som de keratin festene gjør. Så må ha nytt hvert fall annenhver måned. Er forresten 19 år nå
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #13 Skrevet 4. juli 2012 Jeg er voksen og jobber fullt, og hadde aldri hatt råd til slike summer. Har jenta di noe begrep om penger i det hele tatt, og hvor mye mat/husrom osv man får for 7k i mnd? Tror du må sette deg ned og vise henne et normalt husholdningsbudsjett, ellers vil hun være luksusfellekandidat kort tid etter at hun flytter hjemmefra. Anonym poster: 59d20355a2c765d9f2ecd3a5c17beb95
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #14 Skrevet 4. juli 2012 Det at du faktisk betaler frisør for henne en gang i måneden er forbi min fatteevne! Anonym poster: d28869cbe2c28b55863e27c232a7b750 4
Mafalda Skrevet 4. juli 2012 #15 Skrevet 4. juli 2012 (endret) Datteren min striper håret hver måned. I tillegg bruker hun løshår i mange varianter, hvilket må koste rundt 6-7000 kr pr år. Hun mener jeg skal betale alt, jeg mener frisør (innen rimlighetens grenser) er mer enn nok, og løshår må hun betale selv. Hun fyller straks 17 år. Hva får din tenåringsdatter? Min får klipp et par-tre ganger i året. That's it. Hvis det hadde vært veldig veldig for henne med hår, kunne hun godt fått striping månedlig og extensions. På bekostning av mobil, fredagsgodt, sommercamp og dansetimer, riktignok. Så får hun selv velge hva som er viktig for henne (Tillegg: Når jeg sier at jenta bare får klipp noen ganger i året og that's it, handler det om at hun ikke er spesielt interessert i hårklipp selv, ikke at jeg er gjerrig. Hun har en enkel sveis og bruker ikke mye tid eller penger på den. Så det er ikke slik at jeg trenger å sette begrensninger, foreløpig i alle fall) Endret 4. juli 2012 av Mafalda
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2012 #16 Skrevet 4. juli 2012 Det hadde jeg ikke gjort. Jenta mi er yngst da av fire. Jeg kan ikke forsvare å gi en av dem så mye penger og så ikke de andre. Og det går jo ikke for jeg er ikke rik. Heldigvis skjønner de det. Gutta er lite oppttatt av hår også da. Ikke engang opptatt av jentenes hår... Så der går damer på en smell hver gang.
SmallTalk Skrevet 4. juli 2012 #17 Skrevet 4. juli 2012 Ikke snakk om at mamma hadde betalt for frisørtime til meg hver 4 uke når jeg var på den alderen og spesielt ikke dersom det i tillegg hadde inkludert striping hver gang. Det å betale for extensions i tilleg hadde vært totalt utelukket. Mamma betalte for vask, klipp og foliestriper ca 4 ganger i året. Skulle jeg til frisøren oftere så fikk jeg betale selv. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2012 #18 Skrevet 4. juli 2012 Ikke snakk om at mamma hadde betalt for frisørtime til meg hver 4 uke når jeg var på den alderen og spesielt ikke dersom det i tillegg hadde inkludert striping hver gang. Det å betale for extensions i tilleg hadde vært totalt utelukket. Mamma betalte for vask, klipp og foliestriper ca 4 ganger i året. Skulle jeg til frisøren oftere så fikk jeg betale selv. Helt normalt det:) Jeg er ung (13-16), mamma sier ifra når jeg bør klippe håret og hun betaler for det. Extensions hadde hun aldri betalt, og selv hadde jeg syntes det hadde vært pinlig om hun hadde gjort det. Hva er det man får lommpenger for?? 1
Gjest O___o Skrevet 4. juli 2012 #19 Skrevet 4. juli 2012 Jeg hadde ikke betalt frisørtime til jentungen én gang i måneden hver måned en gang.
lillevill Skrevet 4. juli 2012 #20 Skrevet 4. juli 2012 Datteren min striper håret hver måned. I tillegg bruker hun løshår i mange varianter, hvilket må koste rundt 6-7000 kr pr år. Hun mener jeg skal betale alt, jeg mener frisør (innen rimlighetens grenser) er mer enn nok, og løshår må hun betale selv. Hun fyller straks 17 år. Hva får din tenåringsdatter? Oi - dette fikk IKKE jeg når jeg var 17 Jeg tror ikke jeg kjenner noen som bruker så mye penger på frisør. Jeg kan tenke meg at kansje kjendiser bruker lignende penger på håret sitt som din datter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå