Plutseliten Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Dyrlegen sa at det finnes en type tørrfor til katt som skal ha smertelindrende virkning. Er det noen her som vet hva det heter? Hvilket merke det er fra? Hun oppga nemlig ikke et merke eller navnet på fòret, og når jeg spurte kunne hun ikke huske det i farten. Merkelig at hun ikke kunne sjekke det opp, for jeg har jo i hvert fall ikke peiling Det er stengt på dyrebutikken så jeg får ikke gått innom der og spurt heller. Skal innom der i morgen, men tenkte å spørre her først. Det kan jo være at noen her bruker det til sine firbente
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Smertelindrende mot hva da? Det finnes fôr som skal forebygge tannproblemer, og dermed smerter. Det finnes fôr som skal være mildere mot munn og tenner som allerede har smerter. Det finnes fôr som er tilpasset dyr etter operasjon og sykdom som skal gi mye næring med lite innsats, og i så måte kan være "lindrende". Men et generelt smertelindrende tørrfôr høres veldig rart ut, med mindre du kan spesifisere behovet? Anonym poster: dfde08b61dbc6f6aac16c291bce67709
Plutseliten Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2012 Smertelindrende mot hva da? Det finnes fôr som skal forebygge tannproblemer, og dermed smerter. Det finnes fôr som skal være mildere mot munn og tenner som allerede har smerter. Det finnes fôr som er tilpasset dyr etter operasjon og sykdom som skal gi mye næring med lite innsats, og i så måte kan være "lindrende". Men et generelt smertelindrende tørrfôr høres veldig rart ut, med mindre du kan spesifisere behovet? Anonym poster: dfde08b61dbc6f6aac16c291bce67709 Mot kroniske smerter. Altså, jeg synes det høres veldig rart ut selv. Har aldri før hørt om det, og hun kunne jo verken nevne merke eller navn på det! Katten min har svake smerter i korsryggen (eller hva man skal kalle det på en katt) som hun tydeligvis har hatt en stund. Siden hun ikke kan gå på smertestillende medisiner for bestandig, og tilstanden ikke er så alvorlig, mente dyrlegen at et slikt smertelindrende tørrfor kanskje hjalp henne litt. Da er det kanskje det tredje alternativet du nevner. Men vet du hva det heter, eller hvordan merke det er? Takk for svar, forresten..
Gjest Bobler Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 Det finnes til hund i hvertfall, så mulig det finnes til katt også. Men ingen vits i å dra innom dyrebutikker, de har ikke lov til å selge slike fòr. Så du må ta turen rundt om til vetrinærkontorene
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #5 Skrevet 10. juli 2012 Det finnes til hund i hvertfall, så mulig det finnes til katt også. Men ingen vits i å dra innom dyrebutikker, de har ikke lov til å selge slike fòr. Så du må ta turen rundt om til vetrinærkontorene Det finnes til hund i hvertfall, så mulig det finnes til katt også. Men ingen vits i å dra innom dyrebutikker, de har ikke lov til å selge slike fòr. Så du må ta turen rundt om til vetrinærkontorene Hvilket fòr er smertelindrende til hund og hva inneholder det av smertestillende? Aldri hørt om det jeg. Høres jo helt merkelig ut. Må jo være så små doser at man ikke kan gjøre skade ved at man gir for mye. Anonym poster: 0e626867058f638c839481c125749257
Gjest Bobler Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Hvilket fòr er smertelindrende til hund og hva inneholder det av smertestillende? Aldri hørt om det jeg. Høres jo helt merkelig ut. Må jo være så små doser at man ikke kan gjøre skade ved at man gir for mye. Anonym poster: 0e626867058f638c839481c125749257 Kjære vene, jeg som surrer litt her Tenkte på fòret gamlemann får her, men han får smertestillende ved siden av. TS: Ville prøvd å funnet et fòr med mye glucosamin i seg. Det er veldig bra for ryggen til pus Ville ringt tilbake til vetrinæren du snakket med, og spurt om hvilket fòr hun mente.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Kjære vene, jeg som surrer litt her Tenkte på fòret gamlemann får her, men han får smertestillende ved siden av. TS: Ville prøvd å funnet et fòr med mye glucosamin i seg. Det er veldig bra for ryggen til pus Ville ringt tilbake til vetrinæren du snakket med, og spurt om hvilket fòr hun mente. Ja det får en si. Det var da veldig merkelig surring å si at maten inneholder smertestillende fordi man gir medisiner på resept ved siden av. Men da er det oppklart. I all min tid som hundeeier og jobbet på dyreklinikk hadde jeg nemlig aldri hørt om det. Anonym poster: 0e626867058f638c839481c125749257 1
Gjest Bobler Skrevet 10. juli 2012 #8 Skrevet 10. juli 2012 Ja det får en si. Det var da veldig merkelig surring å si at maten inneholder smertestillende fordi man gir medisiner på resept ved siden av. Men da er det oppklart. I all min tid som hundeeier og jobbet på dyreklinikk hadde jeg nemlig aldri hørt om det. Anonym poster: 0e626867058f638c839481c125749257 Det er fort gjort å surre når man hver dag i 6år har slengt en tørrfor-lignende tablett i fòret til hunden sin. Den syntes dårlig i tørrfòrskåla, og når bikkja i tillegg går på spesialfòr for leddene med både det ene og det andre OG jeg har jobbet i 12 timer etter halvannen uke ferie, så går huet litt i surr
Sugerøret Skrevet 10. juli 2012 #9 Skrevet 10. juli 2012 Det er kanskje for med omega 3&6 samt glukosamin?.Da i noen tilfeller er glukosamin smertelindrende på ledd/brusk.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #10 Skrevet 12. juli 2012 Mot kroniske smerter. Altså, jeg synes det høres veldig rart ut selv. Har aldri før hørt om det, og hun kunne jo verken nevne merke eller navn på det! Katten min har svake smerter i korsryggen (eller hva man skal kalle det på en katt) som hun tydeligvis har hatt en stund. Siden hun ikke kan gå på smertestillende medisiner for bestandig, og tilstanden ikke er så alvorlig, mente dyrlegen at et slikt smertelindrende tørrfor kanskje hjalp henne litt. Da er det kanskje det tredje alternativet du nevner. Men vet du hva det heter, eller hvordan merke det er? Takk for svar, forresten.. Aha, da ble det jo straks mer spesifikt. Når du sier korsryggen, mener du da hofteleddene/skjelett? Er dette en voksen katt? I så fall er jeg enig med overnevnte forslag om glukosaminer som kan lindre leddplager, typisk hos eldre katter, katter med HD eller andre kroniske tilstander. Eksempel på fôr: http://www.royalcani...mobility-feline Eksempel på tilskudd: http://www.veterinar...sequin-cat.html Anonym poster: dfde08b61dbc6f6aac16c291bce67709
Tirius Skrevet 12. juli 2012 #11 Skrevet 12. juli 2012 Har du vurdert å prøve Aloe Vera-juice? Jeg kjenner flere med dyr med lignende problemer som har fått løst mange med det.
Plutseliten Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 12. juli 2012 Aha, da ble det jo straks mer spesifikt. Når du sier korsryggen, mener du da hofteleddene/skjelett? Er dette en voksen katt? I så fall er jeg enig med overnevnte forslag om glukosaminer som kan lindre leddplager, typisk hos eldre katter, katter med HD eller andre kroniske tilstander. Eksempel på fôr: http://www.royalcani...mobility-feline Eksempel på tilskudd: http://www.veterinar...sequin-cat.html Anonym poster: dfde08b61dbc6f6aac16c291bce67709 Åh, Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå