Gå til innhold

Ideer til kombinert stue/soverom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en leilighet på rundt 50 kvm, som dessverre ikke har eget soverom. Vi har derfor delt opp stua med Billy-bokhyller fra IKEA. Størrelsen på rommet gjør at det er plass til dobbeltsenga, hylla, og at det kunne vært plass til en dobbeltseng på den andre siden også, pluss litt til... :fnise: Aner altså ikke hvor mange kvm det er! Sannsynligvis 10-15...? Om dere har kjennskap til Billy vet dere kanskje at disse hyllene er VELDIG stygge bak (brune plater). Det er derfor ikke særlig koselig i vår lille sengekrok, og jeg trenger tips!!

Økonomien er så dårlig som den kan bli om dagen, så jeg trenger rimelige løsninger. Har tenkt på om det kanskje finnes en form for rimelig plate man kan få kjøpt, for å dekke over baksiden av bokhyllene. Skulle også hatt noen farger i kroken, og på et eller annet vis gjort det til et lunt og koselig sted å være.

Fyr løs, snille, kreative mennesker!

Videoannonse
Annonse
Gjest Cevita
Skrevet

Hva med en stor hvit isporplate som du dekker med laken eller stoff i valgfri farge, også kan du bruke fargerike tegnestifter og henge opp bilder og minner og lignende, litt som en stor hyggelig oppslagstavle?

Skrevet

Hva med en stor hvit isporplate som du dekker med laken eller stoff i valgfri farge, også kan du bruke fargerike tegnestifter og henge opp bilder og minner og lignende, litt som en stor hyggelig oppslagstavle?

Fantastisk! Tusen takk! Vet du kanskje hvor man kan få tak i en så stor isoporplate?

Gjest Cevita
Skrevet

Det er jeg jammen ikke sikker på. En stor litt tykk pappplate kan også gjøre samme nytten, men den tåler nok ikke like mye..

Skrevet

Du kan jo også henge opp en gardinstang/ gardin som dekker baksiden av skapene? Mulig du må ha noe forsterkende bord/ list å henge det i, ikke helt sikker på hvordan de ser ut bak :)

Skrevet

Vi malte de på baksiden da vi hadde denne løsningen.

Jeg likte isoporideen. Det går kanskje også an å tapetsere baksiden. 😊

Skrevet

Vi kjøpte et pent stoff som vi spente ut over baksiden og stiftet fast. Ellers går det fint å stifte på en tynn huntonittplate, eller om du vil ha det enda mer skikkelig, montere panelplater med motiv på baksiden. Da bør du nok sette på en pen list på kantene.

Skrevet

Gardiner fra Kid, koster omtrent en hundrelapp per lengde, du trenger tre eller fire alt ettersom hvor stor sovealkoven er. De har store maljer til gardinstenger.

Gardinvaier som du kan skru fast i veggen på begge sider og stramme godt til får du kjøpt både der og på IKEA, funket som bare det i bygården jeg bodde på 39 kvm uten soverom. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det sånn en periode, vi brukte de største romdelerne fra ikea, de hvor hyllene går rett gjennom, så den er "gjennomsiktig". De koster ca 900 tror jeg, men ser de gis bort på finn.no hele tiden :)

Også festa vi en stor gardin på sengesiden.

Det var ikke så verst :)

Anonym poster: 7b47950d379649dcf6c027ddc9c7d14f

Skrevet

Vi hadde det sånn en periode, vi brukte de største romdelerne fra ikea, de hvor hyllene går rett gjennom, så den er "gjennomsiktig". De koster ca 900 tror jeg, men ser de gis bort på finn.no hele tiden :)

Også festa vi en stor gardin på sengesiden.

Det var ikke så verst :)

Anonym poster: 7b47950d379649dcf6c027ddc9c7d14f

Expedit :) Finnes i "alle" størrelser og farger.

Vi bruker en 4x4 Expedit som romdeler stue/spisestue, den er i tillegg så tung at vi har stripset TVen opp på den. Med 60 kilo hylle og en del kilo bøker går det veldig fint :)

Samme hylle brukte jeg som romavdeler stue/sovealkove da jeg hadde hybel. Vurderte å spenne opp et fint stoff på sengesiden, men jeg kom aldri så langt før jeg flyttet ut igjen. :sjenert:

Stoffideen ¨kan man bruke bak Billy-hyllene også. Kan henges opp med spiker eller tegnestifter langs med kantene der man allerede har spikret fast platen bak :)

Skrevet

Gardiner fra Kid, koster omtrent en hundrelapp per lengde, du trenger tre eller fire alt ettersom hvor stor sovealkoven er. De har store maljer til gardinstenger.

Gardinvaier som du kan skru fast i veggen på begge sider og stramme godt til får du kjøpt både der og på IKEA, funket som bare det i bygården jeg bodde på 39 kvm uten soverom. :)

Jeg brukte også gardinlengder på baksiden. Hadde gardinstang også, slik at jeg kunne trekke tilside gardinene når jeg følte at rommet ble litt lite og trangt. Jeg hadde Ivar-hyller (50 cm) bredde som romdeler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...