Gå til innhold

Jobbe i Posten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lyst til å jobbe med postsortering eller lignende i Posten, hvor jeg ikke trenger truckbevis eller drive med kundeservice. Men det utlyses aldri sånne stillinger (som jeg har sett, sjekker ofte) på posten.no for mitt fylke, så hvordan kan jeg få en sånn jobb?

Anonym poster: 1eead77faddaec0deebcda1996848ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det lurer jeg også på.. Har jobbet i Posten som postbud flere år i nordnorge før jeg flytta til Trondheim. Tok kontakt med hun jeg har hørt har ansvaret for ansettelser på terminalen, og fikk til svar at de ikke trenger folk siden de hele tider har nedbemanninger. Vikarer tar de visstnok inn gjennom vikarbyrå, men jeg fikk ikke vite hvilke. Har fulgt med på Posten.no i sikkert 3 år uten å ha sett at de ser etter folk.

Så selv om man har masse erfaring er man ikke velkommen :/ Skulle så gjerne ha jobbet der men..

Anonym poster: 7c24597e87b6ccc324985a957747d210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det lurer jeg også på.. Har jobbet i Posten som postbud flere år i nordnorge før jeg flytta til Trondheim. Tok kontakt med hun jeg har hørt har ansvaret for ansettelser på terminalen, og fikk til svar at de ikke trenger folk siden de hele tider har nedbemanninger. Vikarer tar de visstnok inn gjennom vikarbyrå, men jeg fikk ikke vite hvilke. Har fulgt med på Posten.no i sikkert 3 år uten å ha sett at de ser etter folk.

Så selv om man har masse erfaring er man ikke velkommen :/ Skulle så gjerne ha jobbet der men..

Å, er Trondheim jeg bor i og :gjeiper: Skulle visst hvilket vikarbyrå de bruker

TS

Anonym poster: 1eead77faddaec0deebcda1996848ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagdrømmer

På grunn av nedbemanningene så er det vanskelig å få disse stillingene da det er nærmere tusen mennesker som regnes som overtallige pr dags dato og som skal over i andre interne og eksterne stillinger, så jeg tror at Posten holder litt tilbake stillingsannonsene siden de har et ansvar for å finne nytt arbeid til dem. I tillegg så er ofte disse sorteringsjobbene ikke en enkelt stilling, men en del av et annet ansvar og arbeidsstilling...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår dette med nedbemanning og at de må finne andre arbeidsoppgaver til de som allerede er ansatt og heller kutte ned på vikarene. Det med utlyste stillinger er altså forståelig siden de ikke har noen stillingsprosent å tilby.

Det jeg bare ikke forstår er at flere som jobber i Posten her i Trondheim har sagt at de er for lite folk. Spesielt på lørdager har jeg hørt at det er behov for vikarer, naturlig nok. Likevel er de ikke interessert i å få inn tilkallingsvikarer som faktisk har erfaring. De vil heller ta inn vikarer fra vikarbyrå? Det må jo være mye dyrere og ustabilt enn å ta inn noen lørdagsvikarer de selv finner. Jeg ble avvist selv om min tidligere sjef på postomdelingen jeg jobbet på (som til og med kjenner den ansvarlige for ansettelser) ringte og anbefalte meg. Så jeg har rett og slett gidd opp :(

I alle fall, TS, lykke til :) Om du finner ut hvilke vikarbyrå de bruker, så del det gjerne. Et alternativ er jo også å møte opp på terminalen og se om noen er interessert i å prate med deg der? Eventuelt prøve å søke på Posten utenfor byen. Du skjønner i alle fall at jeg likte jobben veldig godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjosa

Åpen søknad er tingen. Stikk innom og lever. Gjelder forsåvidt de fleste steder. 70 % av alle jobber blir ikke utlyst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Åpen søknad er tingen. Stikk innom og lever. Gjelder forsåvidt de fleste steder. 70 % av alle jobber blir ikke utlyst..

Men det gikk jo ikke her i Trondheim.. Jeg spurte om hun kunne ta vare på søknaden min og vurdere meg om det noen gang skulle dukke opp noe. Da fikk jeg til svar at det ikke blir noe ledig, og om det blir det, så tar de inn gjennom vikarbyrå. For å være ærlig synes jeg hun dama var veldig frekk helt uten grunn. Må da gå an å svare ordentlig? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jepp123

Er ikke i sorteringa de mangler folk jevnt over. Stort sett er det sjåfører de mangler

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke i sorteringa de mangler folk jevnt over. Stort sett er det sjåfører de mangler

De trengte visst ikke sjåfører heller var beskjeden jeg fikk.. Mulig jeg har snakket med helt feil person men. Nesten så jeg begynner å lure på om jeg gjorde noe galt da jeg tok kontakt, men jeg leverte bare en helt vanlig åpen søknad, skrev opp referansene mine og skrev at jeg håpet jeg kunne bli vurdert om de trenger meg.

Og det er forresten vanskelig å møte opp personlig og levere åpen søknad, siden man trenger adgangskort for å komme seg inn på terminalen i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De søker hovedsakelig vikarer som kan jobbe om sommeren og utover høsten mot jul, da jula er såklart den mest hektiske perioden.

Har sett stillinger for Posten inne på deltidsjobb.no som jeg ikke fant på posten.no

Jeg jobber selv i Posten.

Anonym poster: e0500127b85531598bfd22babccd1ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...