Gå til innhold

Pris på barnevakt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kan noen svare på hva som er vanlig pris for barnevakt?

Vi har annonsert etter noen, og nå lurer jeg på hva jeg skal tilby i betaling.

Det er snakk om et barn på halvannet år.

Er det prisforskjell på barnevaktens alder (en femtenåring og en femogtyveåring)?

Hva er vanlig å betale for:

- 2-3 timer på dag/ettermiddag en lørdag eller søndag (barnevakten tar henne med seg i vogna)

- en kveld midt i uka (med eller uten legging)

- en fredags- eller lørdagskveld

- en helgekveld med overnatting (ta ungen neste morgen)

Regner med at barnevakten i tillegg skal ha tilgang på litt snop og brus, og skyss/taxi/buss hjem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

En dagmamma på dagtid tar fra 30 - 45 kroner timen (variere litt hvor i landet).

Men når det blir ettermiddag og helger, så hadde det jo naturligvis kostet mere. Har ikke vært opp i akkurat den situasjonen, men dagpriser kan jeg jo opplyse om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan igrunnen bare svare etter hva jeg selv har fått når jeg har passet (og det begynner bli noen år siden).

Ja, jeg synes det er forskjell på en 15-åring og en 25-åring. Tipper en på 25 vil forvente seg mer for å gidde å sitte barnevakt.

Når jeg var rundt 12-13 og trillet på dagen tror jeg at jeg fikk 30 kroner timen - men det er jo tross alt 10 år siden.

Når jeg passet tre unger på ettermiddagen tror jeg at jeg fikk mellom 50 og 75 i timen (da var jeg noe eldre)

Når jeg passet i helgene varierte det veldig. Mellom 100 og 500 for en kveld. Kommer litt an på hvor lenge, om ungene bare sover osv. Dersom det er langt for henne/han å reise hjem bør dere jo tilby transport tilbake - synes jeg. Tror ikke jeg fikk så mye mer for å ta ungen neste morgen - litt selvfølgelig for de timene man jobber da, men fordelen er jo at man som barnevakt da ikke trenger sitte oppe halve natta men kan legge seg når man er trøtt.

Vet ikke om dette ga deg så mye hjelp, men det er i alle fall en liten pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har trillepike/barnevakt til vår sønn på 16 måneder. Hun har han ca to ettermiddager i uken og får da 30 kr timen. Når hun sitter barnevakt på kveldstid får hun ca 50 kr timen, uansett om det er helg eller ukedag. Hun er 15 år gammel og får veldig bra betalt i forhold til sine venninner som passer andre barn. Vi både henter og bringer henne når hun sitter barnebakt, og kjører gutten til henne når hun har ham på dagtid (hun bor et lite stykke unna).

Jeg var selv barnevakt fram til jeg fikk mitt eget barn. Som 22-åring (to år siden) fikk jeg 100 kr timen for å passe fire gutter på 2, 4, 7 og 9 år. Da passet jeg dem hjemme hos dem og lagde middag til dem og hjalp til med lekser. Men fikk også samme betaling om jeg satt barnevakt på kvelden mens dem sov. Synes det var veldig bra betalt jeg, var jo bare gøy å passe dem alikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Solstråle

Jeg er 18 år og sitter en god del barnevakt. Vanlig timelønn ligger på rundt 50-60 i timen på "normale" oppdrag. Hvis barnevakten sover der o.l, blir det ofte mindre, det gjelder også hvis det gjelder hele dager. Og selv om barnevakten bare er der er en kort stund, regnes en minstelønn på 100 som normalt.

For øvrig syns jeg det er kjempesympatisk at du tenker på snop/brus og skyss! :D Ikke alle som tenker så langt. Dersom barnevakten har lang reisevei, bør dere betale litt ekstra for reisetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 18 år og passer fire barn i alderen 1, 5,7 og 9 år. Trives kjempegodt. Passer dem fra mandager kl. 18 - 23 ca. Vasker huset på torsdager uten barnepass i ca. 2-4 timer. Passer unger i helga, uten overnatting fordi jeg bor 2 min. unna, og det kan bli en god del timer. Er der ofte ellers, nesten annen hver dag og hjeper til med diverse ting. Det gjør jeg gratis fordi jeg liker det.

Jeg får mellom 80 og 90 kr. timen, avhengig av hvor mange barn det er, om de har vært snille (Høres rart ut, men jeg er ærlig!), om jeg har lagt dem eller ikke osv. Jeg får spise så mye jeg vil +++

i tillegg skal jeg være med på ferietur som de betaler, både fly og hotell, mot at jeg passer hun minste litt. Når jeg ikke passer henne kan jeg gjøre hva jeg vil.

Jeg får til og med lov å ta meg et glass vin eller en øl om jeg har lyst på, og de stoler såpass på meg at jeg ikke kommer til å drikke meg full eller være ute av stand til å passe på barna deres. Av prinsipp har jeg takket nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til min datter på 3,5 har jeg en barnevakt som er 22 og som jobber litt nå og da. Jeg betaler som regel kr. 60,- pr. time, men runder alltid oppover for "hele" tall. Jeg er også "rundere" med betalingen dersom jeg bare bruker henne ett par timers tid. Noen ganger overnatter hun, da får hun 100,- ekstra for brydderiet. Varm-mat (pizza eller pasta) er alltid tilgjengelig for barnevakten, samt brus e.l. Frokost dersom hun overnatter.

En 13-årig jente i nabolaget har passet datten ved ett par anledninger på dagtid, da har jeg betalt kr. 25,- pr. time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kajsa-krabat

Hmmmm.... Hvis jeg skulle betalt vår barnevakt 60 kr i timen da hadde jeg hatt 30 kr tilgode fra min timeslønn og det er før skatt......!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 22 og sitter barnevakt for en gutt på 4 og en jente på 6 i blant.

får stort sett 100kr timen, 500 for en lørdagskveld. og da kjøper de også inn snop, brus, mat etc til meg. dette synes jeg er veldig godt betalt!!

jeg gjør det mest fordi jeg gjerne vil være sammen med barna siden de betyr mye for meg, og ser det ikke som en jobb.

fra 14 års-alderen satt jeg barnevakt for tre søsken på 2,4,5. da fikk jeg 30kr timen, men rundet oppover. den gangen synes jeg også det var en helt grei betaling :) det er nå åtte år siden, så lønnen bør kanskje ha økt litt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hiv å hoi, dette var stive priser. Våre to barnevakter på 14 år får 100 kr for en kveld i uka, 150 for en lørdagskveld. Og dette er ordre fra høyeste hold - mammaen vil ha det slik.

Jeg synes derfor det ville vært naturlig at du tar kontakt med foreldrene hvis du bruker ungdommer som barnevakt. De ønsker gjerne å ha kontroll. Bruker du voksne ungdom, dvs over 18 år, er det jo naturlig at de får mer. Du bør egentlig ta kontakt med foreldrene der også. Det er jo en sikkerhet for alle parter, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri betalt fem hundre for en barnevakt en kveld for to såpass store unger. Er veldig liten jobb med de, særlig hvis du kjenner dem godt.

hadde det vært tvillinger på halvannet så kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...