LiveLife Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Hei. Eg er ein 22 år gamal student som no skal ta min master i London. Eg byrjar til hausten, og min opprinnelege plan var å reise bort ca tre veker før skulestart for å finne meg eit rom i kollektiv på det private leiemarkedet. No har eg imidlertid høyrt at konkurransen om boligane er stor der borte, og at ein må berekne god tid til boligleiting. Er det nokon som har erfaring med dette? Bør eg reise bort tidligare for å vere sikker på å få meg ein ok plass å bu førstudiestart? Blir veldig glad for svar!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Jeg studerer i London, og ja markedet er veldig vanskelig. Vi brukte ca. 2 mnd for å få en leilighet, og det var i greater London, altså litt utenfor. De fleste leiligheter/hus blir lagt ut på nytt hvert år dersom de som bor der ikke vil bo der lenger. Når noen nye får boligen så har det til en viss dato å fylle opp alle rommene sånn at utleiger er sikret betaling. De er altså ikke ledige veldig lenge. Det du kan gjøre på forhånd er å bruke FB-sidene til ditt universitet, jeg ser fortsatt mange legger ut at de har ledig rom på sidene til mitt universitet. Ellers så har kanskje universitetet en ordning for å hjelpe deg, mitt universitet har student accomodation som også tar imot master studenter, så det er en mulighet. Anonym poster: efb4c6661def9ebeb2a7dec1307e4e41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå