Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #1 Skrevet 10. februar 2004 Har en klesbutikk og selger diverse merker. Nå har jeg mulighet til å få et parti av et merke jeg ikke vanligvis fører til svært lav pris, ikke direkte fra produsent men fra en annen forhandler som har altfor mye på lager. Hvordan blir dette juridisk? Kan jeg selge dette merket uten at det gjør noe, og til redusert pris i forhold til dem som har avtale direkte med produsenten? Kan jeg reklamere med det? Jeg burde vite dette :oops: men det har bare aldri vært en aktuell problemstilling, jeg har solgt "mine" merker uten å tenke mer over det....
Gjest Poirot Skrevet 10. februar 2004 #2 Skrevet 10. februar 2004 Hva sier avtalene du har med andre produsenter?
philippa starck Skrevet 10. februar 2004 #3 Skrevet 10. februar 2004 Det spørs vel også litt hvilke merker du egentlig selger - noen er jo veldig strenge på butikkmiksen etter hva jeg har forstått. Er du i en franchisekjede eller er du helt selvstendig? Som selvstendig kan du vel egentlig selv bestemme hva du vil selge.
Steggen Skrevet 10. februar 2004 #4 Skrevet 10. februar 2004 Det er eventuelle avtaler med kjede/leverandørar som kan hindre deg i å ta inn varer frå andre. Om dette er frå andre leverandørar eller andre forhandlarar er ikkje avgjerande. Kva pris du set på varene er opp til deg. Men du kan ikkje reklamere med ein høgare "før"-pris når det er ei vare du ikkje har seld tidlegare til den prisen. Det er ikkje lov med avtalte prisar (veildende pris) så utprisen må den einskilde forhandlar kalkulere seg fram til sjølv.
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #5 Skrevet 10. februar 2004 Hva sier avtalene du har med andre produsenter? Jeg har ingen slike begrensninger i avtalene jeg har med andre produsenter.....
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #6 Skrevet 10. februar 2004 Det spørs vel også litt hvilke merker du egentlig selger - noen er jo veldig strenge på butikkmiksen etter hva jeg har forstått. Er du i en franchisekjede eller er du helt selvstendig? Som selvstendig kan du vel egentlig selv bestemme hva du vil selge. Jeg er helt selvstendig, ikke franchise eller kjede.
Gjest Poirot Skrevet 11. februar 2004 #7 Skrevet 11. februar 2004 Da skulle det vel være greit, uten at jeg er noen ekspert på området.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå