nini82 Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Hei, Jeg sluttet med p piller for en måned siden fordi vi vil prøve å bli gravide om noen måneder. For 16 dager siden gikk temperaturen min litt opp og jeg hadde blank utflod dagen etter, altså veldig likt en eggløsning selv om jeg ikke helt vet hvordan dette skal se ut. Jeg har ennå ikke fått mensen. Får man alltid mensen ca 2 uker etter eggløsning, med mindre man er gravid? Vi hadde ubeskyttet sex for noen dager siden, ettersom jeg var helt sikker på at jeg hadde hatt eggløsning. Jeg er nok ikke gravid men jeg er veldig nyskjerrig på om det faktisk var eggløsning eller ikke, og om man da skal få mensen etterpå. Jeg har forresten også hatt mye stikkinger i magen og igår trodde jeg at jeg hadde mensen smerter i korsryggen, men det kan jo være psykisk...Noen med lignende erfaringer?
Athene Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Man får alltid mensen eller positiv test. 11-17 dager etter eggløsning. 16 dager etter en tempstigning hadde garantert en graviditetstest gitt riktig resultat. På meg høres det ut som om du bør lese litt mer om temping. Man må ta tempen til samme tid, før man står opp, over tid. Først over uker kan du sen en tendens. Tempøkning i 1-4 dager betyr ingenting, da enkelttemperaturer kan svinge mye. Det er grafen over en hel syklus man må vurdere. Eggløsningsslimet kommer før temphopp, da dette raskt tørker opp i det eggløsning har vært, og eggløsning skjer dagen før tempstigning for de aller fleste. Dersom du nettopp har sluttet på pillen er kroppen din fortsatt forvirret. Du vil nok oppleve temphopp, mensmurringer og andre eggløsning/mens plager innimellom Det er bare hormonene dine som stabiliserer seg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå