Gjest saya Skrevet 3. juli 2012 #1 Del Skrevet 3. juli 2012 Mulig dette er tidenes dummeste spørsmål, men prøver uansett. Jeg kan ikke løpe pga vond ankel, så tenkte å kjøre noen intervalløkter på ellipsemaskinen. Men hvordan egentlig? Øker jeg hastighet? Eller øker jeg motstand og holder samme hastighet? Prøvde igår og fikk ikke helt taket på det, så håper på tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. juli 2012 #2 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg pleier å øke motstanden, ellipsemaskiner er ikke laget for at man skal spurte på dem (selv om kvaliteten sikkert også har noe å si der, jeg ser for meg at en studiomaskin takler tempo litt bedre enn den halvbillige saken jeg har hjemme). Tempo og motstand justerer jeg ut fra pulsklokka, det er veldig praktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg øker både motstand og tempo men mest motstanden, og holder på i noen minutter og så reduserer jeg både motstanden og tempo. Og så øker jeg igjen, og så reduserer, osv. Enkelt og greit Blir svett av det! Anonym poster: eb18e45d87b0a08ee29d84c3d49add6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 3. juli 2012 #4 Del Skrevet 3. juli 2012 Har aldri prøvd på ellipse maskin, men jeg tenkte jeg skulle tipse deg om at du kan trene intervall på andre måter enn bare typiske kondisjonsøvelser. Alle styrkeøvelser er det mulig å trene intervaller med og samtidig få pulsen opp akkurat så høyt du vil. Det er bare å bruke litt lettere motstand og litt mer vilje. Noen øvelser er dessuten utrolig bra til det blant annet: kettlebellswings (amerikanske eller russiske), hoppende pull ups, box jumps, burpee, hoppende utfallsteg, farmers walk, osv. I tillegg kan du bruke øvelser som push press, thrusters, medisinball kast mot gulv/vegg. Mulighetene er nesten uendelige. En skadet ankel er null problem for de fleste overkropps-dominante øvelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 3. juli 2012 #5 Del Skrevet 3. juli 2012 Den enkleste måten å trene intervall på ellipse er jo å finne et tempo du syns er passelig, holde det i to minutter, justere motstanden opp en del hakk og holde på tempoet. Jeg gjør slik f.eks: 3min med motstand 9 2min med motstand 15 Så gjentar jeg det der så lenge jeg klarer/orker - og er nøye med å holde tempoet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå