Gå til innhold

Lekebutikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i lekebutikk og ser hele tiden barn som går rundt alene mens mamma/pappa er på shopping eller drikker kaffe. Synes dere det er ok?

Litt eldre barn som går og kikker litt er kanskje greit..men hadde dere sendt inn 3-4åringene i butikken alene? Selv om dere ikke er sååå langt unna? Eller er det bare jeg som er litt hysterisk fordi jeg er redd for at det kan skje noe og så er jeg opptatt med andre ting? Ansvaret for andres barn liksom..

Anonym poster: e05a0535e1fac97bf09a5331a230596c

Videoannonse
Annonse
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

kommer an på hvor det er. Er det i en kjempestor lekebutikk med mange mennesker, eller er det lekebutikk på et sted som her jeg bor hvor det er to personer innom hver dag?

3-4 syns jeg nok er for liten, men 5-6 er greit for meg, med mindre det er et stort kaotisk sted.

Skrevet

Hos oss ligger lekebutikken og princess vegg i vegg litt i "utkanten" av senteret. Jeg kunne kanskje latt barnet tusle rundt i lekebutikken i 3-4 års alder mens jeg gikk inn på princess, men ikke noe lengre. Vel å merke hvis eieren hadde vært til stede - en kjenning av sambo. Nå er dette snakk om et oversiktlig senter med maks 20 butikker i en liten by der vi går oss på 4-5 kjenninger hver gang vi er innom.

Et større sted ville jeg nok hatt langt strammere tøyler.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender ikke inn 5 åringen min alene i lekebutikken. Han kan fint finne på å "prøve" en leke eller rive noe ned for han kommer bort i en hylle f,eks.

Det er mitt barn og jeg har ansvaret.

Anonym poster: ccef64fd731ee18b394c1f1d511c1423

• Liker 3
Skrevet

Syns det er ufint av foreldre å bruke lekebutikken (eller dyrebutikken) som barnevakt. Hadde jeg aldri gjort.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Små barn skal ikke slippes løs i en butikk alene i det hele tatt!!

Det er en uting, som jeg ikke fatter at foreldre i det hele tatt tørr!

Og kansje aller minst i en lekebutikk, hvor det er alt for mange fristelser for ett lite barn...

Anonym poster: 632bb956d1fb539f98bcc2128fb70bd2

• Liker 1
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Jeg jobber i lekebutikk og ser hele tiden barn som går rundt alene mens mamma/pappa er på shopping eller drikker kaffe. Synes dere det er ok?

Litt eldre barn som går og kikker litt er kanskje greit..men hadde dere sendt inn 3-4åringene i butikken alene? Selv om dere ikke er sååå langt unna? Eller er det bare jeg som er litt hysterisk fordi jeg er redd for at det kan skje noe og så er jeg opptatt med andre ting? Ansvaret for andres barn liksom..

Anonym poster: e05a0535e1fac97bf09a5331a230596c

Min er ikke så gammel enda, men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Jeg liker å ha kontroll. Han kan springe langt på kort tid.

Gjest Gjest
Skrevet

Lekebutikker er ingen barneparkering.

Det er ikke ok med utemmede barn som fyker omkring, roper, skråler, herjer og lager uro. Siden barn er like forskjellige som voksne, må man nesten se an barnet: en 5-6-åring som er moden for alderen og som forstår konseptet "være rolig og kikke" utgjør ingen problemer, men verken ansatte eller kunder i en lekebutikk er bekvemme med "små apekatter" uten tilsyn.

Foreldre får ta konsekvensen av at de har skaffet seg barn. Har de ærender for å handle til barna, kan de ikke uten videre bruke "resten av dagen" på shopping til seg selv hvis barna blir utålmodige. Vil foreldrene ha fred og ro under shoppingen, får de betale for barnevakt.

• Liker 1
Skrevet

Jobbet også i en butikk der foreldrene slapp inn ungene mens de selv gjorde andre ting i andre etasjer. Min avdeling lå på gateplan, og det var MANGE ganger jeg hukte tak i barn som var på vei ut av butikken eller nesten klemte seg i døren når andre kunder kom og gikk.

Vi hadde trehjulssykler der, og ungene brukte å frese rundt og rundt på syklene. Flere ganger sykla de i andre kunder eller over foten og sånn.

Og GJETT om foreldre og barn ble sure om jeg sa ifra. En klaga faktisk til sjefen, enda jeg berga ungen fra å stikke ut.

Skrevet

Så når er barn gamle nok til å handle selv i butikk? Er det forskjell på barn som bare ser og barn som skal bruke penger i gitte butikk?

Skrevet

Så når er barn gamle nok til å handle selv i butikk? Er det forskjell på barn som bare ser og barn som skal bruke penger i gitte butikk?

Det er da vel svært få 3-4 åringer som går å handler på egenhånd? Jeg syns det er en uting å sende inn så små barn alene i en butikk uavhengig om de skal handle eller ikke. Så små barn bør foreldre ha oversikt over hvor er til en hver tid på en handlesenter.

Skrevet

Det er da vel svært få 3-4 åringer som går å handler på egenhånd? Jeg syns det er en uting å sende inn så små barn alene i en butikk uavhengig om de skal handle eller ikke. Så små barn bør foreldre ha oversikt over hvor er til en hver tid på en handlesenter.

Jeg har vel ikke sagt noe om 3-4åringer.

Gjest Gjest
Skrevet

Barnet er gammelt nok når det ikke oppfører seg som en villstyring.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vel ikke sagt noe om 3-4åringer.

TS skrev unger helt ned i 3-4 års alderen blir plassert i butikken alene og jeg tok utgangspunkt i hennes første innlegg da jeg skrev. Jeg syns forøvrig heller ikke at 5-6 åringer skal gå rundt i butikk alene.

Skrevet

TS skrev unger helt ned i 3-4 års alderen blir plassert i butikken alene og jeg tok utgangspunkt i hennes første innlegg da jeg skrev. Jeg syns forøvrig heller ikke at 5-6 åringer skal gå rundt i butikk alene.

Men da kan du vel svare på spørsmålet jeg stilte?

Skrevet

Min snart seksåring får ikke gå alene i lekebutikken mens jeg er andre steder. Han kan titte andre steder i butikken men når jeg går må han være med.

Skrevet

Men da kan du vel svare på spørsmålet jeg stilte?

Skal svare selv om det er noe utenfor ts sitt tema.

Det er ingen fast grense for når det er greit at barn er i en butikk alene, det må man se ann. Men for mitt vedkommende så kommer ikke datteren min til å løpe rundt alene i butikker i en alder av 6 år.

Skrevet

Løpe rundt i en butikk alene?

jaja, det er jo forskjell på barn.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg fikk lov til å tusle rundt alene på lekebutikken da jeg var 5-6 mens mamma handlet i butikken vedsiden av. Jeg raste ikke rundt, tror det mest "ulovlige" jeg gjorde var å sitte i bokavdelingen å lese bøker jeg ikke hadde planer om å kjøpe... men det kan hende det var derfor jeg fikk lov å være der alene.

Men vi bodde ikke i by da, det er forskjell på det også.

Skrevet

Løpe rundt i en butikk alene?

jaja, det er jo forskjell på barn.

Nå er du bare vrang. Å løpe rundt i butikken er bare en måte jeg uttrykker meg på. Når datteren min blir 6 år får hun heller ikke lov til å være alene i en butikk selv om hun da antakelig oppfører seg fint og ikke løper rundt. Barn på 3-4-5-6 år har ingenting å gjøre i en butikk alene selv om de oppfører seg aldri så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...