AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Det har seg slik at min 2 år gamle stedatter er veldig glad i å ta tingene mine. Hun gjemmer dem ikke og tar dem på en måte ikke, men hun holder dem og "koser" med dem, og sier at dem er hennes. For eksempel har hun nå fått greie på hva de små, runde boksene med "æsja" er.. Det er snus. Nå kommer hun noen ganger bort til meg, tar snusboksen min og koser med den og sier "miiiin snuuus", også løper hun gjerne slik at jeg må løpe etter henne og skrike etter snusen min. Hun syns det er kjempe festlig, men... Gjør det noe at hun har lært/forstått/skjønt at det er snus? Er livredd for at hun ved en senere anledning skal snike med seg en snusboks i barnehagen og fortelle alle at det er hennes.. Barn. Anonym poster: aef0f642888117f4e2712f042b1e138e
Gjest Herr Heftig Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Det var ikke dette jeg forventet, men morsomt var det.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Hehe, formulerte meg kanskje litt dårlig i overskriften! ts Anonym poster: b7e0007010b312c3c0f99c7e1255c53b 1
andy capp Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Hun er to år og skal vel stengt tatt ikke ha tilgang til tobakk i noen form. Pass på snusen så hun ikke får tak i den. Hva om hun gjør slik hun ser deg gjøre, og putter det i munnen? 3
charactouy Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Søtt nok det, men ikke helt heldig når det er snakk om snus. Vil på det aller sterkeste anbefale deg å legge snusen et sted barnet ikke når den - det skal ikke mange grammene med snus/tobakk til for å påføre et så lite barn alvorlig tobakksforgiftning. 4
Anciol Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 (endret) Anbefaler deg å låse det inn i medisinskapet eller i nattbordskuffen! Endret 3. juli 2012 av Anciol 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 Leste om en unge som måtte pumpes fordi den fikk i seg tobbakk. Den holdt på å dø. Legg vekk snusen og la henne leke med en tom boks. Anonym poster: 74dd91e2fed10827b65811ba5167029c 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Det har seg slik at min 2 år gamle stedatter er veldig glad i å ta tingene mine. Hun gjemmer dem ikke og tar dem på en måte ikke, men hun holder dem og "koser" med dem, og sier at dem er hennes. For eksempel har hun nå fått greie på hva de små, runde boksene med "æsja" er.. Det er snus. Nå kommer hun noen ganger bort til meg, tar snusboksen min og koser med den og sier "miiiin snuuus", også løper hun gjerne slik at jeg må løpe etter henne og skrike etter snusen min. Hun syns det er kjempe festlig, men... Gjør det noe at hun har lært/forstått/skjønt at det er snus? Er livredd for at hun ved en senere anledning skal snike med seg en snusboks i barnehagen og fortelle alle at det er hennes.. Barn. Anonym poster: aef0f642888117f4e2712f042b1e138e Hva skal det ha seg at et voksent menneske gjør snusboksen tilgjengelig for en 2 åring? Du vet hva som kan skje om barnet får i seg snus? Anonym poster: ade2412c9508e5a269742c82815e0dcb 4
Batteri Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 Forkastelig at du har snus tilgjengelig for barnet ditt. 3
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Tobakk/snus/nikotin i små mengder kan være dødelig for et lite barn. Jeg synes ikke denne historien var morsom lesning i det hele tatt. 3
nissejenta Skrevet 3. juli 2012 #11 Skrevet 3. juli 2012 Enig med dere ,men det er dessverre maaaaaange som lar røyk eller snuspakka ligge på stuebordet eller andre steder barna når..
Gjest kittycat Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 Dette var bare teit. Når du vet hun tar den og liksom frykter hun tar den med i barnehagen, HVORFOR ligger du ikke bare den oppå bokhylla eller en plass hun ikke får tak i den? Seff tar hun den, hun er et barn som er nysjerrig og du bruker den og hun vil og. Dette er jo ikke et problem egentlig 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. juli 2012 #13 Skrevet 3. juli 2012 Det er typisk barn. Jeg gjorde det da jeg var liten. Synes det var fryktelig morsomt, men brydde meg ikke om hva det var. Tok ofte de tingene jeg visste de kom til å løpe etter meg for. Jeg tror hun prøver å skape et bånd til deg Det letter stemningen for henne 1
Alina X Skrevet 3. juli 2012 #14 Skrevet 3. juli 2012 Det beste er nok å gjemme unna snusen, bare si at den er borte hvis hun spør. Noen mener det er forkastelig å ha tobakk,vin og snus liggende fremme slik at barna ser det, ikke forkastelig nei, men ikke smart heller, da dette er ting barnet kan få i seg som kan være farlig, det samme gjelder forøvrig white spirit, rødsprit, salmiakk, vaskepulver etc. Ting som kan være farlig for barnet, bør gjemmes for barnet. Eller så kan du bare ha en tom snusboks som du kan ha liggende som hun da kan stjele og more seg litt:-)
Gjest Isberg Skrevet 3. juli 2012 #15 Skrevet 3. juli 2012 Hvor har dere lest at hun har snusboksen tilgjengelig for barnet uten oppsyn? Det står jo at barnet kommer bort og tar boksen fra HENNE, ikke et bord, benkeplate etc.
charactouy Skrevet 3. juli 2012 #16 Skrevet 3. juli 2012 Hvor har dere lest at hun har snusboksen tilgjengelig for barnet uten oppsyn? Det står jo at barnet kommer bort og tar boksen fra HENNE, ikke et bord, benkeplate etc. Så da er det greit å ha salmiakk eller white-spirit stående foran seg og "la" barnet plukke det opp og stikke av med det også? 1
Gjest Isberg Skrevet 3. juli 2012 #17 Skrevet 3. juli 2012 Så da er det greit å ha salmiakk eller white-spirit stående foran seg og "la" barnet plukke det opp og stikke av med det også? Hallo. Om jentungen kommer bort, tar snusboksen, og løper avgårde og ler - så er ikke det farlig. Barn på to år løper ikke direkte raskt, så jeg antar at denne damen går/løper rett bak, og klarer å ta fra henne boksen i løpet av et sekund. Raskere enn denne jenta klarer å åpne boksen, få tak i snus, og putte det i munnen. Slutt å overdramatisere så fælt, før dere faktisk vet om TS lar slike ting henge og slenge rundt eller ikke. 3
charactouy Skrevet 3. juli 2012 #18 Skrevet 3. juli 2012 Det spiller ingen rolle om det slenger eller ikke - det bør legges utenfor rekkevidde for små barn etter bruk hver gang. Nikotinforgiftning kan i verste fall være dødelig, og nikotinholdige produkter bør derfor oppbevares utenfor rekkevidde for små barn, på lik linje som andre farlige stoffer. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #19 Skrevet 4. juli 2012 TS. Er en dårlig mor. stakkars barn hva hvis hun hadde åpnet den og spist det eller noe? :O SYKT at du synes det er morsomt..har lest selv om noe lignende om en unge som fikk i seg snus.. ikke bra :'( Anonym poster: dab3feba1103aac64a1df758bdfc68ed Anonym poster: dab3feba1103aac64a1df758bdfc68ed 1
Bonito Skrevet 4. juli 2012 #20 Skrevet 4. juli 2012 Jeezes... Det er jo ikke måte på hvordan enkelte klarer å ta av her inne. Det høres jo ut som TS har sperret barnet inne på ett rom med fri tilgang på snus, røyk og sprit. Jeg syntes vi sporenstreks burde innføre regler om at barna burde være pakket i bobleplast og oppbevart på sterile rom.... bare sånn for å være sikker. Ja jeg vet jeg overdriver, men det gjør jaggu noen av dere her også. Det står ingenting skrevet om at barnet er uten oppsyn, eller at TS lar barnet beholde snusboksen. Greit, legg snusboksen ett annet sted. Men å kalle TS en dårlig mor syntes jeg er å gå ganske langt over streken. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå