Koe Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 På en tråd på Språk-forumet diskuteres ny-ordtaket i stormens hete, hjemmesnekret av i kampens hete og i stormens øye. Jeg synes det er veldig gøy med sånne nye og (litt vel) kreative vrier, så jeg lurer på om dere har flere gode, eller ekstra irriterende? Noen morsomme: - å skjære alle over en lav sko - å bevege seg på grunt vann - å mele sin gamle mor Ikke helt ordtak, men nært nok: - og vi folder våre hoder i bønn (sitat Rolv Wesenlund) 2
Minya Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 (endret) Den brua skyter vi når vi kommer over den Ugler i potetmosen I nøden spiste fanden nakne damer som ikke spant Edit; Skyt ikke fuglen før bjørnen er skutt (datt plutselig ned i hodet på meg, make no sense ) Endret 2. juli 2012 av Minya 1
TheHairyToothfairy Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 ikke gjør idag det du kan få bror din til å gjøre i morgen. 4
Gjest _La Femme Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Den brua skyter vi når vi kommer over den Ugler i potetmosen I nøden spiste fanden nakne damer som ikke spant Edit; Skyt ikke fuglen før bjørnen er skutt (datt plutselig ned i hodet på meg, make no sense ) Makes good sense. Hvis du er i skogen og du har med deg ei rifle med ei kule, kan du ikke bruke den ene kula på å skyte en fugl i tilfelle det kommer en bjørn etterpå. Du kan jo ikke skyte bjørnen fordi du brukte den eneste kula på fuglen, og da sitter du i det.... "Hvorfor leve på luft og kjærlighet, når du kan leve på sjokolade med luft og kjærlighet." 2
TheHairyToothfairy Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 gjort er gjort, spist er spist og pult er pult. 3
Transelise Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 En berer ikke tungt dem som kommer fra polet. Fordi det er dyrt, eller 4 kilo sten er tyngre enn 4 kilo sprit/vin. 1
yes2yes Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 Når katten er borte er musene og. Den skjønner jeg aldri noe av, tross at jentungen i gamlegården har sagt det utallige ganger.
Gjest Koala Lompa Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Gjort er gjort og elg er elg. Har også hørt; Passer som fot i hanske...passer jo ikke i det hele tatt.
TheHairyToothfairy Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 det lyset du ser i enden av tunnellen, det er ikke håpet... det er vogntoget mitt i 80 km/t imot deg, GI PLASS! min humoristiske fetter fikk dette lakket på første vogntoget mitt etter uheldig møte mellom en italiensk campingbil og hengeren min på haukeli.
Gjest Bud Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Å holde tunga i rette munnen (passe sine egne saker) Ha skjegget fullt av postkasser ( bæsja skikkelig på leggen) 1
Gjest Bud Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 det lyset du ser i enden av tunnellen, det er ikke håpet... det er vogntoget mitt i 80 km/t imot deg, GI PLASS! min humoristiske fetter fikk dette lakket på første vogntoget mitt etter uheldig møte mellom en italiensk campingbil og hengeren min på haukeli. Ikke si at du er en av omtenksomme idiotene som har sperra lastebilen på 80 km/t i protest for den dårlige vegstandarden?!
Gjest Uanonymbruker Skrevet 3. juli 2012 #13 Skrevet 3. juli 2012 Når katten er borte er musene og. Den skjønner jeg aldri noe av, tross at jentungen i gamlegården har sagt det utallige ganger. Det betyr at katten har spist musene og da er det ingen vits i år være der mere. Graset er alltid grønnere hos den som vanner forresten. 1
TheHairyToothfairy Skrevet 3. juli 2012 #14 Skrevet 3. juli 2012 Ikke si at du er en av omtenksomme idiotene som har sperra lastebilen på 80 km/t i protest for den dårlige vegstandarden?! jeg bremset, jeg! det gjorde ikke italieneren, han hengte seg bokstavelig talt opp i bredden på hengeren min og rev av hele siden. jeg satt med facepalm og nordnorsk bannskap.
Gjest Bud Skrevet 3. juli 2012 #16 Skrevet 3. juli 2012 jeg bremset, jeg! det gjorde ikke italieneren, han hengte seg bokstavelig talt opp i bredden på hengeren min og rev av hele siden. jeg satt med facepalm og nordnorsk bannskap. Måtte vært et syn for guder
TheHairyToothfairy Skrevet 3. juli 2012 #17 Skrevet 3. juli 2012 "Du er ikke den skarpeste gaffelen i skuffen." Den har jeg mange variasjoner av ^^ "Ikke det skarpeste skuddet i riflen" "ikke det største prosjektilet i kanonen" "ikke den raskeste sædcellen i bygda" 1
Minya Skrevet 3. juli 2012 #18 Skrevet 3. juli 2012 Han fant ikke akkurat opp kruttet, men stod midt oppi det da det smalt. Evt variasjonen; han er ikke den skarpeste skjea i skapet, men stod midt i da det smalt. Du er ikke akkurat noe å henge på juletreet, er du vel! (litt usikker på hvor den oppstod)
Gjest Stille vann Skrevet 5. juli 2012 #20 Skrevet 5. juli 2012 "H*n er ikke den salteste nøtta i posen" 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå