Gå til innhold

Renovering av bad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal nå renovere mitt mikroskopiske bad (i underkant av 1,60m x 1,50m) og lurer på om noen har erfaringer med en del løsninger:

:dusje: Det har nå blitt populært med disse store overdimensjonerte dusjhodene fastmontert på dusjarmatur, og som renner rett ned, altså verikalt, og ikke i vinkel. De blir vel ofte kalt water fall eller rain fall el.l.

Er det noen som har erfaring med disse? De er lekre, men det må jo være upraktiskt siden det må være så godt som umulig å unngå å få vann i hode? :klo:

Ofte har de også en løs hånddusj påmontert.

Og hva med dusjhodene som ser ut som små sylindere. Kan de være brukbare?

Her er et eksempel.

Videre lurer jeg på om noen har erfaring med å monterer servantmøbel (vask påmontert skap) helt inn i et hjørne? Er det upraktiskt? Vi det oppstå fuktproblemer og forråtnelse mellom møbelet og veggen? (Alle veggene vil bli flislagt.)

Ellers lurer jeg på erfaringer med vasker:

De som er montert "forhøyet", slik at utløpet av vasken er i høyde med benken, må være upraktiske å holde rent? Det vil være vanskelig å vaske helt inntil vasken og det vil sikkert være søl som renner ned på yttersiden av vasken og samles som gørr helt innerst, der man ikke kommer til med klut?

Og hva med vasker med grunne vaskebasseng? Det må jo sprute noe fryktelig?

Mange vasker har nå store, store vaskebasseng, men bare rundt 5 cm dype. Hva er hensikten? I stedet for å ha plass på kanten av vasken for å sette i fra seg ting, er et bredt vaskebasseng ikke nyttig for noe? Og det er vel ikke mulig å håndvaske noe i slike grunne vasker?

Jeg har en liten mistanke om at disse nye designene bare er mote for motens skyld, men ikke særlig funksjonelle i praksis... Og det er alltid kjedelig å oppdage slikt i etterkant. :klaske:

Videre lurte jeg på om det finnes smarte løsninger til dusjen slik at man kan fylle opp vaskebaljer og bøtter, uten å måtte stå å holde dusjhodet mens baljen fylles? (De gamle utslagsvaskene hadde jo sin funksjon!)

Hvis noen ellers har forslag for supersmarte løsninger for knøttsmå bad, vil jeg være evig takknemlig. :takke:

Anonym poster: 2b61893bf310a1ac1a344a65ba6967a4

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Virker som om du har god oversikt og ideer allerede.

Jeg har bare et spørsmål. Siden du nevner at badet er lite, skal ikke et stort dusjhode være upasselig på grunn av størrelse?

Når det gjelder vasken, så har du et poeng: mange tenker først og fremst på utseende og ikke praktiske løsninger. Horfor ikke gå for mer tradisjonele vasker?

Samtidig, så virker det som om du er veldig interessert i fine, unike baderomsløsninger. Prøv å finne noen bilder på nettet. Her er noen ideer.

2635713.bzp3rszl1kow00c4c8s4ow8w0.8fmh5ekom0sgc4cg88ookss0o.th.jpeg

2436248.jpg

dizain-vannoi-foto.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill Wei Wei. Ja, jeg leter til øyet blir stort og vått på internet etter gode løsninger. Det godt å høre at du også mistenker alle disse spesielle designene at det er utseende og ikke funksjonalitet som har vært avgjørende.

Jeg har nemlig lurt på om disse designene i virkeligheten fungerer bra, og at det er bare jeg som ikke har forstått det. Kunne være morsomt å høre om erfaringer fra noen som bor med slikt design!

Anonym poster: 2b61893bf310a1ac1a344a65ba6967a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...