Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har søkt om dagpenger og fått avslag fordi vi svarte nei på et spørsmål om han var villig til å flytte for å ta arbeid, vi skrev da at årsaken var barn på skole (skal i 1.klasse )og barnehage,men at kommunnene rundt Oslo var greit.. Nå har han fått avslag pga det.. Men når jeg leser i lovene og forskriftene står det at dersom barna er små så kan de bruke skjønn... Hva gjør vi å? Kan han søke på nytt? Eller skal vi klage..? :sukk::natti:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde oss...

Han må rett og slett søke på¨nytt, og krysse av for at han er villig til å flytte hvor som helst, selv om det ikke stemmer.

Nav kaster ytterst skjelden jobber etter folk, og han kan hvis dette skulle skje takke nei på grunnlag av små barn.

Lykke til i jobbjakten:)

Anonym poster: 695517f87a69846780abe2f12882852c

• Liker 2
Skrevet

Men måtte dere da hente inn alle papirer på nytt, eller bare selve søknaden?

AnonymBruker
Skrevet

Det holdt med selve søknaden, og ett notat om at resten var sendt inn sist..

AnonymBruker
Skrevet

Det holdt med selve søknaden, og ett notat om at resten var sendt inn sist..

Skrevet

Det samme skjedde med en venninne av meg, så hun tok kontakt med en saksbehandler på NAV og ble fortalt at spørsmålet var en "formalitet" og at hun var nødt til å svare ja for å få penger.. Merkelig system, men hun svarte at hun var villig til å flytte, og da kom dagpengene...

NAV oppfordrer jo til at du skal komme med feilaktige opplysninger :nocomment:

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo uansett de aller færreste som er nødt til å flytte på seg, men i tilfeller hvor man bor der ingen skulle tru at nokon skulle bu og har en utdannelse som det er skrikende behov for i en by et annet sted i landet blir man nok bedt om å bevege seg. Vil tro dette ikke skjer særlig ofte, dog. Men jeg skjønner jo at NAV stiller slike krav.

Anonym poster: b0498fd8ae8e190a02697ca047c644cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man MÅ svare ja på at man er villig til å flytte, ellers får man ikke ei krone. Bare gjør det, og ta eventuelle flyttekrav når de måtte komme. Mest sannsynlig får han ikke krav om å flytte, og om han får det så kan han søke "fritak" på grunn av sine familiære forpliktelser.

Anonym poster: 0b18186325c70f83b3d8eabdfa4e2f5d

Skrevet

Hvis du har barn under 1 år kan du krysse av for nei og allikevel motta dagpenger. Så fort barna har fylt 1 må du være villig til å flytte på deg. Latterlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...