FantasDick Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Jeg fikk akutt lyst på gulrotkake, og istedet for å ende opp med en 1-2-3-pakke som jeg pleier, trenger jeg heller verdens beste, idiotsikre oppskrift på den saftigste gulrotkaka som finnes! Jeg liker at den er saftig, full av smak og har et tykt lag med ostekrem på toppen. Passer den også til en springform (jeg har mange størrelser) er jeg deg evig takknemlig.
Gjest cool_water Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 (endret) Jeg har fått mye skryt for denne gulrotkaken her Gulrotkake 4 egg 2,5 dl sukker piskes til eggedosis 3 dl hvetemel 2ts kanel ½ ts malt ingefær 2 ts bakepulver 1ts vaniljesukker 1-1,5 dl olje 5 dl revet gulrot Visp eggedosis, bland i det tørre og rør det jevnt. Til slutt tilsettes olje og gulrot. Stekes ved 180 grader i ca. 40 minutter. Ostekremen has på avkjølt kake til slutt Gulrotglasur til stor rund kake: 200 g kremost naturell 100 g smør, best med meierismør 2 ts vaniljesukker 350 g melis Litt sitronsaft Bland alt sammen til en jevn glasur . Kaken passer til den største runde formen jeg har, vet ikke helt hvor mange cm den er, glasuren har jeg fått av en baker, og syns den er fantastisk god! Endret 3. juli 2012 av cool_water
Gjest navnelapp Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Her er mi oppskrift, den går i ei 20x30 cm langpanne, slike du får kjøpt med lokk. Har du den i ei ovnslangpanne vert den litt lågare. Den kan også brukast til muffins. :-) Ein viktig forskjell ift cool_water si oppskrift er at eg har litt salt i. Med olje som feittstoff vert kaka smaklaus utan det saltet, syns eg.
Gjest gulfugl Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Lagde denne i helgen. Veldig god, og passer i springform. Godt med sitronsmak i glasuren også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå