Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så har jeg gjort det store, jeg har måtte si opp den gamle jobben min fordi jeg fikk tilbud om en ny jobb med mye større stillingprosent. Jeg fikk tilbudet om ny jobb for ca 3 uker siden, rett før sjefen min dro på ferie. Jeg fikk ikke sjanse til å si opp jobben min før hun var dratt på ferie, så jeg gav selvsagt oppsigelsen til en annen arbeider før den 30 juni. Og jeg har en måned oppsigelse, ergo skal jeg være ferdig 31 juli. Nå ringte sjefen min meg og ville prate med meg om vakter osv.

For jeg er satt opp på vakter i august også, men er jeg pliktig til å jobbe dem når det er en måned oppsigelse? Og har hun rett til å bli sint på meg? Og hva bør jeg si, forklare og gjøre situasjonen bedre, jeg ønsker ikke dårlig stemning den siste tiden jeg skal jobbe der.

Anonym poster: c3bc1535696378d277019b37fc5b7ee7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke pliktig til å jobbe etter oppsigelsestiden har gått ut nei.

Anonym poster: 0d5ec6fa76b9899bbfcb06bf10f529bd

• Liker 2
Skrevet

Du er sikker på at sjefen fikk beskjed at du leverte oppsigelse til hans/hennes stedfortreder da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om sjefen ikke fikk beskjed av stedfortrederen er jo ikke dette TS sitt ansvar.

Du må ikke jobbe etter at oppsigelsestiden har gått ut, nei.

Anonym poster: 72964dc4ae5d9d21d7e860dda1cb6c7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er sikker på at sjefen fikk beskjed at du leverte oppsigelse til hans/hennes stedfortreder da?

Vi har ingen stedfortreder, i så fall var det meg selv. Men sjefen visste før hun dro på ferie at jeg hadde fått en ny jobb, og at jeg hadde takket ja til den. Eneste var at det kunne være muligheter for å beholde den gamle stillingen min + den nye jobben. Men siden den gamle sjefen min ikke gav noe tilbakemelding på dette, så ble jeg nødt å si opp den stillingen som jeg hadde der.

Men nå er jeg litt redd for at hun vil være sur og irritert mot meg når jeg møter hun igjen, for å prate om de siste vaktene framover. Jeg vil jo ikke sitte henne i en dårlig situasjon, men jeg har en forpliktelse overfor den nye jobben min føler jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen stedfortreder, i så fall var det meg selv. Men sjefen visste før hun dro på ferie at jeg hadde fått en ny jobb, og at jeg hadde takket ja til den. Eneste var at det kunne være muligheter for å beholde den gamle stillingen min + den nye jobben. Men siden den gamle sjefen min ikke gav noe tilbakemelding på dette, så ble jeg nødt å si opp den stillingen som jeg hadde der.

Men nå er jeg litt redd for at hun vil være sur og irritert mot meg når jeg møter hun igjen, for å prate om de siste vaktene framover. Jeg vil jo ikke sitte henne i en dårlig situasjon, men jeg har en forpliktelse overfor den nye jobben min føler jeg.

Hvem leverte du oppsigelsen til, da?

Anonym poster: f373e45737d40b118f38736ef8fd7bef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var den andre arbeideren tildelt oppgaven å skulle gjøre slike lederoppgaver i hennes fravær? Dette kan spille inn på om oppsigelsen ble korrekt levert eller ikke. Hvis oppsigelsen egentlig ikke ble levert til rett person, så kan dette medføre om at du må jobbe der.

På en annen side så har du jo gitt beskjed om at du går over i ny jobb, og du har også luftet ideen om du kan beholde gammel jobb + den nye, og ikke fått tilbakemelding på denne. Alt i alt mener jeg at sjefen burde ha konferert med deg før hun dro på ferie da hun allerede visste at du skulle i ny stilling og at det nødvendigvis får følger for vaktplanen for din del.

Anonym poster: 98cf45c3be61a0efd52747767b846040

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvem leverte du oppsigelsen til, da?

Anonym poster: f373e45737d40b118f38736ef8fd7bef

Jeg leverte den til en annen medarbeider, en som har jobbet der i mange år. I og med vi ikke har hatt noe erstatter for sjefen, er det jo litt vanskelig å levere den til noen korrekt person. :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Var den andre arbeideren tildelt oppgaven å skulle gjøre slike lederoppgaver i hennes fravær? Dette kan spille inn på om oppsigelsen ble korrekt levert eller ikke. Hvis oppsigelsen egentlig ikke ble levert til rett person, så kan dette medføre om at du må jobbe der.

På en annen side så har du jo gitt beskjed om at du går over i ny jobb, og du har også luftet ideen om du kan beholde gammel jobb + den nye, og ikke fått tilbakemelding på denne. Alt i alt mener jeg at sjefen burde ha konferert med deg før hun dro på ferie da hun allerede visste at du skulle i ny stilling og at det nødvendigvis får følger for vaktplanen for din del.

Det var ingen som har vært tildelt denne oppgaven, siden jeg jobber i en butikk, selv om det burde være det, og om det hadde vært noen ville jo den personen vært meg selv, siden jeg hadde hovedansvaret for å få sendt av timene til lønn, email osv.

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk ikke så bra i dag når jeg snakket med den gamle sjefen min :tristbla:

Hun gav meg veldig dårlig samvittighet, og presset meg til å si ja til de vaktene jeg hadde blitt satt opp på ut august :tristbla:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, loven sier jo at jeg bare har en måneds oppsigelsestid, dette er her er helt forferdelig :tristbla:

Jeg vel jo gjerne tilfredstille begge parter, den nye arbeidsplassen og den gamle, men jeg liker ikke å bli presset, og liker ikke at folk bruker samvittigheten min til å få viljen sin :(

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tok du ikke en telefon til henne, da? Trodde du at kollegaen din ringte henne på ferie, eller visste du at hun ikke ville få beskjed?

Man må jo få sagt opp til rett person, og selv om hun var på ferie ville en sms, mail eller telefon antagelig nå henne, eller? Iallefall i løpet av de tre ukene du har gått og ruget på den oppsigelsen.. ;)

Anonym poster: 199ecf3baf441ddd4540348fe23f704d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tok du ikke en telefon til henne, da? Trodde du at kollegaen din ringte henne på ferie, eller visste du at hun ikke ville få beskjed?

Man må jo få sagt opp til rett person, og selv om hun var på ferie ville en sms, mail eller telefon antagelig nå henne, eller? Iallefall i løpet av de tre ukene du har gått og ruget på den oppsigelsen.. ;)

Anonym poster: 199ecf3baf441ddd4540348fe23f704d

Hun fikk jo beskjed før hun dro på ferie at jeg hadde fått ny jobb, det var jo hun som ikke gav meg noe tilbakemelding om jeg kunne forsette i jobben, så hun gav meg ikke akkurat noe annet valg enn å si opp, og med tanke på at hun var tilbake rett over helgen fra jeg leverte oppsigelsene så ville jeg ikke forstyrre henne på ferien.

AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt TS, jeg skjønner faktisk ikke problemet ditt akkurat nå. Lar du deg virkelig "presse" til å ta vakter du ikke vil ha, på en arbeidsplass det virker som om du ikke engang trives noe særlig ved? Som man reder ligger man, og det er tydelig at sjefen din har mye mer bein i nesa enn deg, og vet at du kan manipuleres dit hun vil, uten at det får noen som helst konsekvens for sjefen. Selv om dette strengt tatt kan anses som lovbrudd fra hennes side kommer vel neppe du til å si noe imot, ei heller melde det til Arbeidstilsynet. Nå har du tatt på deg vaktene, helt frivillig, og du har ikke noe mer å sippe om. Dette er fullt og helt din egen skyld.

Anonym poster: c6845de5df558ab88997f53ac17937f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt TS, jeg skjønner faktisk ikke problemet ditt akkurat nå. Lar du deg virkelig "presse" til å ta vakter du ikke vil ha, på en arbeidsplass det virker som om du ikke engang trives noe særlig ved? Som man reder ligger man, og det er tydelig at sjefen din har mye mer bein i nesa enn deg, og vet at du kan manipuleres dit hun vil, uten at det får noen som helst konsekvens for sjefen. Selv om dette strengt tatt kan anses som lovbrudd fra hennes side kommer vel neppe du til å si noe imot, ei heller melde det til Arbeidstilsynet. Nå har du tatt på deg vaktene, helt frivillig, og du har ikke noe mer å sippe om. Dette er fullt og helt din egen skyld.

Å, klapp igjen. Ja, det er sikkert arbeidstakeres skyld at noen sjefer oppfører seg som psykopater og bruker hersketeknikker. Men du er vel en av disse ustabile sjefene selv tenker jeg...

AnonymBruker
Skrevet

Å, klapp igjen. Ja, det er sikkert arbeidstakeres skyld at noen sjefer oppfører seg som psykopater og bruker hersketeknikker. Men du er vel en av disse ustabile sjefene selv tenker jeg...

Det er det ingen som har påstått, er det vel? Man har imidlertid seg selv å takke dersom man ikke gjør noe for å bedre sin egen situasjon. Det er tross alt et valg å "sitte på gjerdet" også. Folk som bruker hersketeknikker finnes overalt, for eksempel i form av anonyme brukere på et forum på internett som kommer med nedlatende utsagn av typen du kommer med i ditt innlegg. Dette burde du muligens holde deg for god til, men jeg forstår at det blir fristende å ty til den slags "løsninger" når du ikke har noe annet å komme med enn personangrep. :regn:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...