Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vurderer å søke på jobb som nattevakt i resepsjon på et hotell,

det er 7 dager på og 7 dager av.

Noen som har erfaring eller vet hva lønna kan tenkes å ligge på?

(Har null erfaring fra denne type jobb fra før, bare så det er sagt.)

Håper på svar :)

Anonym poster: 069cc7c6085cdd19c39cfdfe5ea9fbe6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjente 106 kroner timen (eksl tillegg for helg/kveld/natt) for 5-6 år siden. Var ufaglært.

Anonym poster: d41e71ca85cd252fdf0a37158af4435b

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer har en slik jobb, nøyaktig samme skift. Hans gjennomsnittslønn inkludert alle nattillegg er ca 205 kroner timen. :)

Anonym poster: 46bd2a55f2d8337214a5b6505a2e4dfb

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer har en slik jobb, nøyaktig samme skift. Hans gjennomsnittslønn inkludert alle nattillegg er ca 205 kroner timen. :)

Samme AB som ovenfor her. Min samboer jobber som vekter. Hvis du er direkte ansatt av hotellet, så tjener du mindre.

Skrevet

Jeg tjente 144,- timen som nattevakt på et hotell på nyåret her. Hadde også tillegg for aktiv vakt, dvs. jeg hadde flere krevende arbeidsoppgaver i løpet av natten som f.eks støvsuging, rigging av flere møterom og ordne i stand frokostbuffet. Var ikke store tillegget nei, kanskje en 10,- i timen ekstra. Var virkelig ikke værdt det! Aktiv jobbing på natta er mye mer krevende enn aktiv jobbing på dagen. Håper hotellet du skal jobbe ikke har sånn ordning :)

AnonymBruker
Skrevet

Er dette på Gardermoen?

Anonym poster: c6473c61d6a335c43904004b9db03620

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg jobber som nattevakt på hotell, en uke på og en uke av.

Har fagbrev i resepsjonsfaget, og noen års annsienitet. Ifra kl 24-06 ligger lønna mi på ca 206 kr timen. (med tillegg.)

Tillegg for manuelt arbeid er ikke stort- 35 kr. (eller mulig det har steget til 37 kr nå i år...) Og vanligvis har jeg en hel del å gjøre. Foruten resepsjonsarbeid innsjekk, (er som regel bare 2-3 igjen når jeg kommer på jobb...) bestille taxi, ordne vekking og svare på diverse spm, så har jeg:

-ansvar for hele hotellet vedrørende sikkerheten,

-går låserunde og sjekker samtidig at alt er i orden, slukker lys, lukker vinduer osv.

-hjelper servitørene i restauranten med å rydde opp og dekke på til frokosten

-hjelper til i oppvasken

-setter på plass vinglass, kaffekopper, asjetter, bestikk ++

-går over uterestauranten og setter på plass bord og stoler, tar inn askebegre, ølglass, puter og pledd, slår av varmelamper og tar inn markiser

-tar søppelet på kjøkkenet ut, eller setter det ut i gangen og tar i nye poser

-tørker over alle bord, baren og setter i nye telys

-støvsuger baren, restauranten og ved behov lobbyen og de møterommene der kurset begynner tidlig.

-rigger til møterom, lager ulikt oppsett, hestesko, klasserom, kongebord osv.

-fyller på i brusskapene ved behov

- sjekker at alt er fylt på til frokosten

-lager matpakker til de som skal reise tidlig (før frokost)

-lager i stand frokostbuffet (steke brød, koke kaffe, steke bacon, lage eggerøre, sette ut pålegg, meierivarer, u name it.)

-tenner lys i resepsjonen og restauranten, setter på rolig musikk, henter inn dagens aviser, hilser på de første frokostgjestene

-setter meg i resepsjonen den siste halvtimen etter første servitør er kommet, og tar eventuelle tidlige utsjekk.

-hjem og sove!

Som dere ser er det ingen "latmannsjobb" å være nattevakt på hotell med manuelt arbeid. Energinivået er labert, så derfor trenger jeg et par pustepauser for ikke å bli fullstendig utslitt.

Hvor lenge man holder ut i en slik jobb er variabelt, men jeg har inntrykk av at de fleste etterhvert må få seg noe arbeid på dagtid. Nattarbeid går veldig utover det sosiale livet ellers, og det er vanskelig å snu døgnet til normal rytme etter å ha vært våken hele natta frem til klokka 8-9 i ei heil uke.

Men trives du godt i eget selskap, kan jobbe selvstendig, er ansvarsfull og et utpreget b-menneske, er det bare til å søke ;)

Anonym poster: ed8cdc6413674e275a189734eb4c2abb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...