Gå til innhold

tips til hvordan fotografere klær som skal selges på nettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal selge 3 ganske dyre designerplagg.

Alle er vanskelig å vise ordentlig på et foto (uten at noen har klærne på seg)

Alle 3 plaggene har "krympet" :fnise: , så jeg får dem ikke på meg.

Ingen av mine venninner har riktig størrelse.

Jeg har i mitt liv sett massevis av kreative og stilige måter å vise frem klær på i diverse utstillingsvinduer, men akkurat nå kommer jeg ikke på noen idéer :sjenert:

Plaggene er:

1. Kort, tynn sommerkjole med halterneck (ikke utringning foran), dyp utringning i ryggen (Versace)

2. 1 kort sommerkjole med "figursydd" brystparti, høy splitt bak, brede stropper over skuldrene. Noe utringet rygg. (Dolce & Gabbana)

3. 1 jumpsuit/romper (kombinert shorts+topp). Toppen er herrevest-aktig foran, og bak er det det halvåpen rygg helt ned til der shortsen begynner - men med 3-4 regulerbare spenner som går på tvers over ryggen. (Jean-Paul Gaultier)

Skulle jo helst vært fotografert på en byste eller utstillingsdukke, men det har jeg ikke tilgang på. Jeg har prøvd å legge dem ned på gulvet og ta bilder. Og har prøvd å ta bilder mens de henger på en kleshenger. Men plaggene ser bare helt "feil" ut. Spesielt plagg 1 og 3 der baksiden av plagget er så viktig.

Noen idéer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Du kan enten finne et bilde av de plaggene på nettet og bruke dem, ellers så kan du ta bilder fra flere vinkler mens klærne henger eller ligger.

Se gjennom Finn annonser for å få litt inspirasjon.

Skrevet

Du kan enten finne et bilde av de plaggene på nettet og bruke dem, ellers så kan du ta bilder fra flere vinkler mens klærne henger eller ligger.

Se gjennom Finn annonser for å få litt inspirasjon.

Takk for svar :)

Jeg har bladd meg gjennom hundrevis av sider på Google Images, men uten å finne plaggene.

Bildene på Finn synes jeg stort sett er dårlige (bortsett fra der bilder er hentet fra nettet :) ). Plaggene (når ikke det er brukt modell) er stort sett fotografert "flate", f.eks. at de ligger helt flatt eller at de henger flatt på en kleshenger. Og det fungerer ofte dårlig på plagg som har mange spesielle detaljer.

Prøvde nå å "tre" klærne inn på et rør som jeg fant i kjelleren. Dvs. at røret er der skulderen skal være. Det ble faktisk ganske brukbart, det ble litt volum i plagget. Men er ikke helt fornøyd enda. Får vel tenke litt videre. Kanskje ta meg en tur på vindus-shopping og se om jeg får noen idéer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...