^me^ Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 (endret) hva gjør du for å føle deg og se bra ut? da mener jeg: - hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? - har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? - har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? - hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? - er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? Endret 2. juli 2012 av ^me^ 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Jeg har kun en velvære-time på mitt eget bad hver søndag. Da er det dusj med scrub av kroppen. Vasker og kurer håret. Barberer legger, bikinilinjen og under armene. Ansikt-scrub tas også. Smører meg inn med body-lotion. Bruker dusjolje, Wella til hår, Green people til scrub og Nivea bodylotion. Anonym poster: 677d638d58903ed82a581e667a40b86f 1
^me^ Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2012 (endret) jeg kan jo egentlig svare på mine egne spørsmål: - hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? jeg bruker egentlig bare the body shop sine produkter (inkl. sminke). fordi at jeg synes de er bra, lukter godt, god kvalitet og de er IKKE testet på dyr, noe av den største grunnen til at jeg valgte TBS. du støtter også andre ting ved å kjøpe BTS produkter som amnesty og fair trade. - har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? tja...jeg prøver å unne meg noen massasjetimer i året, et par frisørtimer i året, men ellers ikke noe annet. - har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? dette må jeg bli seriøst flinkere på!jeg har fotbad, fotpleieprodukter, peelinger og slik, men jeg bruker de for skjeldent!klipper negler og lakker dem samtidig, shaver meg når det trengs, men ikke noen fast rutine altså..dessverre.. - hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? hudrens vet jeg dessverre nesten ikke hva er...jeg bruker bare facialwipes til å fjerne sminke med...peeling tar jeg ca en gang i uken i dusjen. hårkur har jeg ikke brukt på flere år!faktisk! - er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? gode kremer og ting og tang fra TBS gjør at jeg føler meg vel Endret 2. juli 2012 av ^me^
Gjest yojo Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 - hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? Bruker Md Formulations hudpleieserie. Kjøper alt av dette merket, dagkrem, serum, øyekrem, nattkrem, maske, skrubb og sminkefjerner.. Bytter på å bruke shampo fra Loreal og Tigi... - har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? Jeg går fast til frisøren hver 5-6 uke. Tar pedikyr hver 4-5 uke ca. Fotbehandling tar jeg på spa ca 2 ganger i året, massasje og ansiktsbehandling kanskje 6.. Ikke tenkt over det før. Steller også bryn hver 5-6 uke. - har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? Har ikke noen faste rutiner på dette, men ta jo hårkur noen ganger i uken, skrubb osv.. - hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? Pleier jo huden min hver morgen/kveld. Hårkur noen ganger i uken, ansiktspeel 2 ganger i uken ca. - er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? Da bruker jeg vel mer tid og penger på spa behandlinger tenker jeg
^me^ Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2012 (endret) Jeg går fast til frisøren hver 5-6 uke. Tar pedikyr hver 4-5 uke ca. Fotbehandling tar jeg på spa ca 2 ganger i året, massasje og ansiktsbehandling kanskje 6.. Ikke tenkt over det før. Steller også bryn hver 5-6 uke. åh,jeg misunner deg!jeg skulle gjerne gjort det samme som deg, bare om jeg hadde hatt penger til det... Endret 2. juli 2012 av ^me^
Gjest Uanonymbruker Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 hva gjør du for å føle deg og se bra ut? da mener jeg: - hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? Av hårprodukter så bruker jeg shampo, balsam og kur fra Joico, detangler fra Tigi og dyprens fra KMS. Av hudprodukter bruker jeg dagkrem med spf fra Matis, Rens fra decleor, nattkrem fra decleor, maske fra MDf og Decleor, scrub fra MDf og serum fra matis. Og fuktighetsolje og dusjolje fra Burts Bees - har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? Da jeg bodde i byen så fikk jeg alt gjort regelmessig, nå bor jeg på landet så jeg holder det simpelt. Eneste jeg gjør er å dra til frisøren en gang i mnd for å farge vipper og bryn. Resten tar jeg meg av selv på badet. - har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? Hver lørdag og onsdag har jeg spa-dag. Da er det scrub, maske, hårkur, maikyr/pedikyr, voksing/epilering/napping. - hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? To ganger i uken er rutinen min - er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? Det som er nevnt overfor er det jeg tar meg råd til. Men jeg gjør jo mye gratis for å føle meg vel, ut på tur med hunden, smile masse, koser masse under pleddet Og jeg holder huset mitt rent og ryddig. Jeg føler meg ikke vel om jeg vet det er mye jeg burde gjort.
Gjest yojo Skrevet 2. juli 2012 #7 Skrevet 2. juli 2012 åh,jeg misunner deg!jeg skulle gjerne gjort det samme som deg, bare om jeg hadde hatt penger til det... Har bekjente som driver med dette, så er heldig å få litt rabatter
miaw Skrevet 2. juli 2012 #8 Skrevet 2. juli 2012 hva gjør du for å føle deg og se bra ut? da mener jeg: - hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? Bruker md formulations sine produkter, og gioavani shampo og balsam. Bruker også kerastase hårolje - har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? Går til frisøren hver 3 mnd ca. Går ikke til noe ellers, bortsett fra til kiropraktor, men det har ingenting med velvære å gjøre.. - har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? - Når jeg er hjemme alene så liker jeg og vaske huset slik at det er helt rent, rydde alle sakene sånn at alt jeg har er i orden, gå/jogge meg en tur, ta meg en god dusj, ta på ansiktsmaske og sette i hårkur, lage meg sunn middag og deretter sette på en film. Dette skal jeg gjøre nå! er ganske deppa nå, men dette tror jeg vil få opp humøret - hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? Hudrens aldri gjort, peeling et par ganger i uka, og hårkur et par ganger i uka - er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? Få nok aktivitet! Vær ute mye nå på sommeren! Spis sunt, og kutt vekk alle mennesker som bare gir deg dårlig energi. Dette gjør at jeg føler meg vel ivertfall 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #9 Skrevet 2. juli 2012 Hei TS, så i den andre posten at du likte the Body Shop produkter, men om punktet med dyretesting er viktig for deg så eies dessverre Body Shop av Loreal som er en versting innen dyretesting. Tenkte bare jeg skulle tipse. hva gjør du for å føle deg og se bra ut? da mener jeg: - hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? Av hudprodukter går det stort sett i Matis, Decleor og MD Formulations fordi det er det som har virket best så langt av alt jeg har prøvd opp gjennom årene. Har alltid hatt problemhud, så gode produkter er høyt på prioriteringslisten. Av hårpleie går det både i dyrt og billig, ikke landet på noe fast enda, men felles er at jeg kun går for sulfat og silikonfri shampo/balsam. - har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? Unner meg frisør tre ganger i året (februar, juni og oktober), men stort sett alltid hos lærling for å få det litt rimeligere. Jeg har tykt hår som i tillegg vokser fort, så tar ikke sjangsen på å klippe selv, da det må klippes opp for å se ok ut. Ellers begynte jeg å ta brazilian en gang i måneden i utlandet, det ønsker jeg å fortsette med selv om det sannsynligvis er dyrere her hjemme. - har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? Har ingen fast tid, men prøver å fordele det fortløpende utover uken etter et noenlunde mønster. - hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? Hudrens morgen og kveld, peeling 1-2 ganger i uken, hårkur er jeg dessverre ikke flink med, men bruker pleiende leave-in etter hver hårvask. - er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? Det har vært veldig varierende, men motto for mitt nye liv er å unne meg skikkelig sunn mat, trening og opplevelser/reiser jeg virkleig har lyst på. Ellers oppdaget jeg på reisen hvor deilig det var å ha få ting, og hvor lite jeg faktisk brukte (brukte bare halvparten av klærne jeg hadde pakket f. eks.). Så det å rydde og kvitte seg med alt unødvendig både fysisk (og mentalt) er også prosesser som er viktig for meg, og som jeg gleder meg til å fortsette på da det for meg gir en veldig tilfredsstillende ro. Anonym poster: e728f078361165f30560569c632db052
^me^ Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2012 Hei TS, så i den andre posten at du likte the Body Shop produkter, men om punktet med dyretesting er viktig for deg så eies dessverre Body Shop av Loreal som er en versting innen dyretesting. Tenkte bare jeg skulle tipse. Anonym poster: e728f078361165f30560569c632db052 har du sett dette? http://www.thebodyshop-usa.com/values-campaigns/against-animal-testing.aspx
Alina X Skrevet 2. juli 2012 #11 Skrevet 2. juli 2012 - hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? jeg bruker balsam og av og til shampoo fra frisørsalong, og bruker arganolje i håret et par ganger i uken. Hudprodukter så bruker jeg argan olje, dusjsåpe fra yves rocher og hjemmelaget skrubb. - har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? Nei, frisøren går jeg til når jeg vil klippe opp håret, anlegge lugg etc, går ikke dit for å klippe tuppene, da tuppene mine sjeldent blir sprukne og håret mitt vokser greit. Manikyr og pedikyr gjør jeg bare selv, og jeg bruker spikermatte som massasje , gjør vondt i begynnelsen men er sååå deilig etterhvert.Soler meg helst i sola, med mindre det er vinter, da kan det bli et par turer i mnd. - har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte?Dusjer med barbering, og dusjsjåpe pluss arganolje på kroppen etter dusjinga gjør jeg så og si hver dag, skrubb bruker jeg 1-2 x i uka, når det kommer til manikyr og pedikyr, "opprettholder" jeg mer, dvs jeg skrubber, fjerner neglelakk/legger ny ol et par ganger i uka når jeg kjeder meg.Bruker også hårmaske 1 x i mnd og ansiktsmaske 1 x i uka. - hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? som nevnt ovenfor:) - er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? kosestund med en kopp te, en joint og en god bok. Eller ta meg en lang og saktegående gåtur og virkelig nyte naturen. Eller litt styrketrening og faktisk også rydding, da setter jeg på musikk, tar meg en øl og vasker godt:-)
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #12 Skrevet 2. juli 2012 har du sett dette? http://www.thebodyshop-usa.com/values-campaigns/against-animal-testing.aspx Ja, jeg er klar over at Body Shop i seg selv er dyrevennlig, men det endrer ikke det fakta at de ble kjøpt opp av Loral for noen år siden, og at Loreal (som ikke er dyrevennlig) vil tjene noe på at folk kjøper Body Shop. Jeg bare nevnte det for å tipse dem som måtte være interessert i tilfelle folk ikke var klar over det, jeg er selv ikke konsekvent og bruker dessverre noen produkter som ikke er helt dyrevennlig, så det var ikke negativt ment mot ts på noen måte. Anonym poster: e728f078361165f30560569c632db052 2
Gjest kittycat Skrevet 2. juli 2012 #13 Skrevet 2. juli 2012 - hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? veldig opptatt av å ha fint hår, så bruker litt forskjellig siden jeg er blond. Bjørn Axen sin lillashampo fjerner gulskjær i håret og er uten sulfater. Og så er Tresemmé sin shampo for farget hår er veldig bra. - har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? Nei, går sjeldent til frisør. Har bare fått venninna mi til å klippe det i det siste. Så ikke oftere enn en gang i halvåret, men skal bli flinkere! - har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? Prøver å sette av tid innimellom hverdagen slik at jeg får litt velværeluksus innimellom liksom sover gjerne med en kur over natten, det er bra det! - hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? Ikke flink å peele huden, men skal gjøre det nå til sommeren. Hårkur bruker jeg nesten hver gang jeg dusjer. Dusjer annehver dag. Viktig siden håret mitt er bleket, farget og har brukt rettetang mye. - er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? Nettopp kjøpt en sånn penn til til neglene som styrker dem. Fåes hos Spar Kjøp, sånn billigmerke, men merker forskjell!
Gjest Kariannne Skrevet 8. juli 2012 #14 Skrevet 8. juli 2012 hva gjør du for å føle deg og se bra ut? da mener jeg: - hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? - har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? - har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? - hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? - er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? [/quote. Nå fortiden bruker jeg shampoo og balsam fra Kerastase og fuktighetskur fra Morrocan oil. Ellers bruker jeg enten Morrocan oil som serum for å dempe frizz eller KMS sitt silk Sheen serum. Bruker varmebeskyttende fra Matrix. Til huden bruker jeg La roche posay effaclar rensegel for fet og sensetive hud samt toner fra Garnier. Vichy ansiktsolkrem faktor 50+ i ansiktet. Går til frisør ca hver 6-7 uke. Farger ettervekst og klipper tupper annethvert besøk. Hender jeg har dager hvor jeg bruker litt lengere tid, sitter med hårkuren lenger, steller fot neglene barberer legger gjør dette 1 gang i uken. Renser hud morgen og kveld med la roche posay effaclar rensegel også bruker jeg en mild toner etterpå. Peeler ansiktet en gang i uken. Vasker håret hver 3-4 dag bruker fuktighets hårkur hver gang. Det hender jeg kjøper meg noen små ting som ny fresh neglakk, ny parfyme om det er en jeg har veldig veldig lyst på. Ellers kjøper jeg meg kanskje et nytt klesplagg om jeg finner noe jeg liker veldig godt. Kan bare være småting som en nytt fint undertøy eller nye øredobber for den saks skyld.
Gjest Purelove Skrevet 11. juli 2012 #15 Skrevet 11. juli 2012 (endret) - hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? Hudkrem og øyekrem fra Dr. Hauschka, er de aller beste kremene jeg har prøvd! Disse klarer jeg ikke meg uten. Bruker ikke mye hårprodukter. Men olivenolje mask/kur 3 ganger i uken, gir flott hår! - har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? Er naturlig brun, så solarium trenger jeg ikke, heldigvis. manikyr pleier jeg å ta iblant, frisør besøker jeg nesten aldri, fordi jeg har langt hår og aldri vil klippe det, og fordi jeg ikke vil farge håret heller, men har en veninne som er frisør, så hun pleier å klippe bort slitte tupper og fikse litt på formen. Pleier å rense huden hos hudpleier iblant, men det er veldig sjeldent. - har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? Fikser neglene, skrubber ansiktet når det trengs osv.. - hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l Hårkur 3 ganger i uken, hudrens morgen og kveld, ansiktsmaske ( ikke fast, spørs når jeg vil ) - er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? Jeg elsker å ta vare på meg selv:) Spiser mye frukt og grønt og drikker mye vann;) Endret 11. juli 2012 av Purelove
Gjest Candy Pie Skrevet 11. juli 2012 #16 Skrevet 11. juli 2012 - Jeg bruker selvbruning, ser dau ut uten. Men tenkte jeg skulle begynne å ta sol i steden - Bruker ikke noe særlig kremer osv til ansiktet. Har aldri kviser, men er litt rød i huden. Skulle gjerne hatt noe mot det? - Farer øyenbryna - Bruker litt foundation pudder fra mac Har ikke noen rutiner for ting, annet enn at jeg vasker meg i trynet før jeg tar på litt sminke. Bruker jeg fuktighetskrem blir jeg så klam og rar, så klarer meg uten Bruker ikke noen faste shampoo greier, men akkurat nå bruker jeg en mot gulthår. Går ikke til frisør eller noe annet, men har lyst på en personlig trener, i alle fall et pr timer bare for å komme i gang med ordentlig trening
Aranciata Skrevet 21. september 2012 #18 Skrevet 21. september 2012 - Hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? Jeg driver med balsammetoden nå så da går det mest i billig balsam fra dagligvarebutikk. Hud: Mye forskjellig egentlig, litt Bobbi Brown-kremer, noen kremer fra Clarins, sminke fra Clinique. - Har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? Ja, pedikyr en gang i måneden og voksing av legger hver 5. uke. Frisor to ganger i året. - Har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? Egentlig ikke, annet enn rense huden om kvelden, ta på fotkrem osv. - Hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? Rense hud om kvelden. - Er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? Sole meg om sommeren (ikke ansiktet), ta vitaminer, spise sunt fett a la avokado.
Anerikke Skrevet 27. september 2012 #19 Skrevet 27. september 2012 - Hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? På huden bruker jeg Dermalogicaprodukter. Funker supergodt på meg. Skin smoothing cream har jeg brukt i mange år. Shampoo og balsam fra KMS. Hodebunnen min reagerer på stort sett alt annet. Har langt, tykt og krøllete hår som krever mye fukt, og jeg bruker moroccan oil for å temme det og gjøre det blankt. - Har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? Frisør en gang i kvartalet. Ellers sporadiske timer hos hudpleier, massasje og pedikyr. Ganske skjelden! - Har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? Skjelden. Legger meg i badekaret innimellom, når jeg har tid, med en god olje i vannet. - Hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? Renser huden hver morgen og kveld, fuktighetskrem over det hele hver dag etter dusj, peeler kropp og ansikt stort sett hver helg. Hårkur og ansiktsmaske når jeg husker på det. - Er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? Har alltid ysl touche eclat parat. Den reparerer det meste!
Gjest BabyBlue Skrevet 27. september 2012 #20 Skrevet 27. september 2012 - hvilke hud/hårprodukter kjøper du og hvorfor? Kjøper protein og fuktkur fra diverse salongmerker. Per nå bruker jeg joico som jeg er veldig fornøyd med. Shampoene mine varierer, men veksler for øyeblikket mellom nisim sin fast shampo og en organisk biotin shampo som jeg ikke husker merke på... Men den lukter fantastisk og gir hodebunnen en herlig følelse. Kan nevne navn senere. - har du faste velværetimer du går på som frisør, manikyr,pedikyr, massasje, solarium o.l? Nei, jeg legger pengene i gode merker så jeg kan få gjort det gratis selv hjemme. Hos frisør stusser jeg bare håret og får litt mer fasong, har en fast tyrkisk frisør som er kjempeflink og billig : D - har du velværetid hjemme hvor du setter av tid til å pleie deg selv? hva gjør du evt da og hvor ofte? Som oftest har jeg en fast dag i uka hvor jeg skrubber hele kroppen, steller negler og kurer hår. Fuktighetskrem har blitt et Spesielt stort fokus nå som klimaet herjer med huden min. - hvilke rutiner har du på pleie av deg selv som hudrens, peeling, hårkur o.l? Renser morgen og kveld, hudkrem morgen og kveld. Skrubb en gang i uka, eneste som varierer fra morgen og kveld er at jeg skifter hudkrem og har serum med spf om dagen. Ansiktsmaske med rensende effekt hver helg, 15 minutt av dagen er ikke mye, men der gjør en stor forskjell. - er det andre ting du tar deg tid/råd til som gjør at du føler deg vel? Drikke mye vann og sover minst 8 timer hver natt. Gjør underverker. Jeg blir Sur og sliten om dette går i glemmeboken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå