LilleMy84 Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Idag har jeg spist Frokost: 2 brødskiver med leverpostei (221 kcal) Så gikk jeg med barnevogn i 2 1/2 time (-789 kcal) Lunsj: nutrilett bar, 30g Snack a Jack cheese (340 kcal) Middag: tortillalefse med salat,salsa og svinekjøtt. 1.porsjon (329 kcal) Har fremdeles kveldsmat og et mellommåltid igjen.. Tilsammen er jeg oppe i 101 kcal (trening-mat)! Og jeg skal liksom opp i 2000 kcal!! Ser ikke at dette er mulig! Går dette bra,forde?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Tror ikke det er meningen at du skal trekke fra kcal i regnestykket ditt når du bedriver fysisk aktivitet Anonym poster: b48a9994a0100fbd2c08e6794dd85a17
LilleMy84 Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2012 Tror ikke det er meningen at du skal trekke fra kcal i regnestykket ditt når du bedriver fysisk aktivitet Anonym poster: b48a9994a0100fbd2c08e6794dd85a17 Ifølge vektklubb.no så kan man det. Men hvis jeg ikke gjør det så er jeg på 890 kcal. Fremdeles laaaangt fra 2000! Er det dumt å kanskje spise mer på kvelden..? :-/
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Du skal ikke trekke fra treningen. Nå vet jeg ikke hvordan du har kommet frem til at du skal innta 2000 kcal, men beregning av dagsbehov tar hensyn til aktivitetsnivå. Du finner ikke en god kalkulator som ikke ber deg oppgi aktivitetsnivå når den beregner behovet ditt. Det betyr at aktiviteten blir med i regnestykket for dagsbehovet. Om du trekker det fra igjen vil du dermed ende opp med å innta alt for mye. Anonym poster: c9f0ed64253953553cd083b083e9cfac
LilleMy84 Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2012 Du skal ikke trekke fra treningen. Nå vet jeg ikke hvordan du har kommet frem til at du skal innta 2000 kcal, men beregning av dagsbehov tar hensyn til aktivitetsnivå. Du finner ikke en god kalkulator som ikke ber deg oppgi aktivitetsnivå når den beregner behovet ditt. Det betyr at aktiviteten blir med i regnestykket for dagsbehovet. Om du trekker det fra igjen vil du dermed ende opp med å innta alt for mye. Anonym poster: c9f0ed64253953553cd083b083e9cfac Ifølge vektklubb.no så har jeg spist 3000 kcal før jeg begynte på dette. Nå skal jeg ned til 2000 for å gå ned 1 kg i uka! Jeg syntes fremdeles det er mye og kan igrunn ikke tro at jeg har spist så mye som 3000 kcal! Nå skal det sies at jeg spiste en pose potegull,is og mye brus HVER kveld! Dette har jeg kuttet helt ut og drikker så og si bare vann! Men leser i tråder her at folk ligger mellom 1400-1600 kcal.. Jeg har klart å gå ned 3kg siden jeg begynte (St.Hans aften)... Men dog.. Syntes 2000 er mye og klarer toppen 1800-1900
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 Man skal spise mer om man ammer hvis du gjør det? Du trenger ikke spise opp treningskaloriene, nei. Blir du mett da? Jeg ville spist litt mer til middag og gjerne litt mer til de andre måltidene også. Og kveldsmat er helt greit! Jeg spiser alltid kveldsmat. Det er totalen som avgjør. Spis litt avocado, nøtter e.l. hvis du ikke klarer å fylle opp på andre måter. Anonym poster: 95bfb95361562d127bf6859ae1ffa2c2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #7 Skrevet 2. juli 2012 Tviler på du forbrant så mye som 789 kcal på tur med barnevogn selv om du gikk 2,5 time. Anonym poster: 84ac763d0d1a7ed58060a38ed355b5c2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #8 Skrevet 2. juli 2012 Det tviler ikke jeg på! 2,5 timer er nokså lenge. Jeg forbrenner ca. 300 i timen når jeg går normalt og 400 om jeg speeder på skikkelig. Kommer jo an på hvor mye man har å bære på. Anonym poster: 95bfb95361562d127bf6859ae1ffa2c2
LilleMy84 Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2012 Jeg blir mett ja! Er ikke vandt med å spise noe særlig på dagen men heller aaaaltfor masse på kvelden! På dagen er jeg så opptatt med å se etter guttungen,så rekker ikke lage mat til meg selv! Eller RAKK IKKE,heter det! For nå må jeg jo! Jeg er bare redd jeg ikke går ned hvis jeg spiser mindre en det som er anbefalt..
LilleMy84 Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2012 Tviler på du forbrant så mye som 789 kcal på tur med barnevogn selv om du gikk 2,5 time. Anonym poster: 84ac763d0d1a7ed58060a38ed355b5c2 Det er det som står på vektklubb.no iallfall..! Men nå veier jeg sikkert en god del mer enn de fleste her og da øker jo også kcal du forbruker når du er i aktivitet?
Glynis Skrevet 2. juli 2012 #11 Skrevet 2. juli 2012 Du spiser jo verken mye til lunsj eller middag, da sier det seg jo selv at totalsummen ikke blir 2000 så fremt du ikke spiser mye til kveldsmat/snacks. Kan du ikke spise mat til lunsj i stedet for Nutrilett?
Supramundane Skrevet 2. juli 2012 #12 Skrevet 2. juli 2012 Du trenger ikke spise opp treningskaloriene. Hvis du spiser sunt og er mett på 18-1900 er det flott, det. Jeg ville byttet ut nutrilett og riskaker med noe med mer næring hvis du sliter med å få inn nok.
LilleMy84 Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #13 Skrevet 2. juli 2012 Du spiser jo verken mye til lunsj eller middag, da sier det seg jo selv at totalsummen ikke blir 2000 så fremt du ikke spiser mye til kveldsmat/snacks. Kan du ikke spise mat til lunsj i stedet for Nutrilett? Jeg har en aktiv sønn på 2 år som jeg løper etter hele tiden. Har rett og slett ikke tid til å sette meg ned å spise/lage lunsj til meg selv. Da er det enklere med Nutrilett. Men får prøve å bli flinkere... Alt er vel en vane
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #14 Skrevet 3. juli 2012 Utnytt kveldene. Hvorfor lager du ikke lunsj til dagen etter om kvelden? Og det er jo ikke verre enn å skjære opp to grove brødskiver, slenge på en kalkunskinkebit og snaie to paprikaskiver, så har du sunn og god lunsj.Selv med en 2-åring bør det være rimelig overkommelig. Om du spiser et par hundre kcal mindre enn vektklubben sier gjør ingenting. Anonym poster: c9f0ed64253953553cd083b083e9cfac
Tullepia Skrevet 3. juli 2012 #15 Skrevet 3. juli 2012 For det første spiser du altfor lite! Dette er veldig usunt og farlig. Du bryter ned kroppen din og kan ende med mangelsykdommer, utmattelse, benskjørhet og mageproblemer +++. Å spise sunt og godt krever litt innsats, men med gode rutiner vil det ikke være noe problem. Først og fremst må du kutte ut nutrilett! Den er ikke ment som fullstendig kosthold på noen måte, og inneholder ikke den energien eller de næringsstoffer du trenger. Lag mat ferdig på kveldene. Spis måltider sammen med sønnen din (han må jo spise han også). Jeg tviler sterkt på at du må stå og stirre / løpe konstant etter sønnen din, sannsynligvis bruker du den ledige fritida på å surfe på nettet, sjekke mobilen eller se tv eller andre aktiviteter du ikke tenker over. Å spise nok mengder mat er en øvelsessak fordi magesekken trekker seg sammen hvis vi spiser lite og må utvides gradvis. Prøv derfor å spise gradvis mer, eller spis oftere. FROKOST Havregrøt med en most banan og litt ingefærkrydder (eller eple og kanel). I tillegg et knekkebrød med ost og paprika. Et eple og en kopp te/vann. LUNSJ Middagsrester fra gårsdagen eller varme skinkesmørbrød. Eller du kan lage en stor salat med kylling eller bønner, med avocado, fetaost og litt olivenolje. MIDDAG En-to porsjoner middag. I tillegg skal du spise et par brødskiver med leverpostei og agurk til kvelds, og du skal spise fire frukt eller grønnsaker som mellommåltider. Har du problemer med å spise alt på en gang, må du ta spisepauser. Spis det du klarer, og spar maten i kjøleskapet inntil du kjenner at du kan spise resten. Skal du leve sunt og få en sprek og frisk kropp er det helt nødvendig at du gjør dette. Å spise så lite som du nå gjør vil gjøre kroppen din svakelig og sårbar for sykdommer. Sønnen din trenger en sprek og frisk mamma. Og kjempeflott at du har klar å kutte ned på brus og potetgull!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå