AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Ser på en tomannsbolig, 2.etasje horisonaltdelt, som det står i taksten at det er funnet fukt i badet på. Står det er fukt ved avløp, og at det lekker ved nedskylling i toalett. Da jeg testet ved å skylle ned, var det ikke synlig lekkasje. Betyr det at lekkasjen er under gulvet? Skummelt, dyrt? Kan det løses ved å skifte ut toalettet? Er det sannsynlig at gulv må rives opp og legges på nytt? Noen som har erfaring med hva dette betyr? Spurte megler om det var lekkasje nedover til seksjon 1, 1.etasje av tomannsboligen, og han sa at nei, for da ville det stått i taksten. ?? Kjente også varm og klam "lukt" bak badekaret....Betyr det at det vil være soppdannelse eller, at det blir det snart? Kan noe, det meste, eller alt, av fuktproblematikken løses ved å ta ut badekaret og heller sette inn et moderne og nytt dusjkabinett? Anonym poster: 2fef0b94fdb7ad51ed7b1f2efd4442eb
Glitnir Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Jeg ville vært skeptisk her - i alle fall til å være avhengig av en slik løsning du antyder. Fukt er skumle saker. Siden dette står i taksten kan det likevel skremme en del folk, og gjøre at du får boligen billigere enn du ellers ville fått. Men da ville jeg kalkulert inn i prisen en full renovering av badet.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Vanskelig å si, og siden det var opplyst men du ikke så lekkasjen selv da du trakk ned, så bør man anta at det er skjulte fuktskader. Det er vanskelig å vite omfanget av det, er man heldig er det begrenset til rundt sluk/rør, men har det spredd seg kan man være uheldig og måtte totalrenovere badet som er det dyreste rommet (normalt sett). Men om prisen skrus ned en del, så kan det lønne seg dersom du kan godta å måtte bruke litt tid på å pusse opp. Anonym poster: 363534ac1df2433d5a092d7bd87a3bbb
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Er fuktsperren/membranen brutt må hele badet pusses opp. Her må du nok ta høyde for at det blir nødvendig å pusse opp hele badet, husets dyreste rom. Anonym poster: 19393ae4ba25f2cd268d425cc4c1167d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå