Gå til innhold

Stirrer folk på treningssenter? Redd for å trene på Exolo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har da noe jeg gruer meg for. Jeg er 20 år, 170 høy og veier 113kg og gikk ned fra 126 til 113 fra januar til slutten av juni, bare ved å legge om kostholdet. Jeg har nå skaffet meg medlemsskap på exolo for å "speed'e" opp effekten og fordi det selvfølgelig er helt nødvendig med litt mosjon. Så tenkte jeg at hvis jeg ordnet medlemsskap, så kom jeg til å bruke det veldig ofte siden jeg har betalt masse for det (jeg er student, så for meg er det dyrt :P hehe). Men en venninne sa at jeg ikke skulle ha ordnet medlemskap før jeg hadde klart å gått mer ned i vekt, fordi det bare var godt trente og pene folk som var der og at de bare ville se rart på meg om jeg var med der. Jeg trodde liksom det var det som var meningen med å bli medlem, at man skulle komme i bedre form, gå ned i vekt eller fettprosent og lignende? men nå gruer jeg meg litt til jeg skal trene der for første gang i morgen, for siden jeg er kraftig, så liker jeg selvfølgelig ikke folk som stirrer på meg, og jeg er bare veldig redd for at når jeg kommer på treningsrommet så kommer alle til å stirre på meg og liksom tenke "hva gjør denne hvalen her på treningssenteret"??? :(

Anonym poster: fd109f8b82d3fc0cb802301dbef6be6f

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Når eg ser overvektige menneske på treningssenteret tenker eg: "Fyttikatta, ho/han der er dyktig, som har teke fatt i livet sitt og gjer forandringar! Respekt!" Stå på, gå på treningssenter og kos deg med å skape om kroppen din. :) (Og du ville ikkje bekymre deg så mykje for kva folk tenkte om deg viss du visste kor sjeldan dei gjorde det. Dei fleste er mest opptekne av seg sjølv.)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har da noe jeg gruer meg for. Jeg er 20 år, 170 høy og veier 113kg og gikk ned fra 126 til 113 fra januar til slutten av juni, bare ved å legge om kostholdet. Jeg har nå skaffet meg medlemsskap på exolo for å "speed'e" opp effekten og fordi det selvfølgelig er helt nødvendig med litt mosjon. Så tenkte jeg at hvis jeg ordnet medlemsskap, så kom jeg til å bruke det veldig ofte siden jeg har betalt masse for det (jeg er student, så for meg er det dyrt :P hehe). Men en venninne sa at jeg ikke skulle ha ordnet medlemskap før jeg hadde klart å gått mer ned i vekt, fordi det bare var godt trente og pene folk som var der og at de bare ville se rart på meg om jeg var med der. Jeg trodde liksom det var det som var meningen med å bli medlem, at man skulle komme i bedre form, gå ned i vekt eller fettprosent og lignende? men nå gruer jeg meg litt til jeg skal trene der for første gang i morgen, for siden jeg er kraftig, så liker jeg selvfølgelig ikke folk som stirrer på meg, og jeg er bare veldig redd for at når jeg kommer på treningsrommet så kommer alle til å stirre på meg og liksom tenke "hva gjør denne hvalen her på treningssenteret"??? :(

Når jeg ser overvektige folk på treningsenter tenker jeg ikkje særlig på det. tenker mest på meg sjølv. Hvis jeg tenker noe så er det at det er bra at de trener, ikkje noe darlige tanker om personen.

synes egentlig det er ganske darlig sagt av vennina di at du var for feit til å trene der !! :kjefte:

Anonym poster: 7b8da0a17a9567c2077917242c425956

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg Trådstarter.

Selvsagt skal du gå på treningssenter. Jeg hadde selv de samme tankene for bare 5 måneder siden. Da begynte jeg å trene. Vekten var 112 kilo (vet ikke hva den er nå, fordi jeg ikke veier meg). Jeg syntes det var skummelt å gå inn i treningsstudioet. Men det gikk fint. Det var selvsagt noen som glodde, men ikke mye. De aller fleste er opptatt med sin egen trening. Nå, 5 måneder etter elsker jeg å trene. Jeg er på senteret 5-6 ganger i uka. Vekten har gått ned, siden klær blir større og målebåndet viser at kroppen har minket.

De fleste som ser deg tenker helt sikkert at du er tøff som har begynt å trene.

Jeg vet ikke hva du ønsker å trene, men jeg kan anbefale spinning. Det er effektivt, morsomt og ikke minst skånsomt for ledd.

Lykke til! Og gi gjerne en tilbakemelding på hvordan det gikk:)

Anonym poster: ce01ffec7565997da140b3d0e806077a

• Liker 1
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Har sett et par svært overvektige individer som konsekvent går 2 minutter på tredemøllen/sykkelen for å så sitte i en time å løfte manualer. Da tenker jeg at de sløser bort tiden sin, men ellers så syns jeg det står respekt av å ta tak i problemene sine :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har sett et par svært overvektige individer som konsekvent går 2 minutter på tredemøllen/sykkelen for å så sitte i en time å løfte manualer. Da tenker jeg at de sløser bort tiden sin, men ellers så syns jeg det står respekt av å ta tak i problemene sine :)

Tror jeg klarer litt mer enn 2 minutter på tredemølla :P klarte for første gang i går å fullføre 3km jogging uten å stoppe. Her fra som jeg bor så går veien i 1,6 km nedoverbakke først til der jeg snur, som da betyr at jeg har 1,6 km oppoverbakke hjem, og de siste 200 meterne er det ekstra ekstra bratt, og det er der jeg har brukt å måtte stoppe, men i går fullførte jeg uten stopp! :D Hvis jeg jogger på en relativ slett strekning klarer jeg å jogge i ca 4 km før jeg må stoppe opp å gå, og det er jo ikke så ulendt terreng på den tredemølla, så ca 4km er vel mer enn 2 minutter :)

• Liker 5
Gjest Elfrida
Skrevet

Hvorfor er dette sløsing med tid? For svært overvektige kan det være for stor belastning å bruke tredemølle, og de bruker den kanskje kun for å varme opp? To minutter oppvarming var riktignok litt snaut, men allikevel. Og styrketrening er jo veldig bra for å få opp muskelmassen og dermed høyere forbrenning.

For øvrig ser jeg ikke mer på overvektige på trengingssenteret enn jeg ser på andre. For det første er jeg overvektig selv, for det andre er jeg mest opptatt av min egen trening når jeg er der.

• Liker 4
Gjest navnelapp
Skrevet

Tror jeg klarer litt mer enn 2 minutter på tredemølla :P klarte for første gang i går å fullføre 3km jogging uten å stoppe. Her fra som jeg bor så går veien i 1,6 km nedoverbakke først til der jeg snur, som da betyr at jeg har 1,6 km oppoverbakke hjem, og de siste 200 meterne er det ekstra ekstra bratt, og det er der jeg har brukt å måtte stoppe, men i går fullførte jeg uten stopp! :D Hvis jeg jogger på en relativ slett strekning klarer jeg å jogge i ca 4 km før jeg må stoppe opp å gå, og det er jo ikke så ulendt terreng på den tredemølla, så ca 4km er vel mer enn 2 minutter :)

Veldig bra! :5:

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Hvorfor er dette sløsing med tid? For svært overvektige kan det være for stor belastning å bruke tredemølle, og de bruker den kanskje kun for å varme opp? To minutter oppvarming var riktignok litt snaut, men allikevel. Og styrketrening er jo veldig bra for å få opp muskelmassen og dermed høyere forbrenning.

For øvrig ser jeg ikke mer på overvektige på trengingssenteret enn jeg ser på andre. For det første er jeg overvektig selv, for det andre er jeg mest opptatt av min egen trening når jeg er der.

Selvfølgelig er det bedre å bruke manualer enn å sitte hjemme i sofaen, men jeg mener allikevel at når man er svært overvektig så bør man fokusere på kondisjonstrening. Man kan sikkert føle seg veldig flink etter å ha sittet en time på sats i hettegenser og med lue og løfta 5 kilo opp og ned, men det er nok den eneste effekten det har.

Så grunnen til at jeg har lagt merke til disse to er egentlig ikke at de er overvektige, men at jeg ikke skjønner hva de driver med. Samme med en eldre kar som leser hele avisen mens han sitter og tråkker rolig på en sykkel hver gang jeg ser han. Han har komplett teknisk sykkel-klær til sikkert mange tusen kroner, men har aldri sett han bli i nærheten av litt svett en gang.

Skrevet

Du kommer ikke til å være den eneste feite for å si det sånn. Det er ingen som kommer til å ofre deg en tanke engang. Så bare slapp av.

Skrevet

Selvfølgelig er det bedre å bruke manualer enn å sitte hjemme i sofaen, men jeg mener allikevel at når man er svært overvektig så bør man fokusere på kondisjonstrening. Man kan sikkert føle seg veldig flink etter å ha sittet en time på sats i hettegenser og med lue og løfta 5 kilo opp og ned, men det er nok den eneste effekten det har.

Så grunnen til at jeg har lagt merke til disse to er egentlig ikke at de er overvektige, men at jeg ikke skjønner hva de driver med. Samme med en eldre kar som leser hele avisen mens han sitter og tråkker rolig på en sykkel hver gang jeg ser han. Han har komplett teknisk sykkel-klær til sikkert mange tusen kroner, men har aldri sett han bli i nærheten av litt svett en gang.

Når man er svært overvektig, eller gammel, eller har hvilke som helst andre issues, så er det viktigste tror jeg å komme i gang og så ta det derfra. To minutter kan være en diger barriere for noen, og for den eldre er kanskje hele poenget å holde leddene i bevegelse.

Jeg syns det er flott når folk begynner på en positiv endring, samme hva det er, og syns ikke noen har noe med å trekke slutninger og sammenligne med hvordan de selv ville gjort det. Folk har ikke nødvendigvis samme årsaker til å trene som deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hvordan folk ser ut. Forøvrig bedre å trene på et treningsstudio med forskjellige mennesker. Ikke bare supertrente bolere og fitnessbabes. Rett og slett et tverrsnitt av befolkningen.

Eneste jeg stusser på er disse som sitter på en ergometersykkel mens de leser et el annet magasin uten antydning til å være anpusten eller svett. Eller som på måfå vandrer rundt å løfter på lette vekter uten å overhodet ta seg ut. Da tenker jeg, hva er de gjør her? Greit nok, om det var for å være sosial og prate med folk. Men når heller ikke dette er tilfellet..hvorfor? Tror de at bare ved å gå inn døra på et treningssenter så er alt gjort.

Skal du få resultater og få noe nytte ut av treningen må du ta deg ut. Anpusten og svett. Det er bedre at du tar deg fullstendig ut i 20 min enn å gå rundt å dasse i halvannen time.

No pain No gain.

Anonym poster: 7aab59ad74508922d5ccc436973ae746

Skrevet

Jeg stirrer ikke. Man er der for egen trening, og det er kun deg du skal bry deg om. Jeg synes det er supert at du vil legge om kostholdet ditt og begynne å trene for å ha et sunnere liv!

Gjest Elfrida
Skrevet

OK, da ser jeg greia. Jeg reagerer også på folk der jeg ikke skjønner hva de driver med, blir litt nysgjerrig lissom. Kan være vanskelig å ikke glane da...men lett mosjon er jo bedre enn ingenting, i hvert fall bedre enn å sitte i sofaen hjemme.
Skrevet

Synes det er flott at folk tar tak i livene sine og tenker jeg noe utover det så er det en liten streif innom tanken på at der var også jeg en gang. Der jeg går er det mennesker i alle aldre og fasonger. Ingen stirrer og alle er velkommen...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er deg TS, så har du i hvert fall ingenting å frykte! Du er kommet veldig langt hvis du løper 3 km sammenhengende.

Jeg legger heller ikke merke til str. på folk på treningssenteret, men har lagt merke til et par unge jenter i pakistanske "kjoler" som sitter og tråkker på en sykkel, men aldri blir svette. Samme som folk over her kommenterer på; jeg skjønner ikke hva de driver med. For det meste har jeg nok med å tenke på meg selv.

Anonym poster: 96d17b930a2bc4c5c1f68bb44b038d1e

Skrevet

Lyver hvis jeg sier at jeg ikke legger merke til folk som er veldig store men hvis jeg ser en stor person på et treningssenter så blir jeg bare glad på deres vegne.

AnonymBruker
Skrevet

På treningssenteret "mitt" er det folk i alle størrelser. Og de fleste er opptatt med sin egen trening, og bryr seg ikke om andre.

Anonym poster: bf6158c0a759586a9d2b2ffb4487015f

AnonymBruker
Skrevet

Drittsekker finner man overalt, og vanlige mennesker som ikke bryr seg om andres situasjoner finner man overalt. Å dra på et treningsstudio er egentlig ikke mer skummelt enn å handle mat, man møter de samme folkene der og. :)

Anonym poster: fe5cb31c42aced475000d83e45c1f7e0

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg synes vennninna di heller burde oppmuntre deg, enn å komme med sånne dumme utsagn.

Der jeg trener er det i alle fall mennesker i alle fasonger, i all slags form, og alle er der for å trene og bryr seg lite om andre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...