Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vet det finnes mange tråder om akkurat dette rundt antrekk på jobbintervju, men jeg blir jammen ikke klok på det.. Har til nå jobber i barnehage, og vel, der kommer man som man er - heller "underdressed" enn "overdressed". Men i morgen skal jeg altså da på jobbintervju på Gardermoen. Dette er en jobb i restaurantbransjen (ikke som servitør e.l, men drifting, ansvar for at restaurantene har det de trenger til enhver tid etc), og hva har man på seg da? Er ikke sånn at jeg har kunnet bare "stikke innom" for å se an kleskoden heller, så er litt lost her..

Sambo mente enkelt men pent kledd, altså svarte jeans og ei skjorte, men er kanskje jeans for casual?

Hjelp? :vetikke: At jeg er supernervøs hjelper ikke akkurat på klesvalget heller.. :sjenert:

Anonym poster: 5fab3503865e1e005caadaf4aae6ab19

Videoannonse
Annonse
Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Det er bedre å være litt overdressed enn underdressed! Ta på deg noe pent og enkelt, feks en sort bukse (ikke jeans) og en pen bluse. Ikke så mye smykker og sminke, og pass på at du ikke har utringning (gir ikke et godt inntrykk), krøllete klær eller flekker på klærne.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, enig i ovenstående. Er man litt usikker, så legger man på et hakk. Pen bukse og jakke for eksempel. Så kan man heller tone det litt ned igjen hvis man merker at kollegene på samme nivå går mer uformelt kledt i etterkant.

Anonym poster: 62c4eeaca76f771f554a602adac4fd8f

Skrevet

Ja, heller overdressed enn underdressed! Da viser du at du har gjort deg flid for denne jobben, og det ser man positivt på enten det er iht. kleskoden eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ser ren, pen og skikkelig ut, så gjør det ingenting om du kommer i treningsbukse, jobbesko og sportsjakke,

eller om du kommer i pencilskjørt, svarte pumps og bluse.

Så lenge du har noe i hodet og ser normal ut, så er jobben din.

Anonym poster: d82998970d3fc3501f5565b094eb5fbe

Skrevet (endret)

Etter en liten insporunde på kjøpesenteret ble det en mørk grå penbukse, sorte sko med kilehæl, og hvit vanlig skjorte med en singlet under - med en diskret blondekant nederst. Prøvd det på to ganger nå, men tror bare det er nervene som tar overhånd :P hihi. Vet smykker ikke skal være så "mye", så det blir et enkelt armbånd i blanke og lys turkise perler, med sølvkjede. Lager smykker selv, så håper det bare er et pluss.

Nå bare krysser jeg fingrene og håper at jeg ikke mister munn og mele helt på intervjuet! :tongue:

Tusen takk for tips, snille dere! :blomst:

Edit: Det er forresten jeg som er TS, om ingen skjønte det - trykket på anonym-knappen ved et uhell da jeg postet :)

Endret av celujo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...