AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Del Skrevet 2. juli 2012 For 1 år siden flyttet vi inn i ny leilighet. På forhånd hadde vi møte om hvordan og hva vi skulle ha, hva vi eventuelt ville bytte på. Jeg ville så absolutt ha svarte fliser på badegulvet, og jeg angrer på den dagen idag. Må støtt støvsuge og vaske, for alt vises jo på de svarte flisene. Et godt råd til dem som vil ha det på badet, ikke gå i samme fella som meg:( Jeg hadde gledelig betalt extra den dagen for andre fliser, om jeg hadde visst det jeg vet idag. Og jeg må bare pent leve med det:( Anonym poster: 8adf469b64617d4abcd629243837104e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. juli 2012 #2 Del Skrevet 3. juli 2012 Og jeg har svarte fliser på badet, store svarte fliser, og hund! Og egentlig ikke noe problem. Støvsuger ca 3 ganger i uka uansett pga bikkja, tar da også over badet! Vasker en gang i uka, ikke noe problem der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjosa Skrevet 3. juli 2012 #3 Del Skrevet 3. juli 2012 Vær glad du ikke har svart vask og do du, det vokste jeg opp med.. Ikke lekkert med tannpussrester der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 5. juli 2012 #4 Del Skrevet 5. juli 2012 Vet ikke om det er noe trøst jeg. Men det er ikke noe spesielt bedre med lyse baderomsfliser. Det har jeg. Skulle heller ønske jeg hadde gråspraglete. Men men, da blir det i alle fall holdt rent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flisboden Skrevet 5. juli 2012 #5 Del Skrevet 5. juli 2012 Hei, Så kjedelig å høre at det ikke ble slik du hadde sett det for deg. Ofte kan det bli sånn, man har et bilde av hvordan man vil ha det estetisk i hodet, men tenker ikke der å da på alle praktiske hensyn som må tas. Helt sorte og helt hvite fliser er definitivt værst når det gjelder skitt som synes, men lyse fliser generelt er vanskelig. Mulig løsning er å dekke til gulvet med tepper, men da dekker du også over det fine flisgulvet ditt, så da må du heller leve med litt vasking. Her er en del andre ting å tenke på når man velger fliser: - Hva slags stemning ønsker du å ha i rommet? - Hvilken fargetone trives du best med? - Skal flisene være hovedattraksjonen i rommet eller underordne seg andre dekorative elementer? - Hvor mye må flisene tåle? Skal det være fliser til en gang med mye trafikk kan det være greit å velge robuste fliser som tåler støvleskitt uten å bli ripet opp. - Må flisene være vanntette eller ha lavt vannoppsug. Alle baderomsfliser har et vannoppsug på under 0,5%. - Må flisene være sklisikre? Tenk spesielt på dette til gulv utendørs- og på baderom. - Må flisene være frostsikre? I Norge må alle fliser som skal legges utendørs være frostsikre. Hilsen Martin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #6 Del Skrevet 5. juli 2012 Hei, Så kjedelig å høre at det ikke ble slik du hadde sett det for deg. Ofte kan det bli sånn, man har et bilde av hvordan man vil ha det estetisk i hodet, men tenker ikke der å da på alle praktiske hensyn som må tas. Helt sorte og helt hvite fliser er definitivt værst når det gjelder skitt som synes, men lyse fliser generelt er vanskelig. Mulig løsning er å dekke til gulvet med tepper, men da dekker du også over det fine flisgulvet ditt, så da må du heller leve med litt vasking. Her er en del andre ting å tenke på når man velger fliser: - Hva slags stemning ønsker du å ha i rommet? - Hvilken fargetone trives du best med? - Skal flisene være hovedattraksjonen i rommet eller underordne seg andre dekorative elementer? - Hvor mye må flisene tåle? Skal det være fliser til en gang med mye trafikk kan det være greit å velge robuste fliser som tåler støvleskitt uten å bli ripet opp. - Må flisene være vanntette eller ha lavt vannoppsug. Alle baderomsfliser har et vannoppsug på under 0,5%. - Må flisene være sklisikre? Tenk spesielt på dette til gulv utendørs- og på baderom. - Må flisene være frostsikre? I Norge må alle fliser som skal legges utendørs være frostsikre. Hilsen Martin Takk for gode råd til neste gang:) Det var ikke lett til å begynne med, når en kjøper ny leilighet, og må velge ut fra kjøkkeninnrednig til badinnrednig. Når alt var valgt ut og tiden kom for å flytte inn, da angret jeg på en del ting, men....må nok leve med de:))))....Som en del brukere sa her, det blir ihvertfall veldig rent Anonym poster: 8adf469b64617d4abcd629243837104e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 5. juli 2012 #7 Del Skrevet 5. juli 2012 Vi hadde sorte, matte fliser på badet i vår forrige bolig, og det likte jeg kjempegodt. Nå har vi sorte høyglansfliser, og det er noe dritt. Selv om det er rent blir det fort skjolder, og da ser det hverken rent eller fint ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #8 Del Skrevet 7. juli 2012 For 1 år siden flyttet vi inn i ny leilighet. På forhånd hadde vi møte om hvordan og hva vi skulle ha, hva vi eventuelt ville bytte på. Jeg ville så absolutt ha svarte fliser på badegulvet, og jeg angrer på den dagen idag. Må støtt støvsuge og vaske, for alt vises jo på de svarte flisene. Et godt råd til dem som vil ha det på badet, ikke gå i samme fella som meg:( Jeg hadde gledelig betalt extra den dagen for andre fliser, om jeg hadde visst det jeg vet idag. Og jeg må bare pent leve med det:( Anonym poster: 8adf469b64617d4abcd629243837104e Hvite fliser,svarte fliser. grusomt. Svarte er verst. Det minste vises...........bare arbeide Anonym poster: 666c8634e550700cc6626d6f22d96908 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GetOverIt Skrevet 8. juli 2012 #9 Del Skrevet 8. juli 2012 Vi har svarte fliser på badet, kjempe lekkert :-) Angrer absolutt ikke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå