Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har forsøkt å legge opp en kjole med sånne strykebånd man bruker på gardiner...?

Jeg har en kjole med to lag utenpå hverandre og begge er hakket for lange. Selvsagt burde jeg tenkt på det før, men nå har jeg altså for alvor begynt å tvile på om jeg kan ha den slik. Ettersom symaskina mi ikke er tilgjengelig (den står på lager) så er enten håndsøm eller strykebånd valgene jeg har.

Så - er det noen som har forsøkt noe slikt???

Skrevet

Det kommer litt an på stoffet i kjolen. Er det tynt ville jeg ikke brukt bånd, men lagt opp for hånd, eller tatt meg råd til å sende den bort.

Skrevet

Ytterstoffet er temmelig tynt, så det ser jeg for meg at jeg bør legge opp for hånd - har ikke noene problemer med å ta meg råd til å få det gjort, men jeg tror ikke jeg rekker å sende det vekk (skal bruke den på lørdag...) - innerstoffet er ikke så tynt, så det kan fungere med bånd - tror jeg da.

Skrevet

Ja det tror jeg også. Men.... prøv på en plass hvor det blir lite synlig om båndet vil synes igjennom.

Nå er det mandag i dag, så her jeg bor hadde jeg fått den igjen senest fredag.

Skrevet

Hm, kan være verdt å sjekke - skal forhøre meg - og handle bånd + tråd. Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...