AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Jeg er en jente som ønsker å gå ned ca 20 kg i vekt. Jeg lurer rett og slett på hvor mye må jeg trene! Hvor ofte, hvor hardt, hva kan jeg trene (hjemme)? Hva skal jeg spise, hvor ofte, og hvor mye??? Anonym poster: bbf647a7646b78d5e111dea9448904bf
ini Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 I begynnelsen bør du først og fremst venne kroppen din til å trene. 3 ganger i uken er en fin start. Etterhvert kan du legge til en dag til, men i begynnelsen er det lurt å gi kroppen en fridag mellom øktene. Nå vet ikke jeg hvor trent du er i utgangspunktet, men sørg heller for å trene skikkelig når du først gjør det, enn å "tøysetrene" ofte. Kvalitet fremfor kvantitet. Finn en treningsform du trives med. Det er viktig å trene variert, og ikke være redd for å presse seg selv. Du SKAL bli sliten av å trene. Dersom du er veldig utrent bør du dog være forsiktig med f.eks løping, som fort kan gi belastningsskader. (Beinhinnebetennelse kan frarådes på det sterkeste!) Nå kjenner ikke jeg til kostholdsfilosofien din, om du vil telle kalorier, eller bare generelt spise sunt, og alt med måte. Selv spiser jeg LCHF, ikke fordi jeg ønsker å gå ned i vekt, men fordi kroppen min trives med det. Men dette er opptil hver enkelt å avgjøre, det er ikke alt som fungerer for alle. Det er masse kunnskap her inne, men det er vanskelig for noen å gi deg konkrete tips uten å vite litt mer. Men du er godt i gang bare du har den rette innstillingen.
Gjest *Maja* Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 For å gå ned i vekt så er det kostholdet som avgjør det. Mindre kalorier enn du bruker. Treningen skal hjelpe deg å bruke ekstra kalorier per uke, samt gjøre deg strekere og i bedre form. Siden du er totalt noob ville jeg fokusert på kostholdet i første omgang og ikke trent mer enn 2-3 ganger i uka. Finn ut hva treningsform du vil starte med og begynn i det små. Etterhvert som formen blir bedre så føles det naturlig å øke både økter og antall treningsdager i uka. Ikke start med steinhard trening og nazi kosthold. Da ender du bare opp med å sprekke innen uka er omme. Legg deg på minst 1500 kalorier om dagen og fokuser på mye proteiner(holder deg god og mett:Egg, karbonadedeig, kylling, fisk etc), grove og trege karbs, frukt, grønnsaker og vann. Bare med denne endringen så kommer de kiloene til å renne av 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå