Gå til innhold

Tante og Onkel

Fremhevede innlegg

Gjest Solsmil
Skrevet

jeg bruker bare navnene tante og onkel om de som faktisk er tantene og onklene mine. Resten føles det helt feil å bruke den tittelen på, og de omtales bare med deres eget fornavn

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel hva med å bli 30 og ikke bli ringt opp av din far da? OG ikke få noen gratulasjoner. Ei heller kom mamma og pappa i 30års dagen min.

Pappa ringer meg aldri på bursdagen uansett da.

Anonym poster: 4c83b502f62efed2597c0d92a84d0f99

det var veldig synd og dumt at du måtte oppleve det, men nå var ikke denne tråden om det heller

Anonym poster: 5adff2ceb100c946755b8f5b62caef03

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kaller alle inngifta tanter og onkler for tante og onkel. For meg ville noe annet hvert utenkelig. Hadde også kommet til å benevne de med tante og onkel ved en eventuell skilsmisse (eller brudd for de som "bare" er samboere)

Du som var fra Oslo som ikke har kaldt noen tante og onkel siden du var 10, hvorfor sluttet du med dette?

Gjest Gjest
Skrevet

Er det normalt når man er voksen (eller over 10 år gammel) å kalle tanten/onkelen sin for noe annet enn navn - typ "tante, vil du ha et glass vin?" :klo:

Både jeg og de andre voksne jeg kjenner kaller tanten/onkelen sin ved navn... Jeg kommer fra Oslo kanskje det er annerledes på i bygder? :klo:

Men det hender at jeg sier "tanten min er lærer" etc når jeg snakker om henne til andre...

Og det hadde jeg fortsatt med om hun så hadde skilt seg fra min onkel.

Anonym poster: a2e78d091963b0509f26cc41f2055a3b

Det er helt normalt å kalle tantene og onklene sine for "tante <navn>" og "onkel <navn>", også i hovedstaden.

Jeg er 40 og kaller dem fremdeles tante og onkel, bortsett fra de fraskilte som jeg har mistet kontakten med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...