Gjest gjest1 Skrevet 10. februar 2004 #1 Skrevet 10. februar 2004 Hva i all verden er benzen, nitrosaminer, formaldehyd og blåsyre? Bilr litt lattermild av å lese sånt. "Åkei - nitrosaminer, ja. Nei, da får jeg la være å røyke litt da." :D
Livets datter Skrevet 10. februar 2004 #2 Skrevet 10. februar 2004 Hva i all verden er benzen' date=' nitrosaminer, formaldehyd og blåsyre? [/quote'] Det er sånne farlige greier du kan dø av!
Gjest gjest1 Skrevet 10. februar 2004 #3 Skrevet 10. februar 2004 Kan noen flytte denne? Ligger på feil forum... hehe Tidlig på morgenen! Legg den på generell debatt f.eks. Forresten: Blåsyre, vannløsning av syren HCN, hydrogencyanid, en fargeløs væske med kokepunkt 26°C, sterk gift; lukter som bitre mandler. Dødelig dose 0,05 g, ved større mengder inntrer døden på få sekunder. Jaja.. kan jo ikke være noen stoooore mengder av det i røyken i hvert fall, da hadde vi vært døde alle mann...
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #4 Skrevet 10. februar 2004 helt riktig; det er ren og skjær gift
philippa starck Skrevet 10. februar 2004 #5 Skrevet 10. februar 2004 Jeg måtte le litt da en kollega trakk opp en svensk sigarettpakke der det sto at hvis du var så dum at du tenkte på å røyke denne, så kom du til å dø en langsom og smertefull død! Trodde først det var en spøk, men det er visst bare svensk...
Gjest gjest1 Skrevet 10. februar 2004 #6 Skrevet 10. februar 2004 Ja, svensker er som kjent dumme! Jeg og Kid-a var i Irland i sommer, og der var det sigaretter med stor skrift: Smoking kills! Vi holdt på å dø, og tenkte på hvor dumme de folka var. Meeen, så kom vi hjem til fedrelandet igjen, og dæven døttesen så var det ikke de samme meldingenen der også. Også vi som hadde spart på alle røykpakkene som suvernirer for å ha noe å le av. :D Snakk om å drite seg ut...
*Lene* Skrevet 10. februar 2004 #7 Skrevet 10. februar 2004 Ja, svensker er som kjent dumme! Jeg og Kid-a var i Irland i sommer, og der var det sigaretter med stor skrift: Smoking kills! Vi holdt på å dø, og tenkte på hvor dumme de folka var. Meeen, så kom vi hjem til fedrelandet igjen, og dæven døttesen så var det ikke de samme meldingenen der også. Også vi som hadde spart på alle røykpakkene som suvernirer for å ha noe å le av. :D Snakk om å drite seg ut... Dumme? Drite seg ut? jeg er sjokkert! At røyking dreper er en realitet, og IKKE noe å le av! :o
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #8 Skrevet 10. februar 2004 Dumme? Drite seg ut? jeg er sjokkert! At røyking dreper er en realitet' date=' og IKKE noe å le av! :o[/quote'] jeg forstår heller ikke hva som er å "drite seg ut" med å gi informasjon (som tydeligvis ikke synker tilstrekkelig inn) om hvor skadelig et produkt er.. hadde det vært noe annet du hadde kjøpt som hadde vært like skadelig hadde du kanskje gått til sak mot produsenten når skadene viste seg (som enkelte jo har forsøkt)
Quinden Skrevet 10. februar 2004 #9 Skrevet 10. februar 2004 Ser heller ikke at dette var så morsomt... Det var faktisk denne informasjonen på sigarettene som var med på å få meg til å slutte, etter over 20 år med 20 sigaretter pr. dag.
Englepusen Skrevet 10. februar 2004 #10 Skrevet 10. februar 2004 Du man dør jo ikke akkurat etter det første draget da, så da er det vel lett å tro at det ikke er så farlig som alle vil ha det til. Min svigermor døde for 3 år siden av lungekreft med spredning til hjernen. Hun ble 50 år. Det tok under en uke fra hun fikk beskjed om kreften og ble lagt inn på sykehus til hun døde. Jeg syns ikke det er noe å le av.
*Lene* Skrevet 10. februar 2004 #11 Skrevet 10. februar 2004 Ser heller ikke at dette var så morsomt... Det var faktisk denne informasjonen på sigarettene som var med på å få meg til å slutte, etter over 20 år med 20 sigaretter pr. dag. Samme her..Men det var faktisk sønnen min på 9 år som fikk meg til å slutte. Han tok røykpakka med RØYKING DREPER på, viste den til meg å sa: Mamma? Ser du hva det står? Hvorfor røyker du da? Han ble kjempe lei seg.....Den dagen kasta jeg røyken, etter å ha røyka i 16 år! Dette er nå eksakt 1 år siden!!
philippa starck Skrevet 10. februar 2004 #12 Skrevet 10. februar 2004 Må legges til at jeg røyker ikke selv, har aldri røykt, og synes ikke lungekreft er morsomt - men den svenske advarselen var litt merkelig. Den norske påskriften er bedre og mer "troverdig". Det var vel bare det jeg ville si...
Gjest gjest1 Skrevet 10. februar 2004 #13 Skrevet 10. februar 2004 Det jeg syns var morsomt med det, var at det var så utrolig stort og prangende. Ikke noe galt i advarsler, men jeg visste ikke at det var på norske pakker også. Derfor hadde vi driti oss ut, når vi lo av irlendere og det var akkurat det samme hjemme i Norge. Men uansett... Har man begynt så har man begynt. Og jeg vet jeg dum, men likevel. Det er jo mitt problem så lenge jeg ikke plager andre med det. Ikke gøy med lungekreft, og jeg må si at det faktisk er annerledes med de som begynte å røyke for 50 år siden, og de som begynner nå. Nå VET vi hvor farlig det er, før hadde man ingen klare beviser. Dumt er det, men er man fanget - ja, da er det min sak og min dumhet. Lurer fortsatt på hva de greiene i røyken er uansett...
*Lene* Skrevet 10. februar 2004 #14 Skrevet 10. februar 2004 Prøv å finne nettside til Tiedemann, og send mail eller ring! De bør jo vite :-) Tips til deg hvis du/eller noen har lyst til å slutte å røyke? Les Allan Carr < endelig ikke røyker> jeg hadde ikke klart meg uten den tror jeg! :-)
Midnattsol Skrevet 10. februar 2004 #15 Skrevet 10. februar 2004 Fanget? Vil man slutte så slutter man. Må være ganske svak for ikke å klare det.
Gjest gjest1 Skrevet 10. februar 2004 #16 Skrevet 10. februar 2004 Jeg er faktisk ganske svak! Eier ikke selvkontroll. Men det er vel kanskje det at jeg ikke orker tanken på å slutte nå i det hele tatt. Trenger trøsten jeg får.... Prøv å finne nettside til Tiedemann, og send mail eller ring! De bør jo vite Jepp, det skal jeg gjøre. Takk for tipset!
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #17 Skrevet 10. februar 2004 DET ER FARLIG Å RØYKE MAN KAN DØ AV DET!!! Det er jammen farlig å leve også, jeg har enda ikke kjent noen som har overlevd det. Det er lett å rakke ned på andre fordi man røyker, men vi har alle laster. Så nå vet jeg at jeg er dum som røyker og jeg er harry fordi jeg røyker rullings. Hva er jeg når jeg lever da da mon tro?????
*Lene* Skrevet 10. februar 2004 #18 Skrevet 10. februar 2004 DET ER FARLIG Å RØYKE MAN KAN DØ AV DET!!! Det er jammen farlig å leve også, jeg har enda ikke kjent noen som har overlevd det. Det er lett å rakke ned på andre fordi man røyker, men vi har alle laster. Så nå vet jeg at jeg er dum som røyker og jeg er harry fordi jeg røyker rullings. Hva er jeg når jeg lever da da mon tro????? Er vel ingen som rakker ned på røykere her? Ihvertfall ikke ment slik..har røyket selv i alle år, minus siste året nå.. Poenget her var røykpakkene, og advarslene der!
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #19 Skrevet 11. februar 2004 det er egentlig ikke så dumt med disse advarslene, men jeg vil tro at til slutt så er det ingen som leser dem lenger, og i verste fall gjør narr av disse påtrykkene, for mange av dem står på nynorsk, og det vil på mange virke enda teitere, spesielt for fjortiser.... de elsker jo å provosere , så dette tror jeg ikke vil få mange folk til å slutte å røyke, jeg tror statens helsevesen har bommet totalt der..... Statens tobakksskaderåd osv, burde komme med andre gode påfunn
Gjest Vega Skrevet 11. februar 2004 #20 Skrevet 11. februar 2004 De synlige advarslene bidrar ikke til noe... Til og med jeg syntes bare det så litt harry-tøft ut da jeg så det første gang, og jeg er 38... (fnys) Alle vet hvor skadelig det er å røyke. Vi trenger ikke få det inn med teskje, tror det bare gjør det verre - (det virker som om de tror røykere er litt "dummere enn andre") - og til slutt blir man ikke mottagelig for informasjon. Vi hører jo bare det vi vil høre, og slett ikke når det blir litt ovenifra og ned... Nå skal det visst bli sukkerkrig. Til kamp mot sukkeret og fedmen. Vær trygg - det neste som kommer er kamp mot alkoholen. Til slutt går vi på jobb og hjem igjen, trener litt, spiser sunne grønnsaker fulle av sprøytemidler og genmanipulerte mens vi ser på såpeopera og de nyhetene vi har godt av å se...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå